Vraag

• Jimmy Ni
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-08-2020
Goedenavond,

Ik heb gister een van de ongelukkigste gebeurtenis in mijn leven meegemaakt. Mijn telefoon is van 2 meter hoogte gevallen en nu werkt het LCD en touchscreen scherm niet meer(het gaat om de Samsung galaxy A50). Ik heb geprobeerd om op mijn oude samsung alle gegevens, foto's en data terug te halen. Echter, als ik via mijn Samsung backup/cloud, Google drive of WhatsApp backup gegevens etc. probeer op te halen krijg ik niets te zien. Er zou geen backup of foto's beschikbaar zijn, terwijl ik wel mijn gegevens en data wekelijk/maandelijks update.
Heeft iemand enig idee hoe ik op een of andere manier mijn gegevens en data terug kan krijgen? Het scherm(LCD en touchscreen) is alleen kapot, maar verder werkt de telefoon waarschijnlijk nog aangezien die nog opstart. Is het op een of andere manier mogelijk om bijv. via kabeltjes mijn telefoon binnen te komen, of alle data van de interne harde schijf ofzo over te downloaden?
Ik ben radeloos en elk idee is welkom!

Alvast bedankt en groeten,

JImmy NI

Alle reacties

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Cloud backups hangen een beetje af hoe ze gemaakt zijn. Whatsapp op Google Drive kun je bijv. herstellen als je met hetzelfde nummer op een nieuwe telefoon Whatsapp installeerd.

Wat betreft data die niet op "de cloud" staat is het heel lastig.... Zolang de telefoon vergrendeld is kom je er met een kabeltje ook niet in. Mocht je recent voor de val je telefoon nog op een pc hebben aangesloten heb je misschien geluk. Dan is er een kleine kans dat ze elkaar "kennen". Zo niet is het enige dat je kunt doen het scherm laten vervangen bij de plaatselijke telefoonboer.

• Jimmy Ni
Waarschijnlijk is dat laatste de enige optie. Ik heb WhatsApp op mijn oude telefoon opnieuw gedownload maar daar zijn alle chats en foto's ook verwijderd. Ook op de google drive kan ik alleen foto's die ik 3/4 jaar geleden heb gemaakt zien. Verder staat mijn telefoon geconnect op mijn laptop maar ik moet op mijn telefoon toestemming geven, maar helaas kan dat dus niet omdat het scherm helemaal op zwart staat.

Als iemand anders die dit ziet een oplossing weet, ik sta nog open voor suggesties.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Je kan toch gewoon USB in de pc pluggen als die nog werkt?
Dan ziet hij phone als schijf en kan je gewoon alle mappen kopieren. Zaken als WhatsApp en photos zijn gewoon van de phone te kopieren

Je pincode voor je telefoon te unlocken kan je eventueel ingeven door via een otg adaptertijd een USB keyboard eraan te hangen...

Ben je een tweaker en heb je USB debugging aan staan, dan kan je via adb je scherm overnemen

[ Voor 36% gewijzigd door SadisticPanda op 26-08-2020 07:24 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• RP6conrad
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:13
Scherm laten vervangen, met een beetje geluk werkt dan alles weer.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
Jimmy Ni schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:20:
Goedenavond,

Ik heb gister een van de ongelukkigste gebeurtenis in mijn leven meegemaakt. Mijn telefoon is van 2 meter hoogte gevallen en nu werkt het LCD en touchscreen scherm niet meer(het gaat om de Samsung galaxy A50).
Geniet er van dat dit ‘een van de ongelukkigste gebeurtenissen in je leven’ is :+ ...

Maar zonder gekheid, als je Google drive als backup gebruikt zou je je foto’s toch ook gewoon via de website van je Google account moeten kunnen benaderen?

Anders is een nieuw scherm de enige oplossing volgens mij, als je hem nu aan een pc hangt vraagt hij (als het goed is) bevestiging op je telefoon dat je pc de telefoon mag uitlezen. Daar moet je op klikken ;)

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Laatst ook gehad bij een klant, gelukkig konden we via samsung dex de telefoon unlocken zodat we via de usb kabel alle data van de telefoon konden halen.... op aliexpress staan verschillende betaalbare dex dockings.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:46
Alleen heeft de A50 een USB 2-poort, dus geen dex.

• n9iels
  • Niet online
SadisticPanda schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:20:
Je kan toch gewoon USB in de pc pluggen als die nog werkt?
[..]
Je pincode voor je telefoon te unlocken kan je eventueel ingeven door via een otg adaptertijd een USB keyboard eraan te hangen...

Ben je een tweaker en heb je USB debugging aan staan, dan kan je via adb je scherm overnemen
Helaas werkt het niet zo simpel. Je pincode invullen lukt dan nog wel wel, maar blind op de popup klikken voor het inschakelen van bestandsdeling is wel heel lastig. Zelfde geld voor USB debugging, daarvoor moet je een PC ook toestemming geven.

• Paul!1987!
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:41
Wat je kan proberen is de telefoon aan de computer hangen via USB en dan een programma zoals Vysor installeren.
Hiermee kan je de telefoon via de computer besturen.

https://www.vysor.io/

• n9iels
  • Niet online
Paul!1987! schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:15:
Wat je kan proberen is de telefoon aan de computer hangen via USB en dan een programma zoals Vysor installeren.
Hiermee kan je de telefoon via de computer besturen.

https://www.vysor.io/
Daarvoor moet ADB Debugging ingeschakeld zijn op het apparaat

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

n9iels schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:26:
[...]

Helaas werkt het niet zo simpel. Je pincode invullen lukt dan nog wel wel, maar blind op de popup klikken voor het inschakelen van bestandsdeling is wel heel lastig. Zelfde geld voor USB debugging, daarvoor moet je een PC ook toestemming geven.
Toetsenbord, geen muis.

Hier is het op mijn Samsung s9. Hoop dat het voor jou zelfde is.
-screen unlocken
-windows+D
-settings typen en dan 2 x op enter
-1maal pijltje omhoog
-enter
-build number typen
- 2 keer op enter drukken
-5 keer pijltje naar beneden drukken.
Dan 7x op enter drukken en pincode ingeven en dan staat development mode aan.

10 keer op escape drukken.
-windows+D
- settings typen
2 keer op enter drukken
1 x pijltje omhoog
Enter
USB debug typen
2x enter
8 maal Pijltje naar onder
Enter
1 maal rechts
Enter

Voila :+ USB debugging staat aan.

Mijn telefoon staat wel op engels maar you get the point..

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 26-08-2020 14:45 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jimmy Ni schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:06:
Waarschijnlijk is dat laatste de enige optie. Ik heb WhatsApp op mijn oude telefoon opnieuw gedownload maar daar zijn alle chats en foto's ook verwijderd. Ook op de google drive kan ik alleen foto's die ik 3/4 jaar geleden heb gemaakt zien. Verder staat mijn telefoon geconnect op mijn laptop maar ik moet op mijn telefoon toestemming geven, maar helaas kan dat dus niet omdat het scherm helemaal op zwart staat.

Als iemand anders die dit ziet een oplossing weet, ik sta nog open voor suggesties.
Als je WA al op een andere telefoon gezet hebt, en daar geen gespreksbackup hebt, zal dat op een nieuwe ( of deze ) telefoon ook niet meer tevoorschijn komen.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Heb je een OTG kabeltje? Je zou dan een muis op je telefoon aan kunnen sluiten en je telefoon met de muis bedienen. Je kunt dan een whatsapp back-up maken, foto's bewaren, etc.
Het lijkt er op dat je geen automatische back-up van Whatsapp aan hebt / had staan.

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2020 13:17 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-11 12:18
Voegt niets toe, dus weg.

[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2020 15:06 ]

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-10 19:19
Ga naar een reparatie zaak en vraag of je ze alleen een nieuw scherm willen aansluiten en een backup maken van je data.

Kost je meestal een paar tientjes en je hebt je in ieder geval nog.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt niet toevallig een micro-SD erin zitten waar (een deel van) je data op kan staan?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:55

Theo

moederbord

janvanduschoten schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:15:
Heb je een OTG kabeltje? Je zou dan een muis op je telefoon aan kunnen sluiten en je telefoon met de muis bedienen. Je kunt dan een whatsapp back-up maken, foto's bewaren, etc.
Het lijkt er op dat je geen automatische back-up van Whatsapp aan hebt / had staan.

[YouTube: How to use a USB OTG cable and mouse on Android]
Dit werkt toch niet als het scherm ook stuk is je je niet kan zien wat je doet?

7400 Wp op het dak

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11 18:33
Ik wilde ook een volledige backup image terugzetten op een oude telefoon en dat ging niet want een te oude versie van OS. Let wel dit ging om een iPhone, maar kan me voorstellen dat het bij Android dus ook niet lukt. Misschien dat een recentere telefoon wel gaat?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Theo schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:16:
[...]

Dit werkt toch niet als het scherm ook stuk is je je niet kan zien wat je doet?
Ah, ik dacht alleen het touch gedeelte. Zonder beeld heb je er inderdaad niets aan...

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Wat ook nog optie is, customrecovery flashen. Dan heb je adb...

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 13:31

Barrycade

Through the...

flip75 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:57:
Ik wilde ook een volledige backup image terugzetten op een oude telefoon en dat ging niet want een te oude versie van OS. Let wel dit ging om een iPhone, maar kan me voorstellen dat het bij Android dus ook niet lukt. Misschien dat een recentere telefoon wel gaat?
Hoe oud is idd je oude Samsung? Welke versie van Android? Backups naar nieuwere versies werkt beter dan naar lagere Android versies.

Als je een wipe van je oude telefoon hebt gedaan en daar bij het instellen niet het recoveren van je data bent tegen gekomen tijdens het instellen van je account heb je een te oude telefoon.

Qua WhatsApp backup staat daar los van, als je daar alleen maar oude zooi ziet heb zijn er geen recente backups gemaakt.

Wel oppassen dat je geen backup laat maken van je lege telefoon, dan heb je niets meer.

Wat gebeurt er als je via Google in Google photos inlogt? Daar zouden je foto's moeten staan. Zo niet; geen goede sync gedaan en dan moet je naar God naar keuze bidden of de lokale reparateur je scherm kan vervangen en er niet meer schade aan je telefoon is.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11 16:18
Jimmy Ni schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:20:
Goedenavond,

Ik heb gister een van de ongelukkigste gebeurtenis in mijn leven meegemaakt. Mijn telefoon is van 2 meter hoogte gevallen en nu werkt het LCD en touchscreen scherm niet meer(het gaat om de Samsung galaxy A50). Ik heb geprobeerd om op mijn oude samsung alle gegevens, foto's en data terug te halen. Echter, als ik via mijn Samsung backup/cloud, Google drive of WhatsApp backup gegevens etc. probeer op te halen krijg ik niets te zien. Er zou geen backup of foto's beschikbaar zijn, terwijl ik wel mijn gegevens en data wekelijk/maandelijks update.
Heeft iemand enig idee hoe ik op een of andere manier mijn gegevens en data terug kan krijgen? Het scherm(LCD en touchscreen) is alleen kapot, maar verder werkt de telefoon waarschijnlijk nog aangezien die nog opstart. Is het op een of andere manier mogelijk om bijv. via kabeltjes mijn telefoon binnen te komen, of alle data van de interne harde schijf ofzo over te downloaden?
Ik ben radeloos en elk idee is welkom!

Alvast bedankt en groeten,

JImmy NI
Volgens mij is er maar 1 optie. Scherm laten fixen een aangeven dat er heel belangrijke data op staat die je wil houden.

Aangezien je aangeeft dat dit de ergste gebeurtenis uit je leven is raad ik je ook aan om dat te doen. Is de meest zekere oplossing qua succeskans.

Voor 129 euro heb je hem weer gefixt.

https://reparatie.coolblu...tphone/samsung/galaxy-a50

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:16
Mijn 2 eurocenten: kan die telefoon MHL of video out over USB-C toevallig? Zo ja, hub kopen die dan HDMI en 1 of 2 USB-poorten geeft en dan toetsenbord+muis gebruiken voor input. Als je digitizer nog werkt (betwijfel ik als je scherm al zodanig stuk is) kan je ook wegkomen met een dongle die enkel video out doet, moet je het alleen half-blind bedienen met een capacitief pennetje (mits je je vingers niet open wil halen aan glasscherven ;))

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Geen ervaring mee maar werkt zoiets niet?
https://www.mobikin.com/a...covery-broken-screen.html

CISSP! Drop your encryption keys!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SampleUser schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:12:
Mijn 2 eurocenten: kan die telefoon MHL of video out over USB-C toevallig? Zo ja, hub kopen die dan HDMI en 1 of 2 USB-poorten geeft en dan toetsenbord+muis gebruiken voor input. Als je digitizer nog werkt (betwijfel ik als je scherm al zodanig stuk is) kan je ook wegkomen met een dongle die enkel video out doet, moet je het alleen half-blind bedienen met een capacitief pennetje (mits je je vingers niet open wil halen aan glasscherven ;))
Is een A50. Geen MHL of Dex. Das enkel voor de S reeks.
Wireless casten werkt well...

• Jimmy Ni
Hartelijk bedankt iedereen! Ik denk dat voor mij de beste optie een schermreparatie is. Dit lijkt me de meest makkelijkste en werkende oplossing. Nu alleen hopen dat de telefoon niet naar fabrieksinstellingen wordt gezet.
Pagina: 1