Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-12-2024
Hoi Tweakers,

Ik wilde voornamlijk gaan streamen, misschien wat youtube video's maken en foto's van outfits met make-up en ben dus op zoek naar een webcam + verlichting voor een beginners budget wat gebruiksvriendelijk is.

Mijn oog viel op de logitech webcam c922 (149,- euro (102,- euro klopt niet, want ze zijn niet in voorraad) en de razer kiyo (93,49 euro)

Mijn vraag is of ik voor de logitech c922 moet gaan + bijvoorbeeld een extern diffuus led licht/ studio licht OF voor de razer kiyo en het extra geld voor beter licht gebruiken?
Door het prijsverschil en doordat de razer kiyo webcam ook inclusief een ring licht is wilde ik in eerste instantie daarvoor gaan. Maar de kiyo heeft maar 4 MP en logitech c922 heeft 15 MP, dus voor foto's thuis van outfits/ make-up toch maar voor de logitech c922 gaan?

- Razer kiyo voordelen: inclusief ringlicht en goed prijs/kwaliteit (scheelt 60 euro wat ik kan gebruiken voor extra studio lampen), ik kan foto's maken met mijn samsung s7 12 MP.

- logitech C922: Betere camera voor foto's, maar met nog een extra extern licht aanschaffen aanzienlijk duurder.
(Zijn allebei 1080 30 fps en 720 60 fps)

Mijn hoofdvraag: Welke webcam?
Tweede hoofdvraag: Wat voor lampen voor licht kunnen jullie aanraden?
Totaal budget: 200 euro (Het liefst zo min mogelijk :))

(Beide webcams heb ik besteld en ik kan ze vergelijken, maar ik heb dus nog echt verlichting nodig. Een professionele diffuus ring licht of studio lichten kost 150+ euro?, een budget ring licht kost 35 euro op bol.com maar ik weet niet of dat voldoende is voor belichting en dat misschien echt studio verlichting nodig is?

Door corona zijn de prijzen van de webcams nu helaas vrij prijzig en waren ze eerst zelfs niet verkrijgbaar, ik heb ze beiden besteld en kan ze over een week vergelijken)

Graag hoor ik van jullie,

Met vriendelijke groet,

L

[ Voor 13% gewijzigd door HansAnderson op 26-08-2020 14:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:58
Die webcams zijn crap en je kan beter filmen met een digitale camera of DSLR. Als ik een youtube zie in webcam kwaliteit klik hem bijna altijd direct weg.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-12-2024
Ja ik snap je. DSLR camera is helaas voor nu even buiten mijn budget denk ik? Als je iets weet over goede verlichting hoor ik dat ook graag :)