Gezocht: eenvoudige AV Receiver met Pre-out aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:28
Ha Tweakers!

Ik zoek een AV receiver met Pre-out tulp/balanced aansluitingen
Ik zoek een relatief eenvoudige (moderne) AV receiver met Pre-out aansluitingen. Omdat ik al twee actieve studiomonitoren in mijn bezit heb, die ik naast mijn TV wil gaan gebruiken.

De Pre-out moeten dus voor minimaal L + R zijn, subwoofer liefst ook. Belangrijk is dat het geen 'zone 2' aansluitingen zijn, tenzij ik deze kan definiëren als main outputs.

Wat is je budget?
Een paar honderd euro mag het best kosten, echter zitten de meeste AV receivers met Pre-out in het hogere segment (800+). Ik ben benieuwd of ik modellen over het hoofd zie of dat er misschien andere oplossingen zijn.

Edit: 2e hands is zeker een optie en waarschijnlijk waar ik het moet gaan zoeken.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Muziek mee te luisteren via: bluetooth, chromecast, tulp (DJ controller), een vinyl speler etc.
- TV audio over te beluisteren

Ik heb twee KRK Rokit RP8 G4 speakers in mijn bezit, deze vind ik heerlijk om naar te luisteren en zou ik in mijn nieuwe huis graag naast mijn TV zetten. Ik kijk praktisch nooit TV dus er zal voor 90% muziek op geluisterd gaan worden. Ik vind het zonde om naast een AV receiver ook nog nieuwe goede passieve speakers te kopen, de KRK's zijn nog gloednieuw. Daarom zoek ik naar een relatief eenvoudige receiver met Pre-out aansluitingen.

Edit:
Omdat 2e hands ook een optie is noteer ik nog wat extra punten:
- HDMI met minimaal 4K 60hz ondersteuning
- Networking (geen harde eis)
- Phono ingang (geen harde eis)

Wat heb je zelf al gevonden?
Dit is de voordeligste die ik heb kunnen vinden:
pricewatch: Yamaha RX-V685 Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Oplossingen compleet over een andere boeg zijn ook welkom. Wellicht zijn er mogelijkheden om het zonder AV-receiver te doen, maar vooralsnog lijkt het onvermijdelijk wanneer aansluitgemak ook een punt is. De ene keer stream ik via WIFI (chromecast), dan speel ik platen op vinyl en later draai ik het zelf aan elkaar met een DJ controller.

Alvast onwijs bedankt voor jullie tips!

[ Voor 11% gewijzigd door TweakTom92 op 27-08-2020 09:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is tweedehands een overweging? Mijn Denon AVR2311 bijvoorbeeld is een wat ouder beestje, geen networked spul, maar heeft wel pre-outs. EN HDMI, due een GC hang je er ook zo aan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:50

FeaR

In GoT we trust

TweakTom92 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:25:
Belangrijk is dat het geen 'zone 2' aansluitingen zijn, tenzij ik deze kan definiëren als main outputs. [/i]
Zone 2 zal nooit Main Zone worden, anders hadden ze het geen Zone 2 genoemd. De eis snap ik verder wel, veelal is het nadeel van Zone 2 de beperking in het doorzetten van signalen. Al hoeft dat geen issue te zijn maar dat is afhankelijk van de bron die je aan wilt sluiten. Denon doet vanaf de Xx600 serie (dus 1600, 2600, etc) HDMI naar Zone 2. Wel max 2.0 maar dat is in dit geval geen issue. Of het is wat je wilt is een tweede. Andere optie zou nog een receiver zonder Pre Out zijn en dan een setje High to Low Level Converters, dan ben je helemaal niet aangewezen op Pre Outs.

Edit:
Vanwaar een zo nieuw mogelijke receiver? De eisen die je stelt lukt met een paar generaties terug ook. Zeker als je vooral audio wilt en HDMI 2.0 met HDCP 2.3 geen vereiste is maak je het jezelf alleen lastiger.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 26-08-2020 18:34 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:11
Zover ik begrijp wil je wel HDMI in hebben?

Als je niet perse surround nodig hebt kun je na de marantz NR1200 kijken, prijsklasse is het zelfde als de yamaha (die overigens wel mijn voorkeur zou hebben).
En de tip voor 2e hands is een goede, als je niet de nieuwste surround effect nodig hebt is er op marktplaats heel wat moois te vinden: top series van 10 jaar geleden die voor surround achterhaald zijn, maar voor stereo nog subliem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Er staat een Marantz AV Surround receiver SR 6004/5004 te koop in goede staat, voldoet die?

Niet mijn apparaat en ik verdien niks aan maar TS zou er wat aan kunnen hebben en staat niet voor veel geld te koop.

• TweakTom92
Bedankt voor de reacties, ik zal proberen alle vragen te beantwoorden.

2e hands is zeker een optie, ik had er tot nu eigenlijk niet aan gedacht. Er staan zeker een hoop mooie beestjes te koop waarvan sommige voldoen aan mijn eisen. Dank voor de tip @The Eagle @FeaR!

HDMI met 4K ondersteuning is wel een vereiste, daar ik in de nabije toekomst een nieuw TV wil gaan aanschaffen. @LucyLG helaas heeft de 6004 / 5004 nog HDMI 1.3.

Networking zou ideaal zijn, de bediening is via een app vaak wat eenvoudiger. Maar geen vereiste, streamen doe ik vaak toch via de Chromecast.

Surround is niet echt een harde eis. Al moet ik zeggen dat ik nog geen Receivers met minder dan 7.1 was tegengekomen met pre-outs. Tot de reactie van @canonball ;-)

Edit:
Ik heb het 'vereisten lijstje' wel wat uit moeten breiden nu 2e hands ook een optie is. Al die punten zijn bij nieuwe modellen standaard aanwezig, maar op oudere modellen niet altijd. :>

[ Voor 16% gewijzigd door TweakTom92 op 27-08-2020 09:14 ]

• TweakTom92
Zojuist een mooi ding gevonden:

pricewatch: Marantz NR1508 Zilver

Volgens mij voldoet deze aan (bijna) al mijn eisen! :-)

Nu nog ergens in het zwart zien te vinden (dat was ook een eis.. 8)7 )

[ Voor 14% gewijzigd door TweakTom92 op 27-08-2020 10:28 ]

Pagina: 1