Welke koptelefoon past bij mijn wensen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galibier7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 16:19
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een koptelefoon, het liefst met actieve noise cancelling

Wat is je budget?
Maximaal 250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga de koptelefoon voornamelijk gebruiken tijdens het werken achter een computer. Momenteel werk ik voornamelijk thuis, maar op het moment dat ik weer naar kantoor toe moet werk ik in een open kantoortuin. Ik vind het dan prettig dat ik mij soms kan afsluiten van alle omgevingsgeluiden.
Daarnaast wil ik de koptelefoon gebruiken om op mijn computer youtube te gebruiken en zo nu en dan te gamen (voornamelijk Path of Exile). Mijn computer beschikt nu niet over bluetooth connectiviteit, maar dit kan ik natuurlijk veranderen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben zelf op zoek gegaan naar een draadloze koptelefoon die ook met draad gebruikt kan worden. Als ik achter mijn computer zit hoef ik niet perse draadloos namelijk. Maar óf de reviews van de koptelefoons vermelden niet eens dat je de koptelefoon ook met draad kunt gebruiken of ze gaan er heel kort op in. Ik weet dus niet goed of ik wel naar zo'n combinatie op zoek moet.
Opladen terwijl ik de koptelefoon met draad gebruik zou mijn voorkeur hebben.

Welke koptelefoons ik tot nu toe heb bekeken:

Sony WH-1000xm3: Het lijkt erop dat ik deze wel met draad kan gebruiken, maar dan werkt de ANC niet? Ook lees ik een reviews over audio lag, dus voor gamen niet interessant?
Bose QuietComfort 35 II: Ook deze kan met draad gebruikt worden, maar ik kan geen ervaringen vinden.
Microsoft Surface Headphones: Volgens de meeste reviews iets mindere geluidskwaliteit dan de sony en bose koptelefoons, maar lijkt wel goed te werken in combinatie met bedrading (ANC werkt dan ook nog).
Sony WH-CH700N: Veel goedkoper dan bovenstaande opties en de reviews zijn goed. Alleen ik kan geen informatie vinden ver het met draad gebruik van de koptelefoon.

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
1. Moet ik wel op zoek naar een hoofdtelefoon die zowel draadloos als met draad te gebruiken is? Of kan ik beter investeren in bluetooth connectiviteit op mijn pc, zodat dit geen probleem meer is.
2. Als de combinatie draadloos/bedraad wel goed mogelijk is, welke hoofdtelefoon past hier het beste bij.

Beste antwoord (via Galibier7 op 26-08-2020 16:23)

Anoniem: 472287

Je kan beter investeren in Bluetooth voor je PC. Nouja, noem het investeren, voor een tientje ben je klaar.

Alle moderne laptops hebben overigens al bluetooth, het is echt gemeengoed.

Kwa noise-cancelling kan er bijna niets tegen de WH-1000XM3's van Sony op, behalve wellicht de nieuwe XM4's.

MAAR: Check even goed op google hoe die WH-1000XM3/4's werken op Windows 10, want ik had 2 weken geleden de In-Ear variant aangeschaft, de WF-1000XM3, en die zijn na een week retour gegaan omdat ze ongelofelijk instabiel zijn met Bluetoothverbindingen naar Windows. Google staat bol van de problemen met die specifieke in-ears van Sony.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:58
ik heb al geruime tijd een B&W PX, welke zowel met USB kabel, AUX kabel als Bluetooth is te gebruiken en naar mijn mening een prima noisecanceling heeft, maar ook comfortabel is voor langere sessies, op mijn relatief grote hoofd.

Noisecanceling werkt ongeacht de aansluiting, zolang de accu maar stroom heeft, wat met USB uberhaubt geen probleem is.

Wellicht dat een PX nog te krijgen is, of dat je de P7 kunt overwegen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Je kan beter investeren in Bluetooth voor je PC. Nouja, noem het investeren, voor een tientje ben je klaar.

Alle moderne laptops hebben overigens al bluetooth, het is echt gemeengoed.

Kwa noise-cancelling kan er bijna niets tegen de WH-1000XM3's van Sony op, behalve wellicht de nieuwe XM4's.

MAAR: Check even goed op google hoe die WH-1000XM3/4's werken op Windows 10, want ik had 2 weken geleden de In-Ear variant aangeschaft, de WF-1000XM3, en die zijn na een week retour gegaan omdat ze ongelofelijk instabiel zijn met Bluetoothverbindingen naar Windows. Google staat bol van de problemen met die specifieke in-ears van Sony.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eigenlijk komt je hele post erop neer dat je als een eis hebt dat je de koptelefoon bedraad moet kunnen gebruiken MET ANC. Je maakt het vooral jezelf heel moeilijk. De oplossing lijkt me obvious... Laat die eis "bedraad" vallen en gebruik die headsets gewoon draadloos.

Ik heb zelf de Bose gekozen omdat-ie goedkoper was, prima NC heeft en wat lichter is / zit. Ik zou altijd kiezen tussen de Bose en de Sony.

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 26-08-2020 09:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp