Waar (sloop)hout voor bekisting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-05 20:37
Goedemorgen,

Ik moet deze week wat sleufjes volstorten met beton ivm met een gravende hond bij het hekwerk en ben op zoek naar hout om de bekisting mee te maken. Waar kan ik die vinden? Kun je gewoon bij een sloopbedrijf het terrein oprijden met die vraag of regelen jullie dat anders?

Natuurlijk op zoek naar de goedkoopste optie ;)

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Furion2000 op 26-08-2020 08:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:53
Je zou op marktplaats. kunnen proberen, bijv wegwerp-pallets of zo.
Net even gekeken en er staat wel wat op, gratis af te halen:

[ Voor 4% gewijzigd door Rensjuh op 26-08-2020 08:41 ]

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je daar überhaupt een bekisting voor nodig? Kan je het niet gewoon rechtstreeks in die sleuven storten?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:47:
Heb je daar überhaupt een bekisting voor nodig? Kan je het niet gewoon rechtstreeks in die sleuven storten?
with ^

Gewoon wat strakke sleufjes graven en storten die hap, dat beton gaat zodra het droog is geen kant meer op hoor :+

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iets meer info is handiger. Wat bedoel je met een sleuf?
Is dat onder het hek en zie je daar niets meer van terug, dan kan je ook folie toepassen.

Bij een diepte van 200 mm kan je steigerplanken gebruiken. Of een paar (vuren) latten boven elkaar.
Hangt weer af hoeveel meter het is en wat dan de kosten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor nu waarschijnljk te laat, maar hoe meer tijd je hiervoor hebt, hoe goedkoper.
Als je weet dat je dit over een paar weken/maanden moet gaan doen, kun je de omgeving in de gaten houden, als iemand wat sloopt (oude schutting ofzo) zou je kunnen vragen of je het hout mag afvoeren.
Kortdag is altijd lastiger (dus duurder)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
simpele sleuven van zo'n 20 dik en 40-50 diep denk ik.

@Orion84 wilde het netjes doen was de insteek, maar kan sowieso proberen of ik deze zandgrond netjes kan uitgraven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-05 12:34
Ligt een beetje aan je grond en hoe droog/nat het is, maar met een rechte steekschep kun je best een net randje afgraven. Eventueel nog even aandrukken met de bolle kant als je klaar bent. Dat gaat niet veel minder of meer strak zijn dan een plank. Ik heb hier een tuinmuurtje in aanbouw, ook gewoon een sleuf gegraven en volgestort, zit toch een stuk onder het maaiveld, dus niemand die het ziet. Als het in het zicht zit is het een ander verhaal, dan zou ik inderdaad ook hout/betonplex gebruiken om het glad te houden. Maar dat kost dan weer wat in aanschaf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32
Is het een optie om OSB platen hiervoor te gebruiken? Steigerhout lijkt me een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 06:57

bonzz.netninja

Niente baffi

Sjah...ik vis nog wel eens sloophout uit containers bij mensen die aan het verbouwen zijn. Is dat iets?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 12:01
Ik heb het zelf opgelost door kippengaas aan de onderkant van het hek vast te maken en dan een meter vlak onder het gras door. Beton/steen werkte bij mij niet omdat de honden er alsnog onderdoor gingen graven (tot 80cm diep!!!)

[ Voor 0% gewijzigd door veltnet op 26-08-2020 10:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

veltnet schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:16:
Ik heb het zelf opgelost door kippengaas aan de onderkant van het hek vast te maken en dan een meter vlak onder het gras door. Beton/steen werkte bij mij niet omdat de honden er alsnog onderdoor gingen graven (tot 80cm diep!!!)
Dit is wel een goeie. Wat is je doe? Dat de honden niet onder het hek doorkunnen, of dat ze geen enorm gat in je tuin graven? :) Denk dat veel honden wel nieuwsgierig genoeg zijn om de fundering even van wat dichterbij te gaan bekijken op een paar plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 19:55
veltnet schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:16:
Werkt ook goed tegen mollen! Mijn vader heeft onder het gehele grasveld kippengaas gelegd. Direct op het kippengaas de grasrollen gelegd, en zeker 10 jaar geen las van molshopen gehad.
Toen de tuin 30cm opgehoogd en waren de molshopen weer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Het is deels 'ik heb nog nooit beton gestort en wil dat een keer doen' deels 'hond ziet kat achter het hek en wil er naartoe graven'. Dus reden genoeg om eens beton te gaan storten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Sleuven graven en dan plastic aan de zijkanten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 12:01
Furion2000 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:14:
Het is deels 'ik heb nog nooit beton gestort en wil dat een keer doen' deels 'hond ziet kat achter het hek en wil er naartoe graven'. Dus reden genoeg om eens beton te gaan storten ;)
Je hond in beton storten? Of de kat van de buren in beton storten? :X (grapje)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 19:55

Part

Helemaal niets.....

mierenfokker schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:19:
Sleuven graven en dan plastic aan de zijkanten.
Plastic aan de zijkanten en onderkant. Na het storten kun je het ook nog afdekken met plastic.
Als je direct op de grond stort zal het beton te snel drogen. Vocht trekt uit het beton de grond in waardoor het beton een stuk minder sterk zal worden.

Een veel toegepaste methode is;
-sleuf graven
-paaltjes slaan
-panlatten op de paaltjes
-plastic in de sleuf en vastnieten op de panlatten.
(eventueel bewapening er in)
-beton storten
-afrijen op de panlatten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Part schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:09:
[...]

Plastic aan de zijkanten en onderkant. Na het storten kun je het ook nog afdekken met plastic.
Als je direct op de grond stort zal het beton te snel drogen. Vocht trekt uit het beton de grond in waardoor het beton een stuk minder sterk zal worden.
Dat is belangrijk als je het als fundering gaat gebruiken. Maar als het enkel is om te voorkomen dat de hond onder het hek door graaft lijkt me dat een stuk minder kritisch...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:08
@Furion2000 Best leuk om beton te storten, maar is het niet (letterlijk) een zwaar middel om een hond en een kat van elkaar te scheiden?

Ik zou de hond opvoeden. Een leuke klus waar de eigenaar ook nog wat van kan leren.

Ik krijg eigenlijk t gevoel dat jij aan de kant van de kat woont. Een slimme kat haalt een keer de nagels over de neus van de hond. Ook dan is het probleem weg, of tewel Laat hond en kat elkaar een keertje echt tegenkomen.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:29
Wat dacht je van betonschuttint die delen kan je gewoon ingaven en worden soms gratis of voor weinig op Marktplaats aangeboden.

Of grindtegels ingraven die bieden ze helemaal gratis aan.

[ Voor 19% gewijzigd door ppatrick op 26-08-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-05 19:20

Tens

let me drink about it

ImNotnoa schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:53:
[...]

with ^

Gewoon wat strakke sleufjes graven en storten die hap, dat beton gaat zodra het droog is geen kant meer op hoor :+
maar droogt veel te snel als je het gewoon in een gegraven gleuf stort.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Nog makkelijker, gewoon wat oude 30x30 stoeptegels staand ingraven. Heb je ook minimale kosten als het niet voldoende voor de hond. Werkt het wel dan kan je daarna altijd het nog netjes doen met beton.

eventueel kun je die tegels ook dubbel ingraven met een overlap zodat je dieper dan 30cm kan. VOordeel is dat als je ooit iets met de schutting moet vervangen je niet meteen zo'n brok beton tegenkomt.

Zie dat @ppatrick het ook noemt in z'n edit. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Beanie op 26-08-2020 16:23 ]

• Furion2000
DjoeC schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:15:
@Furion2000 Best leuk om beton te storten, maar is het niet (letterlijk) een zwaar middel om een hond en een kat van elkaar te scheiden?

Ik zou de hond opvoeden. Een leuke klus waar de eigenaar ook nog wat van kan leren.

Ik krijg eigenlijk t gevoel dat jij aan de kant van de kat woont. Een slimme kat haalt een keer de nagels over de neus van de hond. Ook dan is het probleem weg, of tewel Laat hond en kat elkaar een keertje echt tegenkomen.......
Dude, op het viva forum redeneren ze zo. Hak op de tak heksenjacht naar 'een schuldige'. Succes verder!

Update:
Ik heb nu wat sloophout via marktplaats (bedankt voor de tip) en zal vandaag eens leuk gaan experimenteren met wat beton. Zoals ik al zei, nooit gedaan en wil dat ook eens gedaan hebben 8)

Gisteren tijdens het hond uitlaten zag ik jouw manier volgens mij gewoon op een industrie terrein met latjes en zeil er aan vastgeniet @Part . Had het hout al opgehaald, maar zal in het vervolg hier ook aan denken. Erg makkelijk om kosten te besparen volgens mij als je iets van fundering moet storten.

[ Voor 27% gewijzigd door Furion2000 op 27-08-2020 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:08
Furion2000 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 07:55:
[...]
Dude, op het viva forum redeneren ze zo. Hak op de tak heksenjacht naar 'een schuldige'. Succes verder!
8) 8) daar kom ik nooit. Ben wel ervaringsdeskundige aan zowel de hond als de kat kant.

Succes met je beton!
Pagina: 1