Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:54
Ik heb mijn verstoffende T-Link WR702N uit de kast gehaald omdat ik die tijdelijk in wil zetten als repeater, maar ik krijg helaas er geen verbinding mee. De config pagina op adres 192.168.0.254 is niet te benaderen

Wat heb ik gedaan:
- Router aangesloten
- Via WiFi geprobeerd te benaderen, hij is zichtbaar, maar connect niet, krijg een foutief IP adres (169.254.119.145)
- Via kabel aangesloten, zelfde probleem, W10 geeft ook 'unidentified network' aan.
- beide gevallen geen vast IP adres ingesteld
- Android telefoon blijft ook op connecten staan (obtaining IP address)

Toen geprobeerd de router te resetten d.m.v. knopje aan achterkant 5 sec in te houden, ledje gaat even knipperen en lijkt herstart te zijn. Helaas nog steeds niet te benaderen.
Na poosje googlen kwam ik op de 30-30-30 methode tegen, waarin je eerst 30sec de reset knop in houd, dan 30sec van stroom af, terwijl je knop inhoud en dan na aansluiten nog steeds reset knop voor 30sec in te houden. Ook dit heeft niet geholpen.

Hoe kom ik er weer in?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:02
Probeer eens een vast ip in te stellen op je PC in de range van die TP link en probeer hem dan nog eens te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:54
.Maarten schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:13:
Probeer eens een vast ip in te stellen op je PC in de range van die TP link en probeer hem dan nog eens te benaderen.
Dat lijkt het inderdaad te zijn. Repeater mode werkt nog niet naar behoren, maar dat ga ik eerst verder uitzoeken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 21:17
Hey, ik zit met hetzelfde probleem met een Sitecom router die ik als switch/access point gebruik, maar die kuren begon te tonen en inmiddels kom ik niet meer op admin pagina (5,5 jaar prima gebruikt in deze setup)!

Ik heb hem uiteindelijk maar als defect beschouwd en een nieuwe is onderweg.

@.Maarten: Wat kan dan de reden zijn dat je zelfs na een factory reset niet op de admin pagina kunt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Shadow_Zero schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:21:
Hey, ik zit met hetzelfde probleem met een Sitecom router die ik als switch/access point gebruik, maar die kuren begon te tonen en inmiddels kom ik niet meer op admin pagina (5,5 jaar prima gebruikt in deze setup)!

Ik heb hem uiteindelijk maar als defect beschouwd en een nieuwe is onderweg.

@.Maarten: Wat kan dan de reden zijn dat je zelfs na een factory reset niet op de admin pagina kunt komen?
Als beide apparaten niet in het zelfde subnet zitten dan kunnen ze elkaar niet zomaar benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Maar op een factory reset' router moet je toch gewoon op de config pagina (in dit geval 192.168.0.254) komen als je een computer met kabel er aan hangt? Waarom zou er ergens verschil in subnet optreden als alles op automatisch staat?

[ Voor 21% gewijzigd door Shadow_Zero op 26-08-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Shadow_Zero schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:46:
Maar op een factory reset' router moet je toch gewoon op de config pagina (in dit geval 192.168.0.254) komen als je een computer met kabel er aan hangt? Waarom zou er ergens verschil in subnet optreden als alles op automatisch staat?
Als DHCP het niet doet. De default modus van de WR702N is AP; zonder DHCP, dus

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ah ok, bij die Sitecom van mij is het wel DHCP, dus daar is iets anders aan de hand.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Shadow_Zero schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:27:
...dus daar is iets anders aan de hand.
Daarom moet je ook geen topics hijacken ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ach ja, het is volgens mij nog steeds een discussieforum he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Shadow_Zero schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:46:
Kan best zijn dat er nog een andere DHCP server ergens actief is en die eerder antwoord of je PC het vorige adres bij die server vernieuwd. Als je gewoon een eigen topic maakt met alle benodigde info dan heb je waarschijnlijk snel genoeg antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ik ben verre van een netwerk goeroe, maar probeer dit toch te snappen; als je een computer 'offline' op een factory resetted router aansluit (ethernet), die verder geen andere ethernet aansluitingen heeft, dan is er toch geen sprake van een andere DHCP server?

(eigen topic is niet nodig, gezien ik hem als defect had bestempeld. Maar dit topic was even een vergelijkbare toevalstreffer die ik tegen kwam, maar blijkbaar toch net wat anders)
Pagina: 1