Onedrive: kan bestanden niet lokaal openen, wel in de cloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:20
Mijn vraag
Mijn zoon kan zijn ondedrive bestanden niet lokaal openen, wel in de cloud, hoe kan ik dit oplossen?
Lokaal krijg ik foutmelding: niet nader omschreven fout. Ondedrive is actief en ingelogd, ik zie de bestanden in verkenner

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo Yoga 530 14ARR met windows 10 (2004), laatste updates geinstalleerd, Office 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
onedrive.exe /reset in c:\Program Files (x86)\Microsoft Onedrive
uitloggen en opnieuw inloggen
Laptop reboot

Extra info: hij heeft een onedrive account voor school en een die gelinkt is aan zijn windows account. De bestanden staan in de onedrive die hoort bij zijn windows account.
Eerder was zijn school onedrive de actieve (ingelogde) account, maar daar zijn we nu uitgelogd. Desondanks kunnen we lokaal de bestanden niet openen in zijn persoonlijke onedrive map

edit:
tekst foutmelding gecorrigeerd

[ Voor 3% gewijzigd door Tacoos op 26-08-2020 17:06 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:34
Probeer het volgende eens (heb alleen even de Engelse opties):

- rechtermuisknop op OneDrive icoon in systemtray
- Kies voor Settings
- Tab Settings
- UNCHECK de optie "Save space and download files as you use them"
- Klik OK

Dan gaat de OneDrive client alles opnieuw synchroniseren, maar download het dan wel lokaal (ipv alleen openen via de cloud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
nextware schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:44:
Probeer het volgende eens (heb alleen even de Engelse opties):

- rechtermuisknop op OneDrive icoon in systemtray
- Kies voor Settings
- Tab Settings
- UNCHECK de optie "Save space and download files as you use them"
- Klik OK

Dan gaat de OneDrive client alles opnieuw synchroniseren, maar download het dan wel lokaal (ipv alleen openen via de cloud)
Helaas, geen verbetering.
De correcte foutmelding is trouwens: niet nader omschreven fout
Lekker vaag ook |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik denk dat je doordat je op een ander account bent ingelogd geen rechten hebt op de lokale bestanden. Waarom moet je die lokale account wissel doen? Het werkt wel online, omdat je waarschijnlijk daar wel met het correcte account inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
@superduper :
De laptop is van hemzelf. De bestanden die we niet lokaal kunnen openen staan op de onedrive die hoort bij zijn windows account.
Hij heeft echter ook een school account voor office en onedrive (hij gebruikt de laptop ook voor school). Op zijn laptop was de onedrive die hoort bij zijn school account actief en de bestanden daarop konden we gewoon openen.
De onedrive die hoort bij zijn school account hebben we nu uitgelogd en die is verdwenen uit verkenner.
Daar staat wel de personal onedrive. Desondanks kunnen we bestanden die staan op de personal onedrive die hoort bij zijn windows account niet lokaal openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
Ik denk dat het uiteindelijk niet aan onedrive, maar aan office zelf lag: we hebben office van de laptop verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles weer normaal

Pagina: 1