Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 19:02
Specsheets gedownload, gegoogled en verschillen gezocht maar helaas ...
MG zelf gemaild en die zeiden ef off :X

Waar kijk ik over?
https://www.megekko.nl/pr...one-NUC8i5BEK-Bean-Canyon
https://www.megekko.nl/pr...s/Intel-NUC-Kit-NUC8i5BEK

De vendorcode BOXNUC8I5BEK verschilt het cijfer "2"

Buiten prijs zie ik geen verschillen. :?

merkwaardig, als ik op de EAN zoek kom ik bij een "ongesorteerd product"
5032037133746
pricewatch unsorted: Intel NUC BOXNUC8i5BEK i5-8259

[ Voor 22% gewijzigd door OxWax op 26-08-2020 12:02 ]

Beste antwoord (via OxWax op 26-08-2020 12:54)

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 16:21
De Bean Canyon heeft 36 maanden garantie, de andere 12 maanden. Vreemd.

BOXNUC8i5BEK2 EU power cord
BOXNUC8i5BEK No power cord

Source: https://www.intel.com/con...l-nuc/intel-nuc-kits.html

Ben ik ook benieuwd waarom dit zoveel in prijs verschilt?

[ Voor 61% gewijzigd door jmignolet op 26-08-2020 12:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 16:21
De Bean Canyon heeft 36 maanden garantie, de andere 12 maanden. Vreemd.

BOXNUC8i5BEK2 EU power cord
BOXNUC8i5BEK No power cord

Source: https://www.intel.com/con...l-nuc/intel-nuc-kits.html

Ben ik ook benieuwd waarom dit zoveel in prijs verschilt?

[ Voor 61% gewijzigd door jmignolet op 26-08-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
Het antwoord van Megekko
Hoewel we je van harte helpen aan onze artikelen zijn we bij Megekko geen adviseurs. We leveren je graag onze artikelen tegen een scherpe prijs, een snelle levering en we zullen je echt niet in de steek laten als je tegen een probleem aan loopt maar met onze diversiteit in assortiment is het voor ons niet mogelijk om je persoonlijk advies te geven. Omdat wij juist een technische klantgroep aanspreken, hebben we wel een erg kundige community. (linkje naar hun FB)
:(

[ Voor 12% gewijzigd door OxWax op 26-08-2020 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:42

MsG

Forumzwerver

Ik kan me dat prima voorstellen met die microscopische marges in de computerhandel. Megekko is overduidelijk een speler die zich richt op de Tweaker die gewoon z'n bestellijst aanlevert en meer weet dan de gemiddelde medewerker zelf weet van producten. Dan heb je meestal niet de tijd over om een of andere zinloze vraag te beantwoorden, waarvan het nog maar de vraag is of diegene bij jou het gaat kopen. De goedkoopste optie heeft ook nog eens langer garantie, dus de keuze lijkt me gauw gemaakt :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
MsG schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Ik kan me dat prima voorstellen met die microscopische marges in de computerhandel. Megekko is overduidelijk een speler die zich richt op de Tweaker die gewoon z'n bestellijst aanlevert en meer weet dan de gemiddelde medewerker zelf weet van producten. Dan heb je meestal niet de tijd over om een of andere zinloze vraag te beantwoorden, waarvan het nog maar de vraag is of diegene bij jou het gaat kopen. De goedkoopste optie heeft ook nog eens langer garantie, dus de keuze lijkt me gauw gemaakt :-P.
Bij de ene staat wél vermeld : "dit betreft een barebone. Dat betekent dat er nog werkgeheugen en een SSD en/of HDD (mits er ruimte voor is) aan toegevoegd moet worden. Denk ook aan software (een besturingssysteem bijvoorbeeld) om het systeem compleet te maken"..(no, really?)
Iets wat de meeste zoniet elke Tweaker weet.

Waarom dan niet het véél minder voor de hand liggende "geleverd zonder stroomkabel"?
Dat is wel het laatste waar ik aan denk bij een 100€ prijsverschil 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door OxWax op 26-08-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:42

MsG

Forumzwerver

OxWax schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Bij de ene staat wél vermeld : "dit betreft een barebone. Dat betekent dat er nog werkgeheugen en een SSD en/of HDD (mits er ruimte voor is) aan toegevoegd moet worden. Denk ook aan software (een besturingssysteem bijvoorbeeld) om het systeem compleet te maken"..(no, really?)
Iets wat de meeste zoniet elke Tweaker weet.

Waarom dan niet het véél minder voor de hand liggende "geleverd zonder stroomkabel"?
Dat is wel het laatste waar ik aan denk bij een 100€ prijsverschil 8)7
Dat soort productbeschrijvingen komt gewoon van 1 centrale bron, google er maar eens op, krijg je tig websites met exact dezelfde zin. Ik denk dat jij nu meer weet omtrent het productverschil dan Megekko zelf :-P. Misschien kan je ze op de hoogte brengen van je bevindingen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
MsG schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:46:
[...]

Dat soort productbeschrijvingen komt gewoon van 1 centrale bron, google er maar eens op, krijg je tig websites met exact dezelfde zin. Ik denk dat jij nu meer weet omtrent het productverschil dan Megekko zelf :-P. Misschien kan je ze op de hoogte brengen van je bevindingen.
Heb ze link gestuurd naar dit topic.
Trouwens, ze hadden wél tijd om me uitgebreid af te schepen.
Het spreekt vanzelf dat ik daar mijn NUC niet koop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
OxWax schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Heb ze link gestuurd naar dit topic.
Trouwens, ze hadden wél tijd om me uitgebreid af te schepen.
Het spreekt vanzelf dat ik daar mijn NUC niet koop >:)
Je verwacht te veel van een dozenschuiver. Ik koop heel veel van hun, maar aankoop advies zoek ik hier op GoT of elders. Ik verwacht ook niet dat Bol.com mij van goed advies dient.

Het lijkt mij ook niet afschepen, ze sturen je zelfs door naar elders. Maar zoals gezegd, mensen verwachten voor een druppeltje op de eerste rij te zitten
Pagina: 1