Mijn zoon (11 jaar) is aan het sparen voor een PC waarop hij kan gamen. Het is zover, ik ben formeel oud en kan jullie hulp goed gebruiken
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nu gaat het vooral om Fortnite en Forza Horizon 4, maar ik vind het belangrijk dat hij voorlopig aan de slag kan op 1920x1080 of liever nog 2560x1440 (monitor upgrade krijgt hij met kerst wel).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat in dat een bedrag tussen de 350 en 450 euro haalbaar voor hem moet zijn. Liefst onder de 400 euro blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb voldoende PC's staan dus Kast, voeding, koeling en SSD hoeven niet aangeschaft te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hierboven, voor nu kijk ik naar CPU, geheugen, MB en GPU.
Ga je overklokken?
Nee, daar heb ik geen verstand van en betrouwbaarheid is belangrijk (zijn eerste PC).
Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf geen gamer en kan niet inschatten wat de performance is van combinatie CPU en GPU. Aansluitend daaraan natuurlijk het MB, want kan ik af met een Micro-ATX? Kortom: Ik wil graag een lijst samenstellen die het liefst onder de 400 euro blijft en waar hij de maximale gaming performance uit kan slepen.
Dit is het lijstje dat ik heb gemaakt, maar dat is geenszins leidend, ik sta open voor suggesties.
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Ray
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nu gaat het vooral om Fortnite en Forza Horizon 4, maar ik vind het belangrijk dat hij voorlopig aan de slag kan op 1920x1080 of liever nog 2560x1440 (monitor upgrade krijgt hij met kerst wel).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat in dat een bedrag tussen de 350 en 450 euro haalbaar voor hem moet zijn. Liefst onder de 400 euro blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb voldoende PC's staan dus Kast, voeding, koeling en SSD hoeven niet aangeschaft te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hierboven, voor nu kijk ik naar CPU, geheugen, MB en GPU.
Ga je overklokken?
Nee, daar heb ik geen verstand van en betrouwbaarheid is belangrijk (zijn eerste PC).
Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf geen gamer en kan niet inschatten wat de performance is van combinatie CPU en GPU. Aansluitend daaraan natuurlijk het MB, want kan ik af met een Micro-ATX? Kortom: Ik wil graag een lijst samenstellen die het liefst onder de 400 euro blijft en waar hij de maximale gaming performance uit kan slepen.
Dit is het lijstje dat ik heb gemaakt, maar dat is geenszins leidend, ik sta open voor suggesties.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 140,64 | € 140,64 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B450M-A | € 65,90 | € 65,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G | € 174,05 | € 174,05 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 57,38 | € 57,38 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 437,97 | ||
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Ray