Kyocera M5526cdw firmware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 10:02
Long shot: We hebben op kantoor al jaren een paar Kyocera M5526cdw printers staan, alsook bij een paar van onze klanten. Dit zijn MKB printers, met bijbehorende belabberde support vanuit Kyocera. Het probleem wat we hebben is dat deze printers niet met TLS willen mailen naar onze Exchange omgeving, enkel unencrypted. En dat is in 2020 not-done. Nu heeft een van onze klanten van de week een nieuwe geplaatst, met firmware 2R7_2000.002.505 en die doet het wél!

Kyocera geeft GEEN support hiervoor, stuurt (voor geen enkele printer) firmwares op, en weigert een monteur te sturen om de firmware te komen flashen, omdat de boogde printers (een stuk of 6 over verschillende locaties) ouder dan 1 jaar zijn en dus buiten support.

Is er iemand hier die wellicht toegang heeft tot de firmwares van Kyocera en me de Ecosys M5526cdw 2R7_2000.002.505 (of nieuwer indien die er is) kan bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Rataplan_ Ik begrijp uit je verhaal dat jullie Kyocera printers bedrijfsmatig gebruikt worden?

Hebben jullie daar dan geen onderhoudsovereenkomst op? Da's meestal de 'gewone' gang van zaken.

Of afdrukdevices op basis van prijs/pagina en prestatie. M.a.w. je 'koopt' een afdrukservice. En de leverancier zet daar een printer voor neer.
Zal mij een worst wezen welk merk/type dat is; als die apparaten maar doen wat ze moeten doen. En zoniet, dan is de dienst (= afdrukken) niet conform de leveringsafspraak.

Of hebben jullie die apparaten zelf gekocht en doen jullie ook zelf onderhoud en support?
Rataplan_ schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:42:

Kyocera geeft GEEN support hiervoor, stuurt (voor geen enkele printer) firmwares op, en weigert een monteur te sturen om de firmware te komen flashen, omdat de boogde printers (een stuk of 6 over verschillende locaties) ouder dan 1 jaar zijn en dus buiten support.
Dat ze niet gratis langskomen, kan ik begrijpen.
Maar tegen betaling toch zeker wel?

Hier zit ook niks tussen waar je wat mee kunt?
https://usa.kyoceradocume...product=1102R72US0&page=1

[ Voor 36% gewijzigd door ehtweak op 25-08-2020 16:27 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rataplan_
Op een printer van 400 euro hebben we geen contracten nee. Op de grote jongens wel. Dat downloadcenter heeft geen firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:39
Heb je nog steeds een firmware update nodig? Als je Duits kan raad ik je aan om per e-mail contact op te nemen met Kyocera Deutschland. Die geven meestal na wat heen en weer mailen dan een ftp link met de laatste FW versie die je dan met een USB stick zelf erop kunt installeren tijdens het booten van de printer.

https://www.kyoceradocume.../de/uber-uns/kontakt.html

[ Voor 10% gewijzigd door Sir_Hendro op 04-06-2021 14:39 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny5wd
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-07-2023
Anno 2022 hetzelfde probleem ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rataplan_
Ja, vreemd dat ze dat niet vrijgeven, het lost in de regel immers problemen op... Ik heb in elk geval M5526cdn_M5526cdw v02.05.0010 (2020-03-18) mocht iemand 'm nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dailyfriend
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-04 17:27
@Rataplan_ Zou je mij die driver kunnen sturen? Ik zit met precies hetzelfde probleem nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
Zie pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley.K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 17:28
@Rataplan_ Heb ook een kyocera M5526CDW en heb interesse in de firmware. Mocht je deze of een recentere beschikbaar hebben dan zou ik deze graag willen hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
Zie pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
.

[ Voor 99% gewijzigd door Rataplan_ op 03-11-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zertyx
  • Laatst online: 04-05 13:02
Is het intussen mogelijk om zelf de firmware te updaten?

Ik zie op de website van Kyocera het volgende:
https://www.kyoceradocume...Vw==.html#tab=application

ECOSYS M5526cdw
Downloads: Software:
Firmware Upgrade Tool (1.0.7.28) - 5 MB -ZIP
FirmwareUpgradePackage ECOSYS M5526cdn M5526cdw (Latest) - 87 MB - ZIP

Heeft iemand dat geprobeerd?

Edit: het is mij gelukt om de firmware te updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door zertyx op 16-12-2022 15:02 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
Inderdaad, het lijkt erop, dat is mooi nieuws! Het lukt me alleen niet de printer hier op kantoor hiermee te updaten; hij accepteert mijn username / wachtwoord niet, wat wel degelijk een admin account is. Er staat ook iets van in de manual:
Confirm the user name and password for the Administrator, not for the Machine
Administrator. Refer to the Operation Guide for details on the user name and
password for the Administrator.

Maar ik heb zover ik weet alleen de normale Admin user van de printer. Hoe heb jij 'm geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zertyx
  • Laatst online: 04-05 13:02
[b]Rataplan_ in "Kyocera M5526cdw firmware"

Maar ik heb zover ik weet alleen de normale Admin user van de printer. Hoe heb jij 'm geupdate?
Ik heb dezelfde login gebruikt als in Command Center RX. "Admin" als standaard login, ik heb het ingevoerd met hoofdletter. Ook wachtwoord hoofdlettergevoelig uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
Tja dat vreet 'ie hier niet. Ik kijk er volgende week wel eens naar. Maar thanks voor de melding, ik had deze update tool nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-04 10:00
Excuses voor de bump in deze oude post, maar ik ondervind ook problemen met de firmware update van een M5526cdn, welke nauw aanverwant is met de cdw naar het schijnt.

Met de latest firmware zoals deze beschikbaar is op de website van Kyocera krijg ik tijdens het flashen een error welke de update staakt. De flashsoftware zegt "versiefout masterbestand" waar het schermpje van de printer errorcode N001 aangeeft, welke weer zou duiden op een netwerkerror.

Iemand enig idee?
Heb het updatebestand v02.05.0040 geprobeerd, wellicht dat het met een oudere versie wel lukt?
Thanks alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rataplan_
Welke firmware draai je nu? Firmwares voor die twee zijn inderdaad gelijk, de w heeft wifi, de n alleen utp. Ik heb allerlei foutmeldingen met die tool gezien. Draai hem sowieso als admin, en zet even je lokale firewall uit. Die tool maakt namelijk lokaal een mini-webservertje aan, waar die printer zn files vanaf haalt.
Lukt het niet, heb ik evt nog ECOSYS_M5526cdn_M5526cdw_v.02.05.0030_(2022-03-23) voor je, vanaf die versie heb ik met de tool geupdatet naar 2.05.0040.

[ Voor 89% gewijzigd door Rataplan_ op 13-02-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoFTSTuFF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-05 16:55
Nou thanks voor deze berichten!
Zojuist mijn (cdw versie) weten te updaten.

• djorkaef
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06-03 00:14
Rataplan ik heb precies hetzelfde issue op dezelfde printer: de firmware update tool accepteert het wachtwoord niet. Nochtans is het zeker het juiste want de printer komt pas uit de doos. Je zei iets van windows firewall uitzetten en mogelijks "run as administrator", maar dit heeft geen effect hier.

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Probeer login: 2600 wachtwoord: 2600 eens.

ps. ik kan eventueel de laatste FW wel regelen welke je gewoon via een usb stick kan updaten.

ECOSYS_M5526cdn_M5526cdw_v.03.05.0010_(2023-08-07)

[ Voor 64% gewijzigd door Turb0Turb0 op 23-09-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djorkaef
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:47:
Probeer login: 2600 wachtwoord: 2600 eens.

ps. ik kan eventueel de laatste FW wel regelen welke je gewoon via een usb stick kan updaten.

ECOSYS_M5526cdn_M5526cdw_v.03.05.0010_(2023-08-07)
Hoi,

Ik heb de firmware file wel kunnen downloaden, die is genaamd "FirmwareUpgradePackage_ECOSYS M5526cdw M5526cdn_v03.05.0010.fwp" maar het is me niet duidelijk hoe ik die dan via USB kan gebruiken? Gewoon op sticky zetten en inpluggen/booten? Want via de Tool werkt het niet, en ook niet via Kyocera Net View (daar geeft hij een validation error).

Het vreemde is dat als ik via Kyocera Net View enkele beheerstaken wil uitvoeren die software ook om een wachtwoord komt vragen, en daar werkt het standard Admin Admin ook niet. 2600 2600 heb ik daar ook geprobeerd, maar het lijkt me dat die het "machine administrator" wachtwoord is en enkel werkt via het schermpje op de printer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Nu online
Die file werkt alleen met die tool.
Als Admin/Admin wel werkt op de machine via het display dan gaat er iets mis op jouw pc.

Ik kan je morgen wel even de firmware geven welke wel via een usbstick werkt.

Probeer ook eens in te loggen in het command center, in een browser het ipadres van de printer invullen en dan inloggen met Admin / Admin. (Let op hoofdletter A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djorkaef
Turb0Turb0 schreef op zondag 24 september 2023 @ 02:35:
Die file werkt alleen met die tool.
Als Admin/Admin wel werkt op de machine via het display dan gaat er iets mis op jouw pc.

Ik kan je morgen wel even de firmware geven welke wel via een usbstick werkt.

Probeer ook eens in te loggen in het command center, in een browser het ipadres van de printer invullen en dan inloggen met Admin / Admin. (Let op hoofdletter A)
Dat inloggen op de webpagina met Admin Admin lukt absoluut wel. Ik heb ook de support van Kyocera gecontacteerd maar geen idee of zij een antwoord zullen geven. Als je me die firmware kan bezorgen via werkt met USB heel graag, veel dank.

Ik heb ook gezocht om een factory reset te doen van de printer aangezien ik nogal wat ongebruikte netwerkprotocollen via die website had uitgezet, maar zelfs na een "reset" via de website te doen blijven een hoop instellingen zoals programma's, contacts,.... allemaal staan. Het lijkt zelfs dat er geen duidelijke echte factory reset procedure in de handleiding staat.

[ Voor 20% gewijzigd door djorkaef op 24-09-2023 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Nu online
Firmware:
https://wetransfer.com/do...email&utm_source=sendgrid

File uitpakken en alle files los op een lege USB stick in de root zetten. Advies stekker uit de 5526, stick erin, stekker erin/aanzetten. Als hij complete aangeeft 5526 uitzetten, stick eruit en machine weer aan.

Met via de website bedoel je denk ik het Commandcenter (CCRX), als je daar inlogt met Admin/Admin en dan beheerinstellingen / resetten zie je een knop initialiseren daar kan je mee resetten. Mocht dat niet lukken heb ik nog wel een manier maar denk dat dit wel werkt.

Wat wil je dan precies uitzetten in CCRX?

@djorkaef nog gelukt?

[ Voor 1% gewijzigd door Turb0Turb0 op 25-09-2023 11:07 . Reden: Vraag aan djorkaef ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djorkaef
Turb0Turb0 schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:08:
Firmware:
https://wetransfer.com/do...email&utm_source=sendgrid

File uitpakken en alle files los op een lege USB stick in de root zetten. Advies stekker uit de 5526, stick erin, stekker erin/aanzetten. Als hij complete aangeeft 5526 uitzetten, stick eruit en machine weer aan.

Met via de website bedoel je denk ik het Commandcenter (CCRX), als je daar inlogt met Admin/Admin en dan beheerinstellingen / resetten zie je een knop initialiseren daar kan je mee resetten. Mocht dat niet lukken heb ik nog wel een manier maar denk dat dit wel werkt.

Wat wil je dan precies uitzetten in CCRX?

@djorkaef nog gelukt?
Wel zeer bedankt

ik had intussen de firmware en handleiding al gekocht maar ik zag in de revisie historiek geen recente fix staan voor het issue dat ik heb.

Uiteindelijk moest ik enhanced wsd inschakelen om Twain te kunnen laten werken. Daarmee is mijn probleem opgelost zonder firmware update.

Nogmaals erg bedankt voor je moeite want online betaalde ik 25 euro voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Nu online
djorkaef schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:54:
[...]

Wel zeer bedankt

ik had intussen de firmware en handleiding al gekocht maar ik zag in de revisie historiek geen recente fix staan voor het issue dat ik heb.

Uiteindelijk moest ik enhanced wsd inschakelen om Twain te kunnen laten werken. Daarmee is mijn probleem opgelost zonder firmware update.

Nogmaals erg bedankt voor je moeite want online betaalde ik 25 euro voor de info.
Gekocht voor 25 euro? Dan heeft iemand een handeltje met iets wat je gratis kan krijgen...

Naja, jouw issue is opgelost maar advies is wel de laatste fw erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
Wat ikzelf gemerkt heb, ik zet altijd alle ongebruikte protocollen dicht, in die kyocera zitten er een hele hoop. Maar 'Enhanced WSD (SSL)' for printing moet wel aanstaan. Anders kom ik met de update tool niet door de authenticatie heen.

• bjorn606
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-10-2024
Kan iemand wellicht de firmware voor op de USB Stick nogmaals delen?

Ik krijg bij de variant via de pc steeds de foutmelding can't write firmware to device.

Ik voer hem uit als admin, alle gegevens incl. admin gegevens werken, hij begint aan het updaten en knalt dan plotseling af. Zou het met slaapstand van de printer te doen kunnen hebben? volgens mij gaat die met de update gewoon naar een bepaalde modus.

Hbe zelf een ECOSYS M5526cdn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Nu online
bjorn606 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:52:
Kan iemand wellicht de firmware voor op de USB Stick nogmaals delen?

Ik krijg bij de variant via de pc steeds de foutmelding can't write firmware to device.

Ik voer hem uit als admin, alle gegevens incl. admin gegevens werken, hij begint aan het updaten en knalt dan plotseling af. Zou het met slaapstand van de printer te doen kunnen hebben? volgens mij gaat die met de update gewoon naar een bepaalde modus.

Hbe zelf een ECOSYS M5526cdn
Laatste versie 5526cdw/cdn
https://we.tl/t-Nien1gqh4L

Lege usb stick, losse files in de root. machine uit, stick erin, machine aan en wachten tot complete, machine uit, stick eruit en machine weer aan.
@bjorn606 vergeet je hem niet te downloaden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Turb0Turb0 op 17-11-2023 11:23 . Reden: Bjorn taggen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikita.gultsev
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-12-2023
Hallo, kunt u mij de firmware voor M5526cdw opnieuw sturen via een huidige link? Dat zou heel fijn zijn. Hartelijk dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikita.gultsev
Turb0Turb0 schrieb am Donnerstag, den 16. November 2023 @ 21:13: [...] Neueste Version 5526cdw/cdn https://we.tl/t-Nien1gqh4L Leerer USB-Stick, lose Dateien in der Wurzel. Maschine aus, Stick hinein, Maschine einschalten und warten, bis die Maschine komplett ist, Maschine aus, Stick heraus und Maschine wieder eingeschaltet. @bjorn606 vergiss nicht, es herunterzuladen :)
Hallo, kunt u mij de firmware voor M5526cdw opnieuw sturen via een huidige link? Dat zou heel fijn zijn. Hartelijk dank! :)

[ Voor 10% gewijzigd door nikita.gultsev op 10-12-2023 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick__
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01 13:40
ik heb er ook 2 staan en stuitte op dit topic, is er iemand die een werkende link heeft?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
Ik heb niet de laatste firmware als USB-pakket, maar je kan dus wel gewoon de updater pakken van https://www.kyoceradocume...Vw==.html#tab=application, en die gebruiken om te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Nu online
Probeer idd de link van @Rataplan_ eerst even.

Lukt het niet dan regel ik de laatste fw voor usb stick update wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikita.gultsev
Turb0Turb0 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:00:
Probeer idd de link van @Rataplan_ eerst even.

Lukt het niet dan regel ik de laatste fw voor usb stick update wel even.
Helaas werkt de updatetool bij mij niet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
nikita.gultsev schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:43:
[...]

Helaas werkt de updatetool bij mij niet. ;(
Hmm.. aan de usb update kan ik je niet helpen, ik heb de laatste niet. Wat is het probleem met de update tool? Heb heb je bij 'protocols' 'enhanced wsd (ssl) aan staan? Als ik die uit heb staan accepteert de update tool mn username / pass niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikita.gultsev
Ja, ik heb SSL ingeschakeld. Ik krijg de foutmelding "ERROR N001" op de printer. (Sorry als er iets mis is, ik ben Duits en gebruik Google Translate)

• Turb0Turb0
  • Nu online
Ik deel straks de usb stick versie wel weer even.

• Rataplan_
Welke versie draai je nu (en welke printer)? Ik heb gisteren nog een M5526cdw met de firmware upgrade tool naar v03.06.0010 gebracht, geen probleem gehad. Wellicht moet je van een minimale versie uitgaan, geen idee.
Ik heb hier USB update 2.05 gezet, https://file.io/Ag9ahs0JoDSH, wellicht kan je die erop zetten, en dan kijken of de normale updater werkt?

• Turb0Turb0
  • Nu online
https://file.io/PQUVcGVs9ECK werkt niet dus nieuwe link via wetransfer

https://we.tl/t-UbW9f5R2A7

v03.06.0010, files los in de root van je lege usb stick.
Machine uit, stick erin, machine aan en wacht op ready. machine uit en stick eruit en machine weer aan.

@Rataplan_ file.io kende ik nog niet, werkt beter dan wetransfer. weer wat geleerd. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Turb0Turb0 op 14-12-2023 13:31 ]

• nikita.gultsev
@Rataplan_ Bedankt, ik zal het proberen.

@Turb0Turb0 Helaas werkt je link niet. Daar staat: The transfer you requested has been deleted.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Nu online
nikita.gultsev schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:32:
@Rataplan_ Bedankt, ik zal het proberen.

@Turb0Turb0 Helaas werkt je link niet. Daar staat: The transfer you requested has been deleted.
Ok, dan maar wetransfer ;)

https://we.tl/t-UbW9f5R2A7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nikita.gultsev
Geweldig, het werkte. Hartelijk dank! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogererens
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-02-2024
De wetransfer-link is verlopen. Zou je de bestanden nogmaals willen delen? Ik gebruik een Mac, en daarop kan ik de Firmware Upgrade Tool niet gebruiken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
rogererens schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:51:
[...]

De wetransfer-link is verlopen. Zou je de bestanden nogmaals willen delen? Ik gebruik een Mac, en daarop kan ik de Firmware Upgrade Tool niet gebruiken.

Alvast bedankt!
Ik stuur je een PB. Dit linkjes blijven maar verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPMan
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13-10-2024
@Rataplan_ , kun je de software ook met mij delen? Bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door IPMan op 24-02-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
Misschien kan je het bestand ergens anders hosten welke hopelijk niet(snel) verloopt?
Deze?

F2H.io Upload files, for free. Send large files.
How long are uploads available to download?

As long as you choose.
Choose expiry time or do nothing and your files will be kept forever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
Die kende ik niet. Heb m'n eigen nextcloud maar om die hier nu te delen.... Bij deze: https://f2h.io/fwbrq74rumw4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPMan
@Rataplan_ , , Bedankt. Maar helaas werkt het downloaden niet. De website meldt "ERR_TIMED_OUT". Ik heb het vaak geprobeerd, steeds hetzelfde resultaat. Kunt u dit alstublieft controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
IPMan schreef op zondag 25 februari 2024 @ 15:22:
@Rataplan_ , , Bedankt. Maar helaas werkt het downloaden niet. De website meldt "ERR_TIMED_OUT". Ik heb het vaak geprobeerd, steeds hetzelfde resultaat. Kunt u dit alstublieft controleren?
Ja, hier hetzelfde.
Ik dacht gisteren nog dat het een tijdelijk probleem was, maar blijkbaar niet. :(

Alternatief zonder expire?
https://put.re/
https://catbox.moe/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Nu online
https://files.catbox.moe/nr6k72.zip

@The_Doman Ik heb hem in de kattendoos gelegd.
@IPMan @rogererens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IPMan
@Turb0Turb0 , Bedankt. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireburner
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-04 17:43
Bedankt allemaal voor de hulp bij het updaten van deze printer. Firmware middels USB-stick kunnen updaten. Helaas is mijn probleem hiermee niet opgelost, maar voelt toch goed zo =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
Fireburner schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:35:
Bedankt allemaal voor de hulp bij het updaten van deze printer. Firmware middels USB-stick kunnen updaten. Helaas is mijn probleem hiermee niet opgelost, maar voelt toch goed zo =]
En wat is het probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireburner
Als ik document invoerlade gebruik en dubbelzijdig scan, dan krijg ik er geen mooie gescande pagina’s uit. Dan is het eindresultaat versprongen en halve pagina’s op 1 pagina. Dus de voor en achterkant van een te scannen pagina zijn beide op 1 pagina en dan versprongen en mist er ook nog tekst. Dit als ik NAPS2 gebruik met de TWAIN driver.
Echter ben er al wel achter dat als ik het minder gebruiksvriendelijke kyocera print/scan app voor Windows gebruik dat het dan gek genoeg wel goed gaat.
Trouwens ook enkelzijdig scannen ipv dubbelzijdig zorgt in NAPS2 voor goede resultaten, alleen mis ik dan de achterkant van elke pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Nu online
Fireburner schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:51:
Als ik document invoerlade gebruik en dubbelzijdig scan, dan krijg ik er geen mooie gescande pagina’s uit. Dan is het eindresultaat versprongen en halve pagina’s op 1 pagina. Dus de voor en achterkant van een te scannen pagina zijn beide op 1 pagina en dan versprongen en mist er ook nog tekst. Dit als ik NAPS2 gebruik met de TWAIN driver.
Echter ben er al wel achter dat als ik het minder gebruiksvriendelijke kyocera print/scan app voor Windows gebruik dat het dan gek genoeg wel goed gaat.
Trouwens ook enkelzijdig scannen ipv dubbelzijdig zorgt in NAPS2 voor goede resultaten, alleen mis ik dan de achterkant van elke pagina ;)
Als je DZ scant naar een usb stick of een DZ copie maakt is het dan wel goed?

Ik denk het wel dus dan zit je probleem in Naps2. Aangezien de Kyocera app wel werkt.

Wat is er niet gebruiksvriendelijk aan de app voor windows? Er is ook een app voor de telefoon wellicht is dat voor jou wel gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireburner
Probleem had het eerst niet, maar goed, ik ga er vanuit dat DZ naar usb prima werkt. In NAPS2 kan je eerst preview zien en dan kiezen of je pdf of jpg wilt opslaan en wáár. in de Kyocera app kan je het pad achteraf niet veranderen of ik kijk er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireburner
Heren, ik heb eindelijk de oplossing gevonden. Bij de profiel instellingen van het scanproces in NAPS2 heb ik in advanced de TWAIN implementation veranderd en nu draait het weer als een zonnetje. Pfieuw, dit scheelt namelijk zoveel gedoe met blanco pagina's, de mogelijkheid om pagina's te selecteren en apart op te slaan als pdf of jpg. ach, gewoon super nu zo :) bedankt voor de hulp in ieder geval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Nu online
Er is weer een nieuwere firmware.

https://files.catbox.moe/dyoeyh.zip

Voor wie hem wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 17:59
En even ietsje anders, Raspberry Pi ertussen met postfix erop, die 'm related?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:39
Turb0Turb0 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:15:
Er is weer een nieuwere firmware.

https://files.catbox.moe/dyoeyh.zip

Voor wie hem wil hebben.
Super, ik ben al ruim een uur aan het stoeien met de upgrade tool en de firmware versie v03.06.0020.fwp en ik kreeg elke keer de melding can not write to file. Jou zip gedownload en in de printer gestopt. De update ging nu direct goed.

Ik heb wel een bug in deze versie ontdekt. Als je via http connectie maakt dan krijg je niet alle schermpjes correct te zien. Je ziet dan mes()[800] etc. Gelukkig via https werkt de Command Center RX pagina wel. Ik heb nu maar https only aangezet.

Bedankt voor het delen. Hoe zou ik zelf aan deze driver kunnen komen? Ik heb voor in de toekomst weinig vertrouwen in de upgradetool...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Nu online
Ecke schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:27:
[...]

Super, ik ben al ruim een uur aan het stoeien met de upgrade tool en de firmware versie v03.06.0020.fwp en ik kreeg elke keer de melding can not write to file. Jou zip gedownload en in de printer gestopt. De update ging nu direct goed.

Ik heb wel een bug in deze versie ontdekt. Als je via http connectie maakt dan krijg je niet alle schermpjes correct te zien. Je ziet dan mes()[800] etc. Gelukkig via https werkt de Command Center RX pagina wel. Ik heb nu maar https only aangezet.

Bedankt voor het delen. Hoe zou ik zelf aan deze driver kunnen komen? Ik heb voor in de toekomst weinig vertrouwen in de upgradetool...
Zelf geen probleem met de fw en benaderen van de CCRX.

Maar hier kan je zelf niet aan komen. Tenzij je een login hebt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:39
Turb0Turb0 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:37:
[...]

Zelf geen probleem met de fw en benaderen van de CCRX.
ga je wel via http er heen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Inmiddels heeft Kyocera de firmware (inclusief tool) zelf online gezet: https://www.kyoceradocume...Q09TWVNNNTUyNkNEVw==.html

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1