Auto accu als je weinig rijd (opladen zonder kabels)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TempAccount123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik heb een BMW X1 bouwjaar 2010 die de laatste tijd vaak waarschuwing geeft van Hoge Accu Ontlading.

Wegens Covid, een andere wagen, en remote werk rijd ik er weinig mee. Ik ga volgende week overschakelen naar een nieuwe wagen, waar ik dan de deze eerst naar de garage zou brengen, maar zou willen vermijden dat hij niet meer start als ik hem nu uittest. Hij staat al ongeveer 2-3 weken stil.

Morgen moet ik wel een korte verplaatsing doen (<5km). Zou ik dan eens uittesten en een langere rit doen (doelloos rondrijden) of gewoon die korte rit en hem volgende week naar de garage brengen?
Of is het mogelijk de batterij wat te laden door enkel de motor te laten draaien?
Of het er gewoon op wagen, en morgen de rit en dan de finale rit doen zonder doelloos rijden?

Zoek wat advies :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:31
Als hij nu start kan je beter even 20-30km gaan rijden en hem daarmee helemaal opladen . Ritjes van 5km gebruiken meer stroom dan dat t opwekt . Stationair draaien kan ook alleen met 800rpm gaat het niet zo snel als bijv 2000rpm en is slechter voor je blok dan gewoon een normaal ritje. Als je nu niet rijd zal er volgende week weer minder energie inzitten en kans op starten lager.