kdm / xdm als Daemon ?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• Abracadaver
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07-2025
Hier een vraagje voor de linux gurus.
Ik heb een linux servertje met X draaien en gebruik een X server voor win98 met het xdmcp protocol om op afstand op mijn server te werken. Nu heb ik aan de server maar een klein 14" monitor hangen en zou dus graag zien dat xdm in de background draait zodat ik locaal op de server in textmode kan werken.

Verwijderd

Je kan vanuit X naar een andere (virtuele) terminal switchen op je linuxbak met Control-Alt-F2 (of F3 etc)

• Abracadaver
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07-2025
Om mijn eigen vraag maar 's te beantwoorden. Na het inwinnen van kennis bij een zeer ervaren linux consultant op de verdieping onder mij, kwam als oplossing uit de bus :
xdm -server DisplayManager.daemonMode

Verwijderd

sorry voor de kick maar ik heb dus hetzelfde probleem, maar dan met kdm. Alles werkt voor de rest prima alleen ik wil dus geen grafische spullen op de server, te meer omdat ik de videokaart er weer uit ga halen (herrie en stroomgebruik)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat wil je dan precies; waarom zou je deze als daemon willen draaien? :)

CSA > NOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Spider.007 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:52:
Wat wil je dan precies; waarom zou je deze als daemon willen draaien? :)

CSA > NOS
Nou ik heb een server die ik wil bendaderen vanaf een andere pc met xdmcp. Het is daarom niet nodig dat de server ook een grafische desktop weergeeft omdat er toch geen videokaart in zit. Geeft alleen maar foutmeldingen/kost geheugen.
Onderaan deze website staat prima uitgelegd hoe het meet gnome kan, maar niet hoe het met kde kan.
GDM: Gnome Display Manager
The following must be set in the GDM configuration file (/etc/X11/gdm/gdm.conf): [Xdmcp]
Enable=True

To have GDM running without starting the local X server, comment out the line 0=Standard

in the 'servers' section of the configuration file too.
Overigens niet de enige site waar ik heb gezocht maar daar staat het wel duidelijk uitgelegd:
http://www.tldp.org/HOWTO/XDM-Xterm/config.html

Ik heb zojuist trouwens de videokaart uit de server gehaald en hij werkt nog prima (ik kan dus een kdm sessie op een andere pc in het netwerk draaien) alleen krijg ik dus nog wel foutmeldingen in de logs, dat is slordig. Vandaar mijn vraag :)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:09

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

En anders haal je een prehistorische }:O uit de sloot...

Ik zie niet echt een verband met het originele topic en jouw probleem... Daarnaast is in 7 jaar wel erg veel veranderd wat linux betreft.

Kortom, een nieuw topic was wel op z'n plek geweest (en daarnaast is er wel info te vinden hoe je xdm headless kan draaien met Xdmcp)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Ik wil je vragen om een duidelijke topicstart te maken in een nieuw topic. Het is zeker wel mogelijk, alleen werkt het vaak net even anders. Vermeld dus even je distro en geef ook de foutmeldingen die je krijgt :)

Deze oude koe gaat dicht

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.