iPhone SE (2020) met USB A snelladen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:37
Beste Tweakers, ik kom hier niet uit:

Ik heb een Iphone se 2020 en de gewone lader is zoals iedereen weet 5w / 1.0 A.

Ik heb nu van de Action een 2.4 A lader gekocht hoeveel watt dat is weet ik niet.

Mijn vraag is zal mijn Iphone sneller laden met deze lader en USB A kabel? Dus sneller laden dan de 5w lader of niet?

De reden dat ik dit vraag is overal staat dat je met USB C snel kan laden, maar nergens of het mogelijk is met USB A...

Voor de duidelijkheid, ik heb het niet gemeten maar ik heb niet het gevoel dat mijn Iphone sneller laadt met de nieuwe lader.

[ Voor 12% gewijzigd door Roflmao op 26-08-2020 00:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het moet een lader zijn die USB-PD (power delivery) kan op 9V bij 2A.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-05 12:01
Als je een iPad lader op usb A hebt naar lightning gaat het ook al sneller. Ik verwacht geen wonderen maar ik denk dat het hier ook mee sneller gaat.

Maar waarom eerst de vraag stellen en het niet gewoon proberen ? En dan de bevindingen hier posten

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
SpoekGTi schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:46:
Als je een iPad lader op usb A hebt naar lightning gaat het ook al sneller. Ik verwacht geen wonderen maar ik denk dat het hier ook mee sneller gaat.

Maar waarom eerst de vraag stellen en het niet gewoon proberen ? En dan de bevindingen hier posten
Ik laad mijn telefoon altijd in de nacht op, overdag heb ik mijn toestel nodig (voor werk). Ik laad mijn telefoon altijd vanuit lage percentages op.

Het lijkt er wel op dat de telefoon iets sneller geladen wordt met die Action lader overigens. Maar dat is alleen maar een onderbuikgevoel. Ik heb net snel kunnen kijken maar het toestel wordt met 1% per minuut geladen (van 30 tot 34 % in 4 minuten), is dit snel of langzaam?

Wat ik zo vreemd vind is dat het letterlijk nergens staat of het toestel, zonder USB-C sneller kan laden dan die 5 watt wat de standaard lader heeft. Overal staat dat je voor snelladen USB-C nodig hebt. Maar ik hoef niet per se met 8 miljoen watt te laden, als ie maar sneller laadt dan de gewone 5 watt lader.

[ Voor 6% gewijzigd door Roflmao op 29-08-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je moet echt fast charge met USB-PD hebben, dat staat hier:
Support USB Power Delivery (page 104).
Supply 18 W (2 A at 9.0 V) using USB-PD.
Zie ook: https://support.apple.com/en-us/HT208137

Als er alleen maar 2A 5.2V op staat is het gewoon een standaard iPad compatible lader.

USB-PD werkt niet over een Type-A plug.
QuickCharge kan wel over Type-A, maar dat kan weer niet met een iPhone.

Tip: Draadloos opladen kan ook met 7.5 Watt

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 29-08-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:13
Roflmao schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:24:
Beste Tweakers, ik kom hier niet uit:

Ik heb een Iphone se 2020 en de gewone lader is zoals iedereen weet 5w / 1.0 A.

Ik heb nu van de Action een 2.4 A lader gekocht hoeveel watt dat is weet ik niet.

Mijn vraag is zal mijn Iphone sneller laden met deze lader en USB A kabel? Dus sneller laden dan de 5w lader of niet?

De reden dat ik dit vraag is overal staat dat je met USB C snel kan laden, maar nergens of het mogelijk is met USB A...

Voor de duidelijkheid, ik heb het niet gemeten maar ik heb niet het gevoel dat mijn Iphone sneller laadt met de nieuwe lader.
Je hebt snelladen en snel laden. Je kunt met een 2.4A lader snel laden maar niet snelladen. Voor snelladen moet je een USB-C lader gebruiken. Dat gaat niet met USB-A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Ok ik heb het net getest en ik ben achter iets heel vreemds gekomen:

Action 2.4 amp lader = 1% per minuut.

Originele out of the box 5 watt lader = 1% per minuut. Ik heb net gekeken, van 30% naar 35% in 5 minuten +-.

Nu komt iets bizars: draadloze Aliexpress lader verbonden aan die 2.4 amp lader van de Action: 3% in 5 minuten zonder hoesje... Op de lader staat input 5v 2A / 9V 2A en output 7.5W/10W/5W...?

Wat ik dus niet snap is de bewering dat een iPad lader, naar ik neem aan met USB-A sneller kan laden dan gewone 5 watt lader... Wat maakt de iPad lader met USB-A anders dan een of andere no name lader van de Action...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 143% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27
Roflmao schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 00:07:

Originele out of the box 5 watt lader = 1% per minuut. Ik heb net gekeken, van 30% naar 35% in 5 minuten +-.

Nu komt iets bizars: draadloze Aliexpress lader verbonden aan die 2.4 amp lader van de Action: 3% in 5 minuten zonder hoesje... Op de lader staat input 5v 2A / 9V 2A en output 7.5W/10W/5W...?

Wat ik dus niet snap is de bewering dat een iPad lader, naar ik neem aan met USB-A sneller kan laden dan gewone 5 watt lader... Wat maakt de iPad lader met USB-A anders dan een of andere no name lader van de Action...
Dit is pas de eerste keer dat je benoemt dat het om een draadloze lader gaat, dat maakt wel verschil ;) Draadloos ga je sowieso niet zo makkelijk veel sneller laden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Vettigedennis schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 00:44:
Die lader van de action is gewoon troep.
Spul van de Action is vaak de allergoedkoopste rommel uit China.
Met alle respect, maar als ik een goedkope Android toestel aan deze lader koppel laadt ie wel keihard op, het toestel is van een bekende dus ik moet je de naam etc. schuldig blijven. Weet wel dat het een ouder model Android is. Hoe is het mogelijk dat een Android wel ultra snel kan laden met een hoge amp lader met USB-A een Iphone niet 8)7 :X |:(
Hahn schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 00:50:
[...]

Dit is pas de eerste keer dat je benoemt dat het om een draadloze lader gaat, dat maakt wel verschil ;) Draadloos ga je sowieso niet zo makkelijk veel sneller laden.
Die draadloze lader heb ik bij wijze van experiment erbij gepakt. For the record:

Action 2.4A lader met originele laadkabel van Apple (nieuw die samen met mijn SE 2020 kwam).
Originele 5W lader met originele laadkabel (die ook nieuw samen met mijn SE 2020 kwam).
Draadloze lader van Aliexpress, die max 10watt kan leveren, in combinatie met de Action 2.4A lader.

Maar goed, er zit niks anders op dan een USB-C lader te kopen icm USB-C lightning kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Roflmao schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:08:
[...]

Met alle respect, maar als ik een goedkope Android toestel aan deze lader koppel laadt ie wel keihard op, het toestel is van een bekende dus ik moet je de naam etc. schuldig blijven. Weet wel dat het een ouder model Android is. Hoe is het mogelijk dat een Android wel ultra snel kan laden met een hoge amp lader met USB-A een Iphone niet 8)7 :X |:(

[...]

Die draadloze lader heb ik bij wijze van experiment erbij gepakt. For the record:

Action 2.4A lader met originele laadkabel van Apple (nieuw die samen met mijn SE 2020 kwam).
Originele 5W lader met originele laadkabel (die ook nieuw samen met mijn SE 2020 kwam).
Draadloze lader van Aliexpress, die max 10watt kan leveren, in combinatie met de Action 2.4A lader.

Maar goed, er zit niks anders op dan een USB-C lader te kopen icm USB-C lightning kabel.
toon volledige bericht
En lees de specs van je usb-c lader even goed door voordat je hem koopt. 9v/2a moet een van de opties zijn, dan heb je 18w quick charge (tip: watt=voltage x ampere)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:56
Roflmao schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:08:
[...]

Omdat het android toestel waarschijnlijk voorzien van een Qualcomm Quick Charge 2 of 3 chip welke werkt met snelladen over USB-A. De iPhone heeft zijn eigen chip welke USB-C PD vereist voor snel laden met 18W.

Als je zo graag wilt snelladen waarom haal je dan niet gewoon een USB-C PD lader met USB-C PD Lightning kabel, of ben je tevreden met het alternatief.

En daarnaast meet je door naar de procenten op je scherm te kijken. Als je echt wilt meten hang er dan een USB volt / ampere metertje tussen. Dan meet je met harde cijfers. De 2,4A (welke 12W zal zijn) lader zal je iPhone met ong 1,7 - 1,8 A opladen, de 5W lader met 1A. Het zal dus ongeveer 70% sneller gaan met de Action lader.

En anders neem je toch gewoon een Android telefoon? ;)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Roflmao schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 00:07:

Ja, dat is toch precies wat er beschreven is?
Via een USB Type A kabel laad een iPhone SE2 maximaal met 5W op.
Via Qi kan een iPhone SE2 tot 7.5 Watt. (hoe die draadloze lader daaraan komt kan de iPhone niet zien)
En via USB-C PD kan een iPhone SE2 laden tot 18W*.

Ook al hang je het USB Type A kabeltje aan een lader die 100 Ampère kan geven, hij gaat niet sneller laden dan 5W. Want Apple.

* dat wil niet zeggen dat hij dat ook doet, want huidige capaciteit, warmte en acculeeftijd

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 30-08-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
jeroen3 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:02:
[...]

Ja, dat is toch precies wat er beschreven is?
Via een USB Type A kabel laad een iPhone SE2 maximaal met 5W op.
Via Qi kan een iPhone SE2 tot 7.5 Watt. (hoe die draadloze lader daaraan komt kan de iPhone niet zien)
En via USB-C PD kan een iPhone SE2 laden tot 18W*.

Ook al hang je het USB Type A kabeltje aan een lader die 100 Ampère kan geven, hij gaat niet sneller laden dan 5W. Want Apple.

* dat wil niet zeggen dat hij dat ook doet, want huidige capaciteit, warmte en acculeeftijd
Ik wil dit draadje een mega schop onder de hol geven en ik wil een update geven:

Sorry maar bovenstaande quote klopt dus niet!

Ik heb in de auto een standaard 2.1 ampere lader, je weet wel zo een Action ding, met 2 aansluitingen. De kabel is A merk weet niet welk merk het is (geen Apple iig!)

In de auto laad mijn toestel echt kolere snel op. Voor de duidelijkheid, in de auto zit USB A!

In ieder geval in 10 minuten ruim boven de 15%.

Iemand mag mij uitleggen hoe dit kan... :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
@Roflmao De poort voldoet niet aan de specificaties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzqMeWvXnnA_AFZzSrw450A-weY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zi5zbhvAzedENAzTjVl3D2GR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Roflmao schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:01:
[...]

Ik wil dit draadje een mega schop onder de hol geven en ik wil een update geven:

Sorry maar bovenstaande quote klopt dus niet!

Ik heb in de auto een standaard 2.1 ampere lader, je weet wel zo een Action ding, met 2 aansluitingen. De kabel is A merk weet niet welk merk het is (geen Apple iig!)

In de auto laad mijn toestel echt kolere snel op. Voor de duidelijkheid, in de auto zit USB A!

In ieder geval in 10 minuten ruim boven de 15%.

Iemand mag mij uitleggen hoe dit kan... :X 8)7
toon volledige bericht
met een 5w lader laadt ie niet met 5w op. een iPhone laadt met maximale snelheid met een iPad lader. maar dat blijft onder het vermogen van de lader. verder is het opladen in zowel 13 als 14 beter geoptimaliseerd. Ikzelf zou geen Action zooi gebruiken voor mijn Apple-Gear. kabel origineel of MFI, en lader van bekend merk. org. van LG, Samsung, HTC, Apple etc werkt prima. maar ook Anker en alle andere bekende merken van degelijke laders en kabels.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1