(lage) Kwaliteit streams YouTube, Chromecast laatste tijd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CocoArjan
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-01-2023
Hoi mede Tweakers.

Ik liep tegen een probleem aan en kon het antwoord niet vinden.
Ik was benieuwd of jullie hetzelfde ervaren, of mogelijk een oplossing hebben.

Thuis heb ik een beamer met daarop een Chromecast. Hierop kijk ik graag videoclip e.d via YouTube.
Nu valt het me de laatste tijd op dat de kwaliteit van de stream automatisch erg laag is. (480p).
Ik heb al meerdere keren geprobeerd om de stream dan omhoog te zetten, maar YouTube reageert hier niet op. (blijft staan op 480p)

Nu weet ik dat Google de kwaliteit van de streams naar beneden heeft geschroefd ivm Corona. Echter ik zou toch gewoon de kwaliteit moeten kunnen overrulen?
Aan mijn internet kwaliteit ligt het niet. Dat is een solide 50/50 glasvezel verbinding.

Ik irriteer :X me er een beetje aan, omdat het scherm van de beamer groot is, en je dan echt wel behoorlijk kwaliteitsverlies ziet.

Hebben meer van jullie hier last van? Ik kan er namelijk nergens klachten over vinden.

Oplossing ook welkom! :Y

Beste antwoord (via rens-br op 26-08-2020 07:59)

• CocoArjan
Problem solved!
Heb de Chromecast even terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien doet hij het weer goed.
Blijkbaar zat er ergens een bug.
Stom dat ik er zelf niet over na gedacht hebt.
Dank iig voor het meedenken.

PS: betrof Chromecast 2e generatie.
Voor degene die tegen het zelfde aanlopen; even terug zetten naar fabrieksinstellingen doet wonderen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 20:27
totaal geen last van .. mijn ps4 pro via kabel zet em altijd in 1080P60fps ...

maar wat heb je al zelf gezocht & gevonden ?
ik zou eens inloggen in je router en kijken naar je verbindingseigenschappen ... bv op welk kanaal ben je verbonden en wat is zijn RSSI en / of koppelingsnelheid

als je bv op kanaal 1 zit , met 11mbps verbindingsnelheid dan weet je al dat je snelheid echt slecht gaat zijn, niet eens in staat om stabiel 1080P te streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CocoArjan
Beamer instellingen staan goed.
Zojuist de verbinding van de Router Chromecast gecheckt maar die is 35Mbit/s.

Probleem zit hem dan ook in de stream die binnenkomt van YouTube via de Chromecast.
Netflix bijv heb ik een prima beeld. (Chromecast) Ook via mijn Androidbox gaat het prima. (Andere HDMI poort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 20:27
en op welk wifi kanaal zit je ? want 35Mbit is erg weinig ... mits enigsinds moderne wifi apparaten wil je liefst het 10voudige daarvan

het is ook aannemelijk om te denken dat je chromecast op 2.4ghz zit , en dat die band overvol zit in jou buurt waardoor die zeer onbetrouwbaar werkt .. dan zet youtube bewust de kwaliteit laag zodat ie niet blijft hangen
maar dan zou je netflix er ook wel last van moeten hebben ...
dus ... youtube app herinstalleren ?

welke type chromecast heb je btw ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CocoArjan
Hoi ijske.

Door een aanpassing is de 1 verloren gegaan. 🤭
Verbinding is 351Mbit/s op 5Ghz band.

Zojuist de YouTube app gebruikt zonder Chromecast en dan kan ik de kwaliteit wel aanpassen. Vreemd.

Ik gebruik een YouTube Vanced versie. Op mijn mobiel reclame vrij, op de Chromecast niet.

Ik ga eens kijken of het met mijn vrouw haar mobiel wel goed gaat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• CocoArjan
Problem solved!
Heb de Chromecast even terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien doet hij het weer goed.
Blijkbaar zat er ergens een bug.
Stom dat ik er zelf niet over na gedacht hebt.
Dank iig voor het meedenken.

PS: betrof Chromecast 2e generatie.
Voor degene die tegen het zelfde aanlopen; even terug zetten naar fabrieksinstellingen doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft problemen met de Chromecast en niet zo zeer met netwerken, dus ik verhuis het topic van NT naar Mediaspelers en HTPC's.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 26-08-2020 08:00 ]

Pagina: 1