Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wsmaal
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
De Remeha eTwist thermostaat i.c.m. IFTTT werkte na installatie begin oktober 2019 van de Remeha Tzerra Ace/eTwist prima. Na de firmware update (1.70.4) begin Juni blijkt onlangs dat de IFTTT services niet (meer) door de eTwist worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld temperatuur lager zetten (nachtstand) krijg ik dagelijks wel een push melding op het ingestelde tijdstip van IFTTT, maar de eTwist wijzigt de temperatuur niet op de ingestelde waarde.

Desgevraagd reageerde Remeha niet eerder daarvan gehoord te hebben, maar hebben mijn bevindingen wel doorgestuurd naar het softwareontwikkelingsteam. Ik vraag mij af of ik de enige ben met voornoemd probleem.

• wsmaal
  • Niet online
Ik blijk niet de enige met bovenvermeld probleem aldus de technisch adviseur van Remeha. Remeha onderzoekt waar het probleem zich voordoet. Helaas kan geen tijdsindicatie worden gegeven wanneer het probleem opgelost zal zijn.

• wsmaal
  • Niet online
Inmiddels werken de IFTTT services van de BDR Thermea Group i.c.m. de eTwist weer ;-) Vermoeden van Remeha is dat de problemen te wijten waren aan de toevoeging van de PRO versie van IFTTT.

• niekw
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 08-06 13:21

niekw

Can('t) do with(out)

De genoemde hick-ups heb ik ook ervaren, maar die lijken nu inderdaad verholpen. Daarmee zijn de gevolgen van de wijzigingen bij IFTTT echter niet weg....

De eTwist hier in huis is via IFTTT gekoppeld met een thermostaat in Home Assistant. Ik haal met een applet de ingestelde temperatuur op, stel met een andere applet vanuit Home Assistant de temperatuur op de eTwist in en lees met een hele reeks applets de wijzigingen van de kamertemperatuur (in stapjes van 0,5 graden) uit.

Nu de functionaliteit van de onbetaalde versie van IFTTT wordt ingeperkt tot 3 applets, lukt het niet meer om de kamertemperatuur op te halen en de thermostaat zo aan Home Assistant te koppelen. Ik heb contact gehad met Remeha en gevraagd of het mogelijk is de temperatuur van de kamer bij iedere (tiende) graad wijziging als parameter door te geven via IFTTT. Dan heb je met 3 applets toch een basis thermostaatfunctie en hoef je geen betaald PRO abonnement af te sluiten of met een losse thermometer te werken.

Nog mooier zou zijn, wanneer ze een Home Assistant climate integration voor de eTwist kunnen maken :) .

~~ Friebel ~~

• flipke01
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15-06 16:13
[quote]niekw schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:17:
Ik heb contact gehad met Remeha en gevraagd of het mogelijk is de temperatuur van de kamer bij iedere (tiende) graad wijziging als parameter door te geven via IFTTT. /quote]

Toevallig al wat gehoord? Ik lees momenteel de eTwist setpoint / temperatuur in via de google assistant SDK ;)

• ma3d1um
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:07
Toevallig al wat gehoord? Ik lees momenteel de eTwist setpoint / temperatuur in via de google assistant SDK ;)
Dat klinkt ook interessant! Heb je misschien zin/tijd om dit globaal uit te leggen of zou je deze route niet aanraden?

• flipke01
@RandyLemaire Hoog freubel gehalte en 100% stabiel kan ik het niet noemen maar het is beter dan niets gezien het IFTTT PRO verhaal :)

[Stap 1] eTwist via google home app met de assistant connecten
[Stap 2] SDK werkend te krijgen middels onderstaande instructie:

https://developers.google...g-dev-project-and-account

[Stap 3] Bash script aanmaken voor het aanroepen van (omgebouwde sample) script ( YxA0xY23xz ) die uit de HTML5 response de waardes plukt en als json string terug geeft. In geval van geen / trage response wordt de laatst verkregen waarden gebruikt welke worden opgeslagen in /tmp/etwist.json

python -m ga_etwist --device-id 'my-device-identifier' --device-model-id secret_id --display

[Stap 4] een command line sensor aanmaken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
- platform: command_line
  name: remeha_etwist
  command: /path/to/python/ga_etwist.sh
  unit_of_measurement: '°C'
  value_template: '{{ value_json.temperature | float }}'
  json_attributes:
    - setpoint
  scan_interval: 300

• ma3d1um
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:07
Nou, volgens mij moet ik dit maar eens gaan proberen, want het lijkt erop dat met de eTwist-update van 2 dagen geleden de IFTTT-web requests niet meer doorkomen. Mijn settemp wordt niet meer geüpdated in Home Assistant.

Of is dat bij jouw methode ook, @flipke01 ?

• flipke01
Alle integraties liggen eruit sinds de laatste update, ze zijn er druk mee bezig aldus een comment op hun facebook pagina :?

[Voor 4% gewijzigd door flipke01 op 04-01-2021 19:54]

• larsF
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 18-06 23:15
Bij mij staat die in Google Home offline en reageert die via IFTTT ook niet meer.

• Redsmurf
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 25-04 14:39
Hier het zelfde, home geeft aan offline

• MdenDaas
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 08-06 21:29
Hier idem. Google Nest zegt dat de eTwist offline is en in Home app zie je geen actuele waarden en kan niets instellen. (Remeha app funtioneert wel)

[Voor 9% gewijzigd door MdenDaas op 12-01-2021 13:33]

• Tommie89
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 15-06 16:18
@MdenDaas Ik heb precies hetzelfde issue, hopelijk wordt dit snel gefixt! }:|

[Voor 7% gewijzigd door Tommie89 op 12-01-2021 22:52]

• PeterJones
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 08:21
Na opnieuw de connectie tussen de eTwist en IFTTT te leggen en authenticeren, werkte de integratie weer (maar niet altijd betrouwbaar). Vandaag is de eTwist naar v1.88.5 geupdate, maar is nog steeds offline in Google Home app. Of het een stabielere iFTTT verbinding/integratie oplevert zal de komende dagen pas duidelijk worden. Nog geen release notes gevonden op de Remeha website.
Iemand al ervaringen? Ook de update ontvangen?

• Rh1no
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:13
Ik zag eerder vandaag toevallig op mijn Nest Hub dat er een connectie leek te zijn. De temperatuur werd weer aangegeven, maar helaas was de link dood na een uurtje oid. Pas toen zag ik in de eTwist app bij "Informatie" / "Systeem informatie" dat de eTwist fw naar rev. 1.88.5 was gegaan. Beneden zag ik idd op de eTwist de boodschap dat er een succesvolle update was uitgevoerd...
Ik hoop idd dat ze die connectie eindelijk eens stabiel betrouwbaar gaan maken. Zoals het nu is, is het gewoon onbruikbaar.

• larsF
Ik heb ook de update gehad en nog steeds de zelfde problemen.

Zie ook de discussie op Facebook: https://www.facebook.com/...2&set=p.10159031091949592

• wsmaal
  • Niet online
- Google Home app (Android 10) werkt zeer incidenteel i.c.m. eTwist (niet bereikbaar - 1.88.4/5)
- IFTTT (geen PRO) werkt, maar de laatste tijd met (soms forse) vertraging.

• bfrqrv
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 03-03 12:04
vanmiddag een tijdje weer connectie gehad met de Home/Google, maar is alweer verdwenen nu na een paar uur. Ook de eTwist zelf gaat nu gek doen en neemt de veranderingen niet over. Hele gekke amateuristische software hoor, dat is wel erg jammer.

• Rh1no
De verbinding met Google Home lijkt vandaag in ieder geval weer enige uren te werken. Ik heb de temperatuur via de Google Home assistant kunnen wijzigen. Hopelijk is het lek boven en blijft de verbinding vanaf nu in stand.

• bfrqrv
Rh1no schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:26:
De verbinding met Google Home lijkt vandaag in ieder geval weer enige uren te werken. Ik heb de temperatuur via de Google Home assistant kunnen wijzigen. Hopelijk is het lek boven en blijft de verbinding vanaf nu in stand.
Zelfde tijdstip als hier vd week dus, maar nu alweer weg.

• Rh1no
bfrqrv schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:28:
[...]

Zelfde tijdstip als hier vd week dus, maar nu alweer weg.
Ik check nu net weer en de verbinding is idd weer verbroken. Ik weet niet hoe laat dat is gebeurd. Jammer, ik had goede hoop. Het lijkt wel dat als er verbinding is, dit steeds 's middags is. Is overigens een onderbuikgevoel. Ik heb het niet echt in de gaten gehouden.

• mdkleer
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:01
Ondanks de problemen met de eTwist en google home, heb ik geprobeerd mijn thermostaat te koppelen.

Boven de balk in de google home app zie ik netjes de thermostaat staan. (Dit het op dit moment vaker niet doet dan wel)
Onder de balk staat "eTwist". Wanneer ik daar op klik, vraagt google of ik een nest account heb.
Ik kiest voor "Nee" vervolgens mag ik annuleren of akkoord gaan?

Helaas, bij akkoord krijg ik de melding dat dit niet geschikt is voor G-suite accounts.

Mijn doel is om alleen de woonkamer temperatuur in Home Assistant te krijgen.
Ben ik verplicht om dit te voltooien, of zou zonder deze acceptatie ook moeten werken?

• Rh1no
Check net de verbinding en het werkt nu weer.

• Rh1no
mdkleer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:15:
Ondanks de problemen met de eTwist en google home, heb ik geprobeerd mijn thermostaat te koppelen.

Boven de balk in de google home app zie ik netjes de thermostaat staan. (Dit het op dit moment vaker niet doet dan wel)
Onder de balk staat "eTwist". Wanneer ik daar op klik, vraagt google of ik een nest account heb.
Ik kiest voor "Nee" vervolgens mag ik annuleren of akkoord gaan?

Helaas, bij akkoord krijg ik de melding dat dit niet geschikt is voor G-suite accounts.

Mijn doel is om alleen de woonkamer temperatuur in Home Assistant te krijgen.
Ben ik verplicht om dit te voltooien, of zou zonder deze acceptatie ook moeten werken?
Ik heb destijds wel mijn akkoord gegeven, meen ik mij te herinneren, maar ik heb geen G suite diensten. Voor de volledigheid: heb je het stappenplan van Remeha gevolgd en zie je in de app bij instellingen/verbonden telefoons en diensten wel al Google staan? Het is al een tijd geleden dat ik het heb ingesteld dus de precieze volgorde herinner ik mij niet meer zo goed.

• wsmaal
  • Niet online
Rh1no schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:07:
Check net de verbinding en het werkt nu weer.
Probleem (Google Home app) is vooralsnog intermitterend (in mijn geval).

[Voor 4% gewijzigd door wsmaal op 28-01-2021 13:43. Reden: Tekst toegevoegd]

• bfrqrv
wsmaal schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Inderdaad maar wel scheduled lijkt het! Zelfde tijd weer.

• Rh1no
wsmaal schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Check net weer (15:06) en het is weer mis.

• bfrqrv
Rh1no schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Check net weer (15:06) en het is weer mis.
Precies op tijd weer.

• captainkent
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 17-03 21:55
Wat is jullie ervaring met setpoints sturen naar de eTwist op basis van andere temperatuur sensoren? Ik ben bang als ik de ketel laat regelen op bijvoorbeeld de temperatuur in mijn kantoor, ik onnodig lang zit te stoken.

• Rh1no
Tot op heden vandaag geen verbinding met de Google Home Assistant. :(

• larsF
Remeha heeft op Facebook met het volgende gereageerd.
het klopt dat het probleem niet tot een enkel invidu beperkt is. Echter hebben wij deze gegevens nodig om het probleem gericht te kunen onderzoeken. WIj vragen inderdaad mensen om de door jou genoemde gegevens naar info@remeha.nl zodat wij zo spoedig een oplossing kunnen bieden
Ze willen dus graag het e-mail adres van het Etwist account en het serienummer van de Etwist.

• grimgrim76
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 11-06 15:57
Erg blij dat dit forum gevonden heb, werd er helemaal gestoord van. Verbinding eTwist - Google Assistant werkte eerder prima, tot ongeveer een maand geleden. Vandaag remeha gemaild met serienummer en mail adres en prompt werkt het weer...is remeha zo snel, of werkt het gewoon weer?

• bfrqrv
grimgrim76 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:57:
Erg blij dat dit forum gevonden heb, werd er helemaal gestoord van. Verbinding eTwist - Google Assistant werkte eerder prima, tot ongeveer een maand geleden. Vandaag remeha gemaild met serienummer en mail adres en prompt werkt het weer...is remeha zo snel, of werkt het gewoon weer?
Iedere dag werkt het heel even en dan gaat het snel weer offline

• larsF
bfrqrv schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:03:
[...]

Iedere dag werkt het heel even en dan gaat het snel weer offline
Inderdaad, IFTTT lijkt redelijk te werken met een vertraging meestal.

Ik zag dat ze de releasenotes van de laatste update ook online hebben gezet.
-Hotfix voor connectie Google Home , IFTTT & Alexa
https://tools.remeha.nl/v...e-laatste-etwist-updates/

Lijkt alleen niet te helpen.

Mijn vermoede is dat de server het allemaal niet aan kan.
Zo gaat het even goed en dan is het weer mis.
Ook met IFTTT is de vertraging wisselvallig.

• Rh1no
Zondag en gisteren heb ik een paar keer gecheckt en er was simpelweg geen verbinding. Check net (11:16) en het lijkt nu weer te werken.

• Rh1no
Rh1no schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:19:
Zondag en gisteren heb ik een paar keer gecheckt en er was simpelweg geen verbinding. Check net (11:16) en het lijkt nu weer te werken.
Tijdens de lunch zag mijn vrouw opeens Bienvenido/Willkommen/Welcome/Welkom + nog wat andere talen verschijnen op het display van de eTwist. Even later de app gecheckt op firmwarelevel. Blijkt mijn eTwist nu op revisie 1.70.4 te draaien. Dit was niet door mij getriggered.
Is dit een spontane reset naar de originele firmware of is Remeha remote bezig? Ik heb namelijke afgelopen weekend via de feedback in de app nog geklaagd over de onbetrouwbare verbinding met Google Home Assistant. Daarnaast ben ik enige weken terug door Accenture namens Remeha geinterviewd nadat ik een aantal keer feedback had gegeven via de app.
Overigens werkt de Google Home Assistant connectie na de downgrade nog steeds.

• wsmaal
  • Niet online
Hoopvol..:
- IFTTT response is heden (2 feb) als vanouds (snel)
- Geofencing (Leaving Home) werkt (weer)
- Google Home app (android 10) lijkt nu te werken (temperatuur instellen/opvragen).
FW 1.88.5

• Rh1no
wsmaal schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:13:
Hoopvol..:
- IFTTT response is heden (2 feb) als vanouds (snel)
- Geofencing (Leaving Home) werkt (weer)
- Google Home app (android 10) lijkt nu te werken (temperatuur instellen/opvragen).
FW 1.88.5
Bij u/jou dus geen firmware downgrade?

• wsmaal
  • Niet online
Nee, was/is 1.88.5

[Voor 67% gewijzigd door wsmaal op 02-02-2021 17:02. Reden: korter geformuleerd]

• Rh1no
Bij mij werkt de connectie met Google Home Assistant ondanks (of dankzij?) de eTwist fw downgrade nog steeds. Het is een tijd geleden dat deze zo lang in stand bleef. Ik ben benieuwd wat Remeha/BDR nu precies gedaan heeft. Ik heb geen Facebook account dus kan het daar niet checken.

• grimgrim76
Hier werkt het ook al bijna de hele dag, meestal werkt het later in de avond niet meer, fingers crossed.... en nog steeds 1.88.5

[Voor 9% gewijzigd door grimgrim76 op 02-02-2021 23:40]

• Rh1no
De Google Home Assistant doet het hier op de momenten dat ik checkte nog steeds. Firmware nog steeds op revisielevel 1.70.4.
Het lijkt er op dat Remeha het lek boven heeft. Eindelijk :)

• Rh1no
De connectie van de eTwist (fw revisie 1.70.4) met Google Home Assistant werkt hier nog steeds. IFTTT werkt ook goed. De notificaties mbt temperatuurdaling worden geplaatst. De app (rev 2.52 op Android 10) werkt ook goed. Het lijkt er dus steeds meer op dat Remeha het probleem heeft opgelost.

• grimgrim76
Hier werkt ifttt en google home assistant al dagen weer stabiel. Lijkt gefixt idd.

• Rh1no
Helaas moet ik om 15:05 uur constateren dat de Google Home Assistant verbinding er bij mij weer uit ligt. Hopelijk is het tijdelijk.

• Rh1no
Ik check net voor het eerst sinds mijn vorige melding (17/2/2021 11:00 uur) en het lijkt weer te werken.

• Rh1no
Vanavond, ca. 21:25 uur, 16/3/2021, lijkt de verbinding tussen de eTwist en Google Home er weer uit te liggen. :(

• wsmaal
  • Niet online
+1. Remeha IT probeert wederom een oplossing te vinden...
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True