Security agent melding imac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 16:48
Op mijn imac 27 inch 2017 2tb fusiondrive i5x7600k draaide de beta van Big Sur. Omdat het nogal wat performance issue gaf heb ik op imac de beta afgemeld. Daarna via cmd+r de schijf gewist en een time machine backup proberen terug te zetten.
Na de restore van 5 uur ( backup is 1,05 Tb) krijg ik iedere keer de melding security agent was unable to create requested mechanism builtin;prelogin bij de eerste opstart en kan dan niets anders dan de imac uitzetten.
Wat heb ik reeds gedaan:
- oude backup van meer dan 1 maand teruggezet, probleem blijft
- laatste backup met de beta Big sur teruggezet, probleem blijft.
- NVRAM reset, probleem blijft.
- Catalina teruggezet en via migratie assistent de gegevens, probleem blijft.
- imac in safe mode opgestart, probleem blijft

Wie kan mij helpen , zelf heb ik geen ideeen meer ?

[ Voor 3% gewijzigd door edebee op 25-08-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:48
En als je een clean install doet dus een internet recovery en dan zonder backup terugzetten?

Ik kom een hele zwik aan opties tegen als ik op de foutmelding Google

https://www.google.nl/sea...sclient=mobile-gws-wiz-hp

[ Voor 74% gewijzigd door SpoekGTi op 25-08-2020 18:22 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
SpoekGTi schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:20:
En als je een clean install doet dus een internet recovery en dan zonder backup terugzetten?

Ik kom een hele zwik aan opties tegen als ik op de foutmelding Google

https://www.google.nl/sea...sclient=mobile-gws-wiz-hp
Bedoel je een clean install zonder migratie van bestanden enz ? Dit doe ik liever als allerlaatste optie daar er veel programma’s opstaan en documenten. Daarnaast ook veel instelling mbt tot vpn werk ( microsoft remote desktop) welke ik liever niet kwijt raak want dit is zeer lang geleden dat ik die geconfigureerd heb.

Die meeste gaan over teamviewer en die heb ik niet op de imac staan. Had zelf ook de gehele dag op google gezeten, heb je wel de tijd voor als de restore 5 uur duurt :|

[ Voor 7% gewijzigd door edebee op 25-08-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:48
Daarom begin met een clean lege install verzeker je dat die het doet. Daarna alleen userdata terugzetten en geen restore doen dus

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
SpoekGTi schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:27:
Daarom begin met een clean lege install verzeker je dat die het doet. Daarna alleen userdata terugzetten en geen restore doen dus
Gaan we dat maar eens proberen , de imac moet morgen weer up en running zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:23
Heb je Big Sur op je productie iMac geïnstalleerd? Da’s wel living on the edge. 8-) Doe ik ook, hoor. Maar ik test alles eerst op de MacBook. De iMac heb ik dagelijks nodig om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Big Sur doet ook een firmware update, dat kan problemen geven in sommige gevallen (en daarom is een beta draaien niet aan te raden op een machine die niet voor beta tests bedoeld is).

Als een clean install of clean internet restore niet werkt is het misschien tijd om terug te gaan naar Big Sur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Dennisweb schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:53:
Heb je Big Sur op je productie iMac geïnstalleerd? Da’s wel living on the edge. 8-) Doe ik ook, hoor. Maar ik test alles eerst op de MacBook. De iMac heb ik dagelijks nodig om mee te werken.
😀 Big sur liep soepel op de macbook zonder problemen. De icloud sync werkte al vanaf begin niet goed op catalina dus dacht ik na een tijdje testen op de macbook dat het wel veilig was om de imac ook te updaten 😂 maar deze werd zo traag hiervan dat ik besloot om terug te gaan. Helaas werkte een time machine backup terugzetten van big sur ook niet dus nu maar een clean install via internet gedaan en nu handmatig alles terug aan het kopieëren. So far so good nu , wel veel werk maar heb weer een inlogscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Na weer 1 dag alles terugzetten en verplicht upgraden naar Big Sur, anders werkt de foto app niet, loop ik helaas weer tegen een probleem aan. Mail app wil geen mails versturen blijft zeggen dat de SMTP server van ziggo offline is. Als ik mail verstuur via ipad of iphone kan het wel. Helaas kun je de server instelling ook niet meer aanpassen in Big Sur. Was ik bijna wee 100% up en running loopt ik helaas tegen dit laatste probleem aan.
heb de mail account weggegooid en opnieuw aangemaakt maar helaas geen resultaat.

[ Voor 8% gewijzigd door edebee op 26-08-2020 14:22 ]

Pagina: 1