30,55 euro FedEx verzendkosten voor een bestelling uit NL?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-01-2021
Ik had een bestelling met 30,55 euro verzendkosten, FedEx USA. m.i. al veel te duur maar met tegenzin toch betaalt.
2 dagen later komt er een pakket, staat op DHL en een adres in Nederland. Ook zit er een Nederlandstalige pakbon in. Staat op E-fulfillment centre. Daar zat dus die order in die uit de USA zou komen.
Ik voel mij uiteraard genaaid. Heb ik nu veel te veel verzendkosten betaalt of is dit juist? (mischien hebben zij (webshop USA) die verzendkosten voorgeschoten, en betaalde ik die terug?)

PS. Ben ik de enige die hier de lengte van een topic titel (60 tekens) gewoon echt te kort vind?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:42
Heb je geen track n trace gekregen zodat je kan zien wat de oorsprong van het pakje is?

Als het pakje puur binnen NL is verstuurd is het wel duur ja.

Verder is 60 characters best goed te doen hoor: '30 euro verzendkosten voor pakje uit NL?" zijn er maar 41.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:26

MsG

Forumzwerver

Meestal wordt dit soort internationale post toch uiteindelijk overgedragen aan een lokale speler in het bestemmingsland, ipv dat medewerkers van Fedex zelf hier heen vliegen om het jou te bezorgen?

Dus: Fedex (USA) -> DHL (Nederland) -> jouw voordeur.

[ Voor 5% gewijzigd door MsG op 26-08-2020 09:28 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heb je deze vraag al voorgelegd bij de verkoper of eventueel het verzendbedrijf (FedEx)? Zij zullen hier vast ook wel een antwoord op weten.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:07
MsG schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:27:
Meestal wordt dit soort internationale post toch uiteindelijk overgedragen aan een lokale speler in het bestemmingsland, ipv dat medewerkers van Fedex zelf hier heen vliegen om het jou te bezorgen?

Dus: Fedex (USA) -> DHL (Nederland) -> jouw voordeur.
Mijn pakketje met fedex uit de usa is door fedex Nederland bezorgd... niet door DHL.
Usa -> parijs -> nederland.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 13:18

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Als de verzendkosten veel te duur waren, waarom heb je het dan gekocht?

Wat doen de verzendkosten ertoe als je akkoord bent gegaan met de totaalprijs wanneer de verkopende partij de afspraak is nagekomen. Dat het niet chic is dat het pakket uit NL komt lijkt me een andere discussie, overigens is het verzenden hoogst vermoedend via een e-fulfillment center verlopen. Dit doet in ieder geval lijken dat de gemaakte verzendkosten vanuit de US op deze manier worden door belast. Wel een vreemde manier om dit dan binnen de NL verzendkosten door te belasten, ik zou het door belasten in de kostprijs/verkoopprijs van het product -> indien ik het product vanuit NL verstuur maar gemaakte verzendkosten vanuit US wil door belasten.

[ Voor 8% gewijzigd door Marchel op 26-08-2020 10:57 ]

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
Basekid schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:25:
Heb je geen track n trace gekregen zodat je kan zien wat de oorsprong van het pakje is?

Als het pakje puur binnen NL is verstuurd is het wel duur ja.

Verder is 60 characters best goed te doen hoor: '30 euro verzendkosten voor pakje uit NL?" zijn er maar 41.
41 wat???

Nee nooit Track en Trace gehad, noch van FedEx, noch DHL. Ik wist niet eens dat het al verzonden was.

Ik heb al email verzonden, helaas duurt het wel dagen voor je een reactie krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 22:18

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
O, had de zin verkeerd gelezen, dacht even dat er 41 euro bedoelt werd. Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:15

ikt

Marchel schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:51:
Als de verzendkosten veel te duur waren, waarom heb je het dan gekocht?

Wat doen de verzendkosten ertoe als je akkoord bent gegaan met de totaalprijs wanneer de verkopende partij de afspraak is nagekomen. Dat het niet chic is dat het pakket uit NL komt lijkt me een andere discussie, overigens is het verzenden hoogst vermoedend via een e-fulfillment center verlopen. Dit doet in ieder geval lijken dat de gemaakte verzendkosten vanuit de US op deze manier worden door belast. Wel een vreemde manier om dit dan binnen de NL verzendkosten door te belasten, ik zou het door belasten in de kostprijs/verkoopprijs van het product -> indien ik het product vanuit NL verstuur maar gemaakte verzendkosten vanuit US wil door belasten.
Niet OP, maar er is een legio van producten die simpelweg niet in de EU wordt verkocht. Vooral hobbymatige dingen zoals mechanische toetsenbordenmeuk :+

Als iets dan vervolgens "in een schuur om de hoek" blijkt te liggen nadat je voor een vliegtuig-express bezorging hebt betaald - dat is inderdaad zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Op het pakketje satat vast wel en trace code, wellicht deze even invoeren op de desbetreffende site?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
Staat alleen een streepjescode, maar of dat tracking is?

Zou daarnaast niet zo weten waar ik moet invoeren, je hebt meer DHLs, DHL Express, DHL parcel etc.

En dit is ook niet de manier van doen, die track & trace kun je namelijk niet zien als het pakketje onderweg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-06 17:02
Waarom neem je geen contact op met de klantenservice van de desbetreffende website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad is de verkoper degene aan wie het gevraagd mag worden. Let ook even op wat er is gedaan qua invoerrechten, BTW/VAT, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 13:18

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

ikt schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:08:
[...]

Niet OP, maar er is een legio van producten die simpelweg niet in de EU wordt verkocht. Vooral hobbymatige dingen zoals mechanische toetsenbordenmeuk :+

Als iets dan vervolgens "in een schuur om de hoek" blijkt te liggen nadat je voor een vliegtuig-express bezorging hebt betaald - dat is inderdaad zuur.
Ja helemaal eens. Maar aan de andere kant, wat schiet de verkoper ermee op? Die wil natuurlijk zoveel mogelijk producten verkopen, door de drempel zo laag mogelijk te maken. Links of rechtsom de verkopende partij wil op één of andere manier kosten door belasten.

In mijn inziens kan je dit beter middels de productprijs realiseren, maar wellicht dat er speciale redenen zijn om dit toch via de verzendkosten te doen. Alhoewel je dan natuurlijk wel weer gezeur kan krijgen met je klanten zoals hier nu gebeurt. Ik denk dat er een specifieke reden verbonden is aan het feit dat de verzendkosten hoog zijn, en de verkopende partij doet laten denken dat het pakket uit de USA komt.

Het blijft wel een vreemd verhaal nu ik er zo over schrijf -> doet mijn gezicht ook fronsen. Ben wel benieuwd wat nu de reden is.

Laat het ons weten :? :P

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 14:58
Waarschijnlijk is de bestelling met bulkvracht naar Europa verstuurd en pas hier individueel gelabeld voor bezorging in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
euchromatic schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:44:
Waarschijnlijk is de bestelling met bulkvracht naar Europa verstuurd en pas hier individueel gelabeld voor bezorging in Nederland.
En is het dan niet juist goedkoper?, die verzendkosten? dozen vol is toch meer de moeite dan 1 artikel?
Torac schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:33:
Waarom neem je geen contact op met de klantenservice van de desbetreffende website?
Zoals ik eerder aangaf heb al tig email gestuurd maar vooralsnog is er op slechts 1 gereageerd. Dit contact gaat tergend langzaam in ieder geval. Zo langzaam dat ik mij uberhoud afvraag tot een oplossing te komen voor dergelijke problemen.

[ Voor 38% gewijzigd door roel77 op 26-08-2020 11:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 08:50

mmniet

De beetje weter

Ik snap je frustratie, maar je bent ermee akkoord gegaan, dus snap niet waarom je het verder wilt uitzoeken.

Ik kan een webshop beginnen in Nederland en zeggen dat de verzendkosten gratis zijn, maar ik kan ook doen alsof alles door elfjes ingepakt wordt en er 50 euro voor vragen. Als de klant het wil betalen is het mijn goed recht, want bij verzendkosten zitten ook de kosten in van de persoon die het netjes in een doos doet en het in de container plaatst voor de verzender toch?

Wat en waar heb je besteld dan?

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
Marchel schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Ja helemaal eens. Maar aan de andere kant, wat schiet de verkoper ermee op? Die wil natuurlijk zoveel mogelijk producten verkopen, door de drempel zo laag mogelijk te maken. Links of rechtsom de verkopende partij wil op één of andere manier kosten door belasten.

In mijn inziens kan je dit beter middels de productprijs realiseren, maar wellicht dat er speciale redenen zijn om dit toch via de verzendkosten te doen. Alhoewel je dan natuurlijk wel weer gezeur kan krijgen met je klanten zoals hier nu gebeurt. Ik denk dat er een specifieke reden verbonden is aan het feit dat de verzendkosten hoog zijn, en de verkopende partij doet laten denken dat het pakket uit de USA komt.

Het blijft wel een vreemd verhaal nu ik er zo over schrijf -> doet mijn gezicht ook fronsen. Ben wel benieuwd wat nu de reden is.

Laat het ons weten :? :P
Ik ben akkoord gegaan met de verzendkosten ja, maar niet dat het vanuit Nederland werd verzonden, dat stond er niet bij. En ook niet dat het met DHL ipv. FedEx werd verzonden.

Volgens mij wordt er veelal ook uit gemakzucht gewoon standaard voor een dure verzendoptie gekozen, te veel administratie en werk dat voor elk artikel aan te passen. Volgens mij had ik eens een artikel in VS, die binnen VS zelf net zo duur was dan de rest van de wereld wat betreft verzendkosten.

[ Voor 7% gewijzigd door roel77 op 26-08-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

roel77 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:45:
[...]

En is het dan niet juist goedkoper?, die verzendkosten? dozen vol is toch meer de moeite dan 1 artikel?
Dan kan het toch prima zijn dat FedEx er zelf €50 voor had gevraagd om jouw pakketje deur tot deur te bezorgen, maar dat de verkoper nu een trucje heeft uitgehaald door het in bulk naar NL te shippen (Voor €250 per doos van 10 pakketen dingen ofzo), en daarna nog €6 aan DHL moest betalen voor de last mile?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:47
een adres in Nederland
Best kans dat dat alleen een retouradres is. Op pakketjes van AliExpress uit China staat ook een adres in Schiedam. Op dat fulfilment centre bundelen ze dan een aantal retourzendingen om verzendkosten te besparen. Liever 1 container vullen dan 34 losse pakketjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 17:40
Momenteel krijg je geen pakketje binnen 2 dagen uit Amerika toegestuurd, ik denk dat deze al ergens in Nederland bij een fulfillment centre lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo'n pakket kan nog steeds prima uit USA komen, zowel mijn RC remote als mijn drivehub kwamen uiteindelijk wel vanuit een NL magazijn, maar puur omdat de shipment van USA (waar ze gemaakt worden) in bulk gaat richting diverse locaties in europa.

Kan je de vraag stellen of die originele verzendkosten dan ook in de prijs moeten zitten, betaal je dit niet apart, dan zit het wel in de kostprijs van het product zelf.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:09

OMD

Vraag is, ben je akkoord gegaan met de verzendkosten bij het bestellen? Dan maakt het imho niet uit waar het vandaan komt, al komt het bij je buurman vandaan. Je vond de verzendkosten waard om het artikel te bestellen. Misschien ligt het wel bij een fulfilment centrum maar er zijn kosten gemaakt om het goed naar Nederland te sturen.

Wellicht kiest de aanbieder een FC omdat jij het dan sneller in huis hebt en betrouwbaarder. Ik weet niet of het een product is die enkel in Amerika wordt verkocht? Dan hebben zij het dus eerst naar Nederland moeten schepen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
peter141080 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:12:
Momenteel krijg je geen pakketje binnen 2 dagen uit Amerika toegestuurd, ik denk dat deze al ergens in Nederland bij een fulfillment centre lag.
Is prima te doen hoor.
Vorige week woensdag een IP-camera naar mij verzonden vanuit HongKong, vrijdag in NL aan de deur afgeleverd. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wifikabelhuren
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-11-2021
Oke, maar je hebt je pakketje ontvangen.. Wat is het probleem. Achteraf gezeur dat verzendkosten te hoog zijn.. die keuze had je al gemaakt. Wat maakt het nou uit.. Al brengen ze het op de fiets naar je toe. Je hebt je pakket wat besteld is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:57

Kheos

FP ProMod
om op je vragen te antwoorden: ja, dit is juist en ja, je bent de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07

Oekol

waka waka hey hey

roel77 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:19:
Ik had een bestelling met 30,55 euro verzendkosten, FedEx USA. m.i. al veel te duur maar met tegenzin toch betaalt.
2 dagen later komt er een pakket, staat op DHL en een adres in Nederland. Ook zit er een Nederlandstalige pakbon in. Staat op E-fulfillment centre. Daar zat dus die order in die uit de USA zou komen.
Ik voel mij uiteraard genaaid. Heb ik nu veel te veel verzendkosten betaalt of is dit juist? (mischien hebben zij (webshop USA) die verzendkosten voorgeschoten, en betaalde ik die terug?)

Nee je bent niet genaaid. Ze sturen een nieuw pakje weer naar NLse warehouse toe dat die daar op voorraad ligt. Zodoende hou je een kortere verzendtijd.

PS. Ben ik de enige die hier de lengte van een topic titel (60 tekens) gewoon echt te kort vind?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xillver
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-05 16:17
Daarbij rekening houdend is dat er voor het vullen van de FC's ook betaald moet worden, blijkbaar berekenen ze dat direct door aan de eindklant.
Hoewel jij daadwerkelijk verwacht dat jou specifiek aangeschafte product daadwerkelijk uit de VS komt waardoor jij het ook het verzend bedrag waar vind die je in deze situatie betaald hebt.

uiteindelijk kun je er vanuit gaan dat jou pakket daadwerkelijk wel uit de VS gekomen is gezien ze het waarschijnlijk daar produceren en dus alsnog naar FC in NL hebben gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
Op het product zelf staat Made in Taiwan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:09

Whaam

Meer beter

roel77 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:26:
Op het product zelf staat Made in Taiwan.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken.
roel77 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:28:
Staat alleen een streepjescode, maar of dat tracking is?

Zou daarnaast niet zo weten waar ik moet invoeren, je hebt meer DHLs, DHL Express, DHL parcel etc.

En dit is ook niet de manier van doen, die track & trace kun je namelijk niet zien als het pakketje onderweg is.
Op het etiket staat een tracknummer, vul die gewoon ff op beide sites in en je weet welke de juiste is. Gaat er namelijk niet om of je kan zien dat het onderweg is, maar wel zoals @Basekid en @rikadoo al zeggen of de oorsprong eventueel in Nederland ligt. Als het uit een fulfillment center komt, lijkt dat inderdaad vanuit nederland verzonden.
roel77 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:45:

[...]

Zoals ik eerder aangaf heb al tig email gestuurd maar vooralsnog is er op slechts 1 gereageerd. Dit contact gaat tergend langzaam in ieder geval. Zo langzaam dat ik mij uberhoud afvraag tot een oplossing te komen voor dergelijke problemen.
Tig mails? En "tergend langzaam"? Je bent nog geen dag verder.

Waarom bel je niet gewoon even?

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Deze http://parcelsapp.com/en slikt trouwens ongeveer alle bestaande soorten trackingnummers dus dan hoef je ook niet de goede site te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06 16:11

eagle00789

Est. November 2005

Heb je misschien een link van de webshop waar je besteld hebt (en het product) zodat we zelf kunnen kijken wat er aan de hand is of dat je misschien iets over het hoofd hebt gezien. (voorkeur de link per DM sturen dan)

[ Voor 4% gewijzigd door eagle00789 op 26-08-2020 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:03

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Roel, je zeurt :+ Had jij je beter gevoeld als je een maand op je bestelling had moeten wachten?

Het zal inderdaad zo zijn dat het product naar Nederland is gezonden, en recent lokaal "verder" is gestuurd per DHL. Maar deze tussenstop maakt de verzendkosten van de verkoper vanuit de VS toch niet anders (afgezien van circa vier euro voor DHL)? Had je het niet betaald aan verzendkosten, dan had het in de productprijs gezeten...

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:49

Blokker_1999

Full steam ahead

Enige wat ik tegenwoordig spijtig vind is dat je vaak niet meer weet wie je zending komt leveren. Recent zelf nog voor gehad. Ik bestel iets, men geeft mij de keuze tussen DHL en UPS. Ik kies voor DHL omdat ik daar vroeger meer positieve ervaringen mee heb gehad. Blijkt ineens dat DHL paketten tegenwoordig doorgeeft aan bpost. Hoewel ik geen klachten heb over bpost, zit ik momenteel in een moeilijkere situatie daar bij bpost al mijn post wordt doorgestuurd naar een ander adres en in principe geld dat enkel voor brieven, niet voor pakketten, die zouden terug naar afzender moeten. Gelukkig wilde de postbode toch een afleverpoging doen waardoor het pakket is aangekomen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
edit: verkeerde topic :+

[ Voor 109% gewijzigd door Basekid op 26-08-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
Whaam schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:38:
[...]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken.
[...]

Op het etiket staat een tracknummer, vul die gewoon ff op beide sites in en je weet welke de juiste is. Gaat er namelijk niet om of je kan zien dat het onderweg is, maar wel zoals @Basekid en @rikadoo al zeggen of de oorsprong eventueel in Nederland ligt. Als het uit een fulfillment center komt, lijkt dat inderdaad vanuit nederland verzonden.

[...]

Tig mails? En "tergend langzaam"? Je bent nog geen dag verder.

Waarom bel je niet gewoon even?
toon volledige bericht
Er zit 1 etiket op komt uit NL (afzender in Heerlen), geen duane formulier. UPS, FedEx USPS etc.

Te duur (USA) en ik spreek amper Engels. Daarbij is de kans ook nog aanwezig dat ze dan slapen. (andere tijdzone), webshop is trouwens

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 28-08-2020 19:52 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:10
Dit verhaal krijgt nog een staartje... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:01

Barrycade

Through the...

Ze zijn alllang wakker hoor in de US, dus je je kan de klantenservice proberen te bellen.

Maar wat ik niet begrijp is dat je dat ding presé bij hun koopt in de US terwijl je blijkbaar de taal niet voldoende machtig bent om met een klantenservice te bellen en of te communiceren via de mail, voor uiteindelijk dezelfde prijs inclusief verzenden als je 'm bij Amazon of Bol zou kopen. Je hebt toch gewoon betaald voor item + shipping? Wat boeit het dan waar ie vandaan komt?

Ze gebruiken trouwens volgens hun website UPS voor international shipping en Fed Ex alleen in de US.

Dus ik denk dat je gezien de DHL delivery (huis transporteur van Amazon) je gewoon een flipper vanuit de Amazon warehouses hebt gekregen. Boeit dat? Of wil je echt 1tje die via de US naar je huis is gebracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 08:01
Voor € 30,55 verstuurt FedEx geen pakket van de USA naar Nederland. Dat klinkt veel meer als een tarief voor een binnenlandse verzending met FedEx. Als ik op fedex.com het tarief bereken om een pakket van een halve kilo te versturen van Rotterdam naar Amsterdam, dan komt het uit op € 35,11.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
Barrycade schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:31:
Ze zijn alllang wakker hoor in de US, dus je je kan de klantenservice proberen te bellen.

Maar wat ik niet begrijp is dat je dat ding presé bij hun koopt in de US terwijl je blijkbaar de taal niet voldoende machtig bent om met een klantenservice te bellen en of te communiceren via de mail, voor uiteindelijk dezelfde prijs inclusief verzenden als je 'm bij Amazon of Bol zou kopen. Je hebt toch gewoon betaald voor item + shipping? Wat boeit het dan waar ie vandaan komt?

Ze gebruiken trouwens volgens hun website UPS voor international shipping en Fed Ex alleen in de US.

Dus ik denk dat je gezien de DHL delivery (huis transporteur van Amazon) je gewoon een flipper vanuit de Amazon warehouses hebt gekregen. Boeit dat? Of wil je echt 1tje die via de US naar je huis is gebracht?
Bol of Amazon was het niet te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Voor tracking, in principe heb je een email gekregen van *knip* waarin de verzendgegevens inclusief tracking nummer staan aangegeven. De tracking zelf kan je op de volgende pagina doen: https://www.fedex.com/app...cntry_code=us&freight=yes

Gegeven de producten zou het mij verbazen als deze shop die in Europa op voorraad houdt. In theorie kan het, maar het ziet er mij een klein familiebedrijf uit met een focus op de Amerikaanse markt. In principe geven ze 3 tot 5 dagen levertijd voor zendingen wereldwijd.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 28-08-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
Blokker_1999 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:09:
Voor tracking, in principe heb je een email gekregen van waarin de verzendgegevens inclusief tracking nummer staan aangegeven. De tracking zelf kan je op de volgende pagina doen: https://www.fedex.com/app...cntry_code=us&freight=yes

Gegeven de producten zou het mij verbazen als deze shop die in Europa op voorraad houdt. In theorie kan het, maar het ziet er mij een klein familiebedrijf uit met een focus op de Amerikaanse markt. In principe geven ze 3 tot 5 dagen levertijd voor zendingen wereldwijd.
NEE, ik heb nooit een email met tracking gehad. Er is ook nog zwemschool Onda, maar daar is (bijna) alles op.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 28-08-2020 12:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
Ik snap eigenlijk niet meer wat dit topic verder nog kan brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
roel77 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:07:
[...]

Er zit 1 etiket op komt uit NL (afzender in Heerlen), geen duane formulier. UPS, FedEx USPS etc.

Te duur (USA) en ik spreek amper Engels. Daarbij is de kans ook nog aanwezig dat ze dan slapen. (andere tijdzone), webshop is trouwens finfunmermaid.com
Je moet het 'Shipment no.' invullen op dhlparcel.nl (maar ik zie dat het buitenlandse deel niet in detail wordt weergegeven, dan moet je kijken op welke twee letters de code eindigt om te weten waar het vandaan verstuurd is)

Die paar Aliexpress pakjes die ik de laatste weken heb binnengekregen hadden ook een NL retouradres maar die zijn wel uit China gekomen, maar in dit geval is twee dagen vanuit Amerika zonder expresverzending echt vrijwel onmogelijk (Fedex zou idd ruim boven de $100 zijn).
USPS heeft sinds een x aantal jaar ook al een minimumbedrag van ergens in de $20 dollar voor verzending naar NL waar het daarvoor bij lage gewichten eerder rond de $10 was. $35 dollar en verder geen BTW en inklaringskosten is zo slecht nog niet (de prijzen op de site zijn natuurlijk sowieso nog zonder BTW dus misschien staat het ook nog wel in verhouding tot het totaalbedrag?).

FedEx International staat overigens wel degelijk op de site als een verzendoptie (onder USPS nog, niet UPS) @Barrycade

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 26-08-2020 19:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]
... webshop is trouwens finfunmermaid.com
Maar wat is nou eigenlijk HET probleem? Dat je vindt dat er 'veel' kosten voor shipping in rekening gebracht worden en dat JIJ het idee hebt, dat het pakketje niet van overseas komt? :?
Je bent toch accoord gegaan met de prijs van het product + shipping?

https://www.finfunmermaid.com/shipping
Hier zie ik gewoon staan wat de internationale shipping costs zijn. Dus tja...

BTW: als het om zeemeerminnenstaarten (wat een woord) voor kinderen gaat, die kun je bij amazon.de ook gewoon bestellen... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 26-08-2020 20:12 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:39
[...]

Te duur (USA) en ik spreek amper Engels. Daarbij is de kans ook nog aanwezig dat ze dan slapen. (andere tijdzone), webshop is trouwens finfunmermaid.com
Heb je al onder het label gekeken? Kan zijn dat er een label overheen geplakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
Ja, zat niks onder dit was het enige label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

voske schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:33:
Voor € 30,55 verstuurt FedEx geen pakket van de USA naar Nederland.
Je mag nog ongeveer 60-70% van de tarieven op het web aftrekken als je een béétje volume hebt bij FedEx, kan ik je uit betrouwbare bron vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien een manier om jou te beschermen tegen extra kosten? (duane/dhl). Een pakketje van buiten de EU vragen ze administratiekosten voor, en dan komt nog de BTW en invoertax.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:43
ehtweak schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:50:
[...]

Maar wat is nou eigenlijk HET probleem? Dat je vindt dat er 'veel' kosten voor shipping in rekening gebracht worden en dat JIJ het idee hebt, dat het pakketje niet van overseas komt? :?
Je bent toch accoord gegaan met de prijs van het product + shipping?
Het probleem is dat TS betaald heeft voor een service (verzenden vanuit buitenland) die hij naar zijn mening niet heeft gekregen (verzending vanuit Nederland).

Op zich logisch dat hij zich daarover verbaasd toch? Als jij 20 euro betaalt voor een uitgebreid wasprogramma om je auto schoon te maken en je ziet dat de medewerker de 'maak de auto voor 5 euro schoon' knop in drukt, dan neem ik aan dat je het daar toch ook niet mee eens bent en die 15 euro het liefst terug zou willen hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

President schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 06:35:
[...]

Het probleem is dat TS betaald heeft voor een service (verzenden vanuit buitenland) die hij naar zijn mening niet heeft gekregen (verzending vanuit Nederland).

Op zich logisch dat hij zich daarover verbaasd toch? Als jij 20 euro betaalt voor een uitgebreid wasprogramma om je auto schoon te maken en je ziet dat de medewerker de 'maak de auto voor 5 euro schoon' knop in drukt, dan neem ik aan dat je het daar toch ook niet mee eens bent en die 15 euro het liefst terug zou willen hebben?
Ja, maar dan is de auto minder schoon. De onderkant niet gewassen, of geen wax, of niet gedroogd.

Dat is hier niet het geval. Ik gok dat het gewoon vanuit de VS naar een opslag in Europa wordt verstuurd, zo werken veel Chinese sites ook tegenwoordig. En misschien is er soms al een kleine voorraad in die opslag.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 27-08-2020 06:41 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 21:44
Wordt steeds wonderlijker op tweakers... Zie al een volgende topic aankomen:

“Hoi, ik kocht een product bij V&A op tweakers en betaalde xx euro voor het product inclusief bezorging aan huis. 2 min na overmaken geld ging de deurbel en stond de buurman voor de deur om mijn product af te leveren. Had ik geweten dat verkoper mijn buurman was dan was ik nooit akkoord gegaan met de kosten voor bezorging. Kan ik die nu juridisch terug eisen?”

😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:10
Valorian schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 07:12:
Wordt steeds wonderlijker op tweakers... Zie al een volgende topic aankomen:

“Hoi, ik kocht een product bij V&A op tweakers en betaalde xx euro voor het product inclusief bezorging aan huis. 2 min na overmaken geld ging de deurbel en stond de buurman voor de deur om mijn product af te leveren. Had ik geweten dat verkoper mijn buurman was dan was ik nooit akkoord gegaan met de kosten voor bezorging. Kan ik die nu juridisch terug eisen?”

😅
En toch. De juristen hebben daarvoor het wettelijke begrip dwaling, waarbij het zeker mogelijk is onder bepaalde omstandigheden een overeenkomst aan te tasten als de informatie waar je op af bent gegaan niet klopte.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Wacht eens even, klaag je er nu over dat een product te snel hier is? Dat kan gewoon, dat is mij ook al een paar keer voorgekomen met een bestelling uit het buitenland, dan zat het gewoon enorm mee. Dat er een retouradres in Nederland op staat is totaal niet vreemd, vaak zijn er afspraken waardoor, als een pakket niet bezorgd kan worden om wat voor reden dan ook (zoals verkeerd adres of ontvanger weigert de zending), dan gaat het terug naar dat adres. Daar hebben ze de administratie waar dat pakket uiteindelijk naartoe teruggezonden moet worden (het is goedkoper om eerst al die retourpakketten van de diverse bedrijven te verzamelen in plaats van stuk voor stuk terug te sturen). En wat boeit het of het uiteindelijk door FedEx, DHL of Pietjes Pakketdienst wordt bezorgd?

Of klaag je er over dat je goedkoper uit bent? Ja, goedkoper, want je had nog een extra rekening moeten krijgen voor de importheffing, of was wat je bestelde onder de €22? Als ik die website bekijk, dan denk ik dat het meer of veel meer was.
[...]

In welke eeuw leef je :? Bellen naar de USA kost amper meer dan bellen naar een lokaal nummer, tenzij je bewust geld weggooit door bij een veel te dure provider te gaan zitten. Sterker nog, regelmatig kost het zelfs zo goed als niets.
En qua tijdzone is het ook makkelijk, Idaho loopt 8 uur achter op ons. Dus bel ze vanaf 18:00 op, dan zit je wel goed (dat is 10:00 voor hen dus).

Maar ik denk dat je jouw tijd aan het verdoen bent om niets. Je wilde iets hebben uit de USA en dat heb je ook gekregen. Je zou ze zelfs een compliment moeten geven dat ze het zo snel bij jou hebben weten te krijgen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 21:44
StevenK schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 07:23:
[...]

En toch. De juristen hebben daarvoor het wettelijke begrip dwaling, waarbij het zeker mogelijk is onder bepaalde omstandigheden een overeenkomst aan te tasten als de informatie waar je op af bent gegaan niet klopte.
Dat zou kunnen ja. Maar zelfs dan is er een verschil tussen je recht hebben en krijgen. En icm een Amerikaanse webwinkel is dan elke poging (die je meer doet dan één mail sturen met een vriendelijke vraag) natuurlijk compleet mesjogge en tijdverspilling. Desalniettemin wens ik TS succes op deze queste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:58
Als het al eerder naar NL gestuurd is, dan is dat deel van de kosten toch al gemaakt voordat je bestelde? Die willen ze uiteraard ook verrekend hebben. Dat ze e.e.a. al in dat fulfilmentcenter hadden liggen is alleen maar in jouw voordeel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel77
Valorian schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:12:
[...]

Dat zou kunnen ja. Maar zelfs dan is er een verschil tussen je recht hebben en krijgen. En icm een Amerikaanse webwinkel is dan elke poging (die je meer doet dan één mail sturen met een vriendelijke vraag) natuurlijk compleet mesjogge en tijdverspilling. Desalniettemin wens ik TS succes op deze queste.
Toch een fout(je)? spijt, of standaad handelwijze (doen ze bij iedereen die in NL woont?) of gewoon puur service? (klantbinding?) Ik weet het niet. Zonder enige communicatie en toelichting weliswaar.

Maar er is goed nieuws, ik heb van *knip* een bedrag van rond de 25 euro terug gekregen. Mischien waren die verzendkosten dan toch verkeerd berekent?

Alleen wel weer jammer dat dat dan zo smiechterig achterom gebeurd is, of zouden ze een mail achterstand hebben? In ieder geval ben ik toch blij een terug betaling ontvangen te hebben.

Ik ga er maar vanuit dat die terug betaling verder geen fout(je) is.

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 28-08-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Nee, ik blijf bij mijn vermoeden dat het product wel degelijk vanuit de VS is verstuurd. De winkel geeft aan dat hun verzending buiten de VS/Canada 3 tot 5 dagen kan duren. Dan is het mogelijk dat het ook sneller gebeurd.

De webwinkel maakt gebruik van een e-fullfilment dienst met vestigingen over heel de wereld. Van zodra jij een bestelling plaatst bij die winkel wordt dat doorgestuurd naar de dienst die de stock beheerd en de verzending doet. Die dienst pickt je order uit het Amerikaanse depot en steekt dat in een container die diezelfde nacht nog naar Nederland wordt overgevlogen. In Nederland komt die container, met honderden goederen de volgende ochten toe, elk goed wordt gescand en van de nodige labels voorzien om van daaruit verder doorgestuurd te worden. Zo een bulk verzending van de VS naar NL is een stuk goedkoper voor die dienst dan elk pakketje apart te versturen.

In Nederland word dan bepaald dat de verdere verzending binnen Nederland niet door Fedex zal gebeuren, maar door DHL. Pakketje wordt nog dezelfde dag doorgegeven aan DHL die het 's nachts sorteren en de tweede dag na bestelling uitleveren aan TS.

Ik kan je nog een voorbeeld geven. Wanneer ik iets in België laat leveren via Amazon, maakt niet uit of het uit hun Duits, Frans of Amerikaans warenhuis komt, zie ik altijd enkel en alleen een sticker met een verzendadres in Charleroi. De track&trace code in dat geval is van bpost en begint pas op het moment dat het pakket door bpost in ontvangst wordt genomen. Amazon heeft geen warenhuis in België staan.

Op dit moment wacht ik op een zending die gefabriceerd werd in het VK (niet via Amazon). De track & trace code eindigt evenwel in NL en de link in de bevestigingsmail verwijst naar de post.nl website. Het land waarin de verzending zijn weg begint volgens het label op de doos hoeft dus helemaal geen enkele link te hebben met het land van waaruit de verzending vertrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Blokker_1999 Uit VS krijg je nooit zo snel, het ligt al zeker een dag bij douane. alleen met International Priority, maar dat is stuk duurder. de vzk naar warehouse hier moet je betalen, (evt. invoer/inklaring)en de kosten van daar naar huisadres zitten erbij inbegrepen. verder koop je een goed en ben je tevreden met het totaalbedrag, en de snelheid van afleveren, wat wil je nog meer ? goedkoop tarief kan dan alleen als je het bij een shop binnen NL koopt. post uit België en DE duurt ook vaak lang(er) voor laag tarief

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Er komt zoveel Nederland binnen elke dag en de douane kan niet alles controleren. Uiteindelijk wordt slechts een heel klein deel gecontroleerd, de rest gaat gewoon door. Opnieuw, we hebben geen enkele manier om ook maar enige theorie na te gaan. Maar zelfs als het in NL in een magazijn had gelegen, had de verkoper nog altijd moeten betalen om het daar te krijgen en dat is en blijft ook een verzendkost voor hem die niet in de basisprijs van het product kan zitten omdat deze dan ineens ook aangerekend zou worden aan bijvoorbeeld klanten in de VS.

Het kan zelfs het e-fullfilment center zelf zijn dat de keuze heeft gemaakt om een deel van de stock naar Europa te verhuizen indien bepaalde producten hier vaak gekocht worden om levering op die manier te versnellen zonder dat de verkoper daar enige invloed op heeft gehad. Die krijgt uiteindelijk ook alleen maar een factuur te zien van alle verzendingen die gebeurd zijn.

Vele mogelijkheden, maar geen enkele manier om na te gaan welke correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:44
Hackus schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:47:
@Blokker_1999 Uit VS krijg je nooit zo snel, het ligt al zeker een dag bij douane. alleen met International Priority, maar dat is stuk duurder. de vzk naar warehouse hier moet je betalen, (evt. invoer/inklaring)en de kosten van daar naar huisadres zitten erbij inbegrepen. verder koop je een goed en ben je tevreden met het totaalbedrag, en de snelheid van afleveren, wat wil je nog meer ? goedkoop tarief kan dan alleen als je het bij een shop binnen NL koopt. post uit België en DE duurt ook vaak lang(er) voor laag tarief
Mijn laatste pakket maandag besteld en woensdag binnen, uit NY. Incl douane

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:07
voske schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:33:
Voor € 30,55 verstuurt FedEx geen pakket van de USA naar Nederland. Dat klinkt veel meer als een tarief voor een binnenlandse verzending met FedEx. Als ik op fedex.com het tarief bereken om een pakket van een halve kilo te versturen van Rotterdam naar Amsterdam, dan komt het uit op € 35,11.
Ik heb voor 34 dollar een poster in zo'n koker van Amerika naar Nederland laten verzenden. Prioriteit verzending zelfs. Normale verzending was 30 dollar. Via Fedex. 30 euro is dus zo gek nog niet eens.
Pagina: 1