Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe HDDs aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
In verband met upgrades ben ik aan het kijken of ik mijn oude 3.5" schijven nog kan gebruiken als extra opslag. Wat dat betreft zoek ik een vrij simpele oplossing waarin de nadruk absoluut niet op snelheid hoeft te liggen.

Zelf dacht ik aan een soort van IcyBox, maar ik vroeg me af of dit soort splitters ook los verkrijgbaar zijn, een behuizing kan ik zelf wel maken. Hebben jullie hier ideeën bij?

Wat ik zou willen is een schijf of 4 aansluiten middels USB als soort van externe schijven, waarbij ik niet de allerduurste oplossing zoek :)

[ Voor 15% gewijzigd door NLBUURMAN op 26-08-2020 16:51 ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:34
verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Ben(V) op 26-08-2020 20:33 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Let er op dat 3,5 inch schijven een externe voeding nodig hebben en dat deze kabel alleen dus niet voldoende is.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 20:25
Sterker nog die kabel zal überhaupt niet werken met een 3,5" disk.

@NLBUURMAN hoe groot zijn die oude disks? (Om ff een inschatting te maken of het nog de moeite waard is)

En heb je in je huidige pc geen ruimte om ze gewoon intern aan te sluiten?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:34
@Q
Je hebt gelijk ik heb mijn verkeerde bijdrage verwijderd.

[ Voor 255% gewijzigd door Ben(V) op 26-08-2020 22:32 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:47

Q

Au Contraire Mon Capitan!

@Ben(V) het gelinkte product hierboven geeft expliciet aan dat het voor 2.5" laptop schijven is bedoeld. Mijn ervaring is dat een 3.5" schijf niet via zo'n ding werkt. Ook niet over USB3.

Dus ik denk dat je 'die woorden' beter even kunt terugnemen / weghalen.

Als je daadwerkelijk een product zoals gelinkt kent dat wel werkt met puur USB3 power en een harde schijf, dan ben ik erg benieuwd.

[ Voor 21% gewijzigd door Q op 26-08-2020 19:41 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Dan heb je zoiets nodig:

pricewatch: Icy Box IB-3640SU3 Zwart

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
@mcDavid ze zijn zo rond de 1TB
van die USB kabels was ik op de hoogte, maar als ik er dan 4 zou willen aansluiten ben ik 4 USB poorten kwijt.
iets als @nelizmastr noemt zou ik inderdaad willen, maar ik vind 100€ best wel veel.

Ik heb de schijven niet dagelijks nodig, dus eigenlijk zou ik de schijven af en toe 1 kabel willen inprikken om ze allemaal op te starten. Het zou hierbij prettig zijn als de schijven op een meter of misschien 2 vanaf de PC staan. Wat dat betreft is de Icy Box inderdaad een goede oplossing, alleen heb ik het idee dat het best wel prijzig is

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En zo'n ding als dit
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/4136PRJnyUL._AC_.jpg
https://www.amazon.nl/Sab...id=pla-564037935583&psc=1

Die dock sluit je aan via USB, en daar kun je gewoon een SATA disks inprikken. Heb je wel niet een nette behuizing voor iedere disk, maar voor incidenteel gebruik is het een betaalbare optie.
Alle 4 tegelijkertijd aansluiten wordt dan wel wat lastig, maar wil je dat met USBdisks?

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 27-08-2020 09:17 ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 20:25
Ja zo'n "docking station" is misschien wel wat. Staan er ook aardig wat gewoon in de pricewatch: https://tweakers.net/exte...a1kZmxsoqSjZGxhqBRbW1sLAA

Als het 100 euro zou moeten kosten is het idd gekkenwerk, voor die prijs kun je ook gewoon één 5TB externe disk kopen en die oude zooi wegdoen.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Ik zou al die moeite met je oude (onbetrouwbaar geworden?) harddisks niet doen en zoiets in gebruik nemen: pricewatch: WD Elements Portable USB 3.0 4TB Zwart ...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Zoals TERW_DAN ook al aanraadt, zelf gebruik ik de Sharkoon QuickPort XT USB 3.0 V2 Zwart, wat je ~€25 kost en prima werkt :)
Renault schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:16:
Ik zou al die moeite met je oude (onbetrouwbaar geworden?) harddisks niet doen en zoiets in gebruik nemen: pricewatch: WD Elements Portable USB 3.0 4TB Zwart ...
Hij heeft 4 schijven die 'ie nog wil gebruiken, een andere nieuwe schijf aanraden is dan niet echt wat 'ie zoekt :+

Dat je (hele) oude schijven misschien niet volledig moet vertrouwen is op zich een legitiem punt, maar zolang je er niet al te belangrijke zaken op zet, en/of het als een extra backup gebruikt, kan het natuurlijk prima :)

The devil is in the details.

Pagina: 1