[Ziggo] Contract ontbinden wegens wanprestatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50
Ik heb al jaren een tv/internet abonnement bij Ziggo (en bij hun voorlopers Telekabel en UPC).
3 jaar geleden ben ik van bank geswitched, van ING naar Triodos. Nummer netjes doorgegeven aan Ziggo -> stond correct in 'Mijn Ziggo' gegevens. Maar vanaf dat moment stokten de automatische betalingen. Ik kreeg maandelijks een herinnering, die dan via iDeal overgemaakt moest worden. Na bijna een jaar betalingsdrama ging het eindelijk goed -> reden onbekend.
... totdat ik een half jaar geleden overgestapt ben van Triodos naar ASN ("doe dat dan ook niet!"). Ook weer netjes doorgegeven via Mijn Ziggo. Gegevens staan er prima in. Maar ook nu gaat de automatische betaling elke keer fout.
Ziggo kan niet achterhalen waarom het fout gaat. Elke keer hetzelfde liedje 'wilt u a.u.b. betalen via iDeal, dan zou het de volgende maand automatisch moeten gaan'. Maar je kunt de klok erop gelijk zetten...

Iets meer dan een half jaar geleden heb ik mijn abonnement verlengd tegen een actie-tarief. Daardoor heb ik nog ongeveer 6 maanden te gaan in het huidige abonnement voor ik het op kan zeggen.

Maar ...
ik ga over een paar maanden verhuizen. En eigelijk wil ik van Ziggo af. Niet zozeer om technische redenen, maar om dit steeds terugkerende betalings-gezeur.
Zou ik het contract vanwege wanprestatie kunnen laten ontbinden, en in mijn nieuwe woning een glasvezel abbo af kunnen sluiten bij een andere provider?
Dat laatste kan natuurlijk altijd, maar ik heb geen zin om 4 maanden dubbel te gaan betalen: Ziggo wordt ook geleverd op mijn nieuwe adres, en daarom moet ik (volgens hen) mijn abbonement mee-verhuizen.

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je hebt best kans dat als je belt en de keuze "opzeggen" kiest, daarna uitlegt dat je graag opzegt omdat je moe bent van het handmatig betalen, ze ineens alle problemen gefixt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
jeroen3 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:28:
Je hebt best kans dat als je belt en de keuze "opzeggen" kiest, daarna uitlegt dat je graag opzegt omdat je moe bent van het handmatig betalen, ze ineens alle problemen gefixt hebben.
Dat dus al 2 keer gedaan. Zeggen ze dat dit niet mogelijk is, want: contract.
Zeg ik dat ik stop met handmatig betalen, omdat het probleem niet aan mijn kant ligt.
Zeggen ze dat ze een incasso bureau op me af sturen.
Tja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 16:01
Ehm als je langer dan een jaar een contract heb kan je gewoon maandelijks opzeggen.

Of je moet elk jaar een nieuw contract hebben afgesloten (bijvoorbeeld kortings actie, of downgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:47
Het is wel een probleem aan jouw kant, want jij voldoet niet aan de betaling.
Kan je niet gewoon 4 maandjes afmaken bij ziggo en dan overstappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem, in MijnZiggo rekeningnr gewijzigd. Keurige via mail een bevestiging ontvangen en toch blijven ze het oude nummer gebruiken.

Dus nog een keer hetzelfde riedeltje gedaan en wat denk je? Weer het oude nummer!

Oude rekening nu geblokkeerd voor incasso en via klantenservice reknr laten wijzigen, ben benieuwd of Ziggo het deze maand wel goed oppakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:44
Abonnement uitzitten en daarna overstappen. Alle andere opties gaan onnodig geld kosten.
Had je trouwens geen overstapservice geactiveerd toen je overstapte van bank?

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 25-08-2020 15:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De overeenkomst is dat Ziggo internet en tv levert en dat jij daarvoor betaalt. Ziggo komt haar hoofdverplichting dus na. In de Algemene Voorwaarden staat weliswaar dat Ziggo het geld via automatische incasso zal afschrijven, maar daar staat ook dat wanneer dat 'om welke reden dan ook niet mogelijk is', dat je zelf tijdig op een andere wijze moet betalen. Ik denk dat je dus niet op mag zeggen, maar wellicht stellen ze zich coulant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ja, je hebt gebeld, maar heb je ook voor "opzeggen" gekozen?

Voor een incassobureau aan het werk mag moeten ze eerst een herinnering sturen. Per post.

Je kunt proberen te ontbinden op voorwaarde 11.5, en zeker even bezwaar maken tegen de extra kosten van die handmatige betalingen.
Maar ik denk dat je weinig success hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
Dracula schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:38:
Ehm als je langer dan een jaar een contract heb kan je gewoon maandelijks opzeggen.

Of je moet elk jaar een nieuw contract hebben afgesloten (bijvoorbeeld kortings actie, of downgrade)
Kortings actie -> dus contract met 1 jaar verlengd.
Had ik dat maar nooit gedaan, graai-gedrag |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:34

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Bij verhuizing gelden er vaak andere regels, als het abonnement op de nieuwe locatie niet kan worden voortgezet kan deze worden beëindigd.

Van een wanprestatie kan je in mijn opinie niet spreken omdat geleverd wordt wat is afgesproken. Betalingsproblemen vallen daar denk ik niet onder.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
ThinkPadd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:40:
Abonnement uitzitten en daarna overstappen. Alle andere opties gaan onnodig geld kosten.
Had je trouwens geen overstapservice geactiveerd toen je overstapte van bank?
Jazeker wel. Maar incasso van nieuwe bankrekening gebeurt niet (of lukt niet). Terwijl er altijd ruim voldoende saldo op staat. Ze kunnen niet achterhalen of het fout gaat (en waarom het dan fout gaat) of dat er misschien helemaal geen incassopoging gedaan wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Big Mama op 25-08-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
DukeBox schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:42:
Bij verhuizing gelden er vaak andere regels, als het abonnement op de nieuwe locatie niet kan worden voortgezet kan deze worden beëindigd.

Van een wanprestatie kan je in mijn opinie niet spreken omdat geleverd wordt wat is afgesproken. Betalingsproblemen vallen daar denk ik niet onder.
Ik verhuis dus naar een woning waar wel Ziggo diensten kunnen worden geleverd.

Maar ik ben ook bang dat dit geen 'wanprestatie' is (hoewel dat wel zo voelt). Uiteindelijk ben ik als klant verantwoordelijk voor de betaling.
Zij bieden de "service" van automatische afschrijving. Maar zorg er dan !*@&#@#*!#@* voor dat dat ook werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Kan je niet gewoon een automatisch betaling doen elke maand? Ben je ook van het gezeik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:12
Dus het komt neer op een maand of 4 ziggo betalen op een andere manier. Tussendoor laten verhuizen naar je nieuwe stek. En dan als je daar woont, de boel opzeggen ?

is niet zo heel lastig toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@Cue_ Ik denk dat je zonder een betalingskenmerk niet veel pro-actief kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
GlowMouse schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:41:
De overeenkomst is dat Ziggo internet en tv levert en dat jij daarvoor betaalt. Ziggo komt haar hoofdverplichting dus na. In de Algemene Voorwaarden staat weliswaar dat Ziggo het geldt via automatische incasso zal afschrijven, maar daar staat ook dat wanneer dat 'om welke reden dan ook niet mogelijk is', dat je zelf tijdig op een andere wijze moet betalen. Ik denk dat je dus niet op mag zeggen, maar wellicht stellen ze zich coulant op.
Ik denk dat je gelijk hebt.
Coulance en Ziggo heb ik trouwens nog nooit in 1 zin horen noemen >:)
Dus ik ga het contract maar uitzingen, en overstappen wanneer het kan. Nog maar 126 nachtjes slapen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Leg het ze eens voor. Wellicht als jij zegt, verhuis mij maar. En 8 weken later zeg ik op.

Dan zijn ze misschien wel bereid om het stop te zetten ?

Verhuizen is voor jou gratis, voor hun niet denk ik zo.

[ Voor 16% gewijzigd door ppeterr op 25-08-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
DukeBox schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:50:
@Cue_ Ik denk dat je zonder een betalingskenmerk niet veel pro-actief kan doen.
Betalen onder vermelding van klantnummer ?

Andere kant ben ooit tijdelijk 6 maanden naar buitenland geweest en onder mom van verhuizing gewoon vroegtijdig mijn contract kunnen beeindigen. Aleen de term verhuizing genoemd en dat was genoeg. Of ik daarmee geluk heb gehad kan waarschijnlijk :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
ppeterr schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:54:
Leg het ze eens voor. Wellicht als jij zegt, verhuis mij maar. En 8 weken later zeg ik op.

Dan zijn ze misschien wel bereid om het stop te zetten ?

Verhuizen is voor jou gratis, voor hun niet denk ik zo.
Goede tip, ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Gitano schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:57:
Betalen onder vermelding van klantnummer ?
Dat kan niet, staat ook bij de betaalopdracht (overmaken o.v.v. factuurnummer)
Daarnaast kan het bedrag maandelijks afwijken (pay-per-view, telefonie, verhoging e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 17:15
Big Mama schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:18:
maar ik heb geen zin om 4 maanden dubbel te gaan betalen: Ziggo wordt ook geleverd op mijn nieuwe adres, en daarom moet ik (volgens hen) mijn abbonement mee-verhuizen.
Big Mama schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:42:
Kortings actie -> dus contract met 1 jaar verlengd.
Had ik dat maar nooit gedaan, graai-gedrag |:(
Volgens mij zijn die kortingsacties vaak dat je 3 maanden gratis krijgt. (6 mnd @ 50% fwiw)
Dus onder de streep schiet je er dan maar 1 maand bijin natuurlijk. :P

Ik zou gewoon even 4x handmatig die betaling doen en vervolgens 'doeg Ziggo ;w '
Die paar minuten extra werk lijkt mij persoonlijk de kosten voor 4 maanden abbo (wss €250+) wel waard. :+

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Ziggo is kennelijk de gebeten hond. Maar zou het ook kunnen dat het bij de bank niet goed gaat en derhalve door Ziggo niet juist kan worden geïncasseerd. Vandaar die verzoeken tot het per overschrijving te betalen.

Bel de bank eens en vraag of Ziggo wel een incasso doet en of die wel bij hun binnenkomt.

Ontbinden omdat jij per maand de rekening handmatig moet overmaken? LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
NoahAmber schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:53:
Ziggo is kennelijk de gebeten hond. Maar zou het ook kunnen dat het bij de bank niet goed gaat en derhalve door Ziggo niet juist kan worden geïncasseerd. Vandaar die verzoeken tot het per overschrijving te betalen.

Bel de bank eens en vraag of Ziggo wel een incasso doet en of die wel bij hun binnenkomt.

Ontbinden omdat jij per maand de rekening handmatig moet overmaken? LOL
Ziggo kan niet eens aangeven of er een poging tot incasso wordt gedaan. Laat staan dat ze kunnen zeggen of het fout gaat en waarom.

Als het 1 keer fout gaat -> OK. Tweede keer: grr, beter je best doen, maar OK. Het is nu echter al 13 keer fout gegaan (9 keer met de oude rekening, 4 keer met de nieuwe rekening). Als ze dit niet kunnen troubleshooten, is het systeem gewoon verkeerd opgezet. En dat is zolangzamerhand voldoende voor mij om Ziggo bij het grof vuil te zetten. Zodra het contract is afgelopen is het 'exit Ziggo' (zelfs als alles vanaf nu perfect gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik had exact hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat het aanpassen van het banknummer niet werkt via mijn Ziggo. Wanneer je belt dan wordt het banknummer wel correct aangepast door een medewerker. Als om wat voor reden dan ook dit tijdelijk niet werkt dan moet men de functie er tijdelijk uithalen. Voorkomt een hoop ellende.

Overigens denk ik niet dat het hiermee mogelijk is een contract open te breken. De dienst wordt immers wel gewoon geleverd.

[ Voor 16% gewijzigd door Jay-B op 25-08-2020 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@VodafoneZiggo misschien kan deze persoon het oplossen?

[ Voor 26% gewijzigd door Ernemmer op 25-08-2020 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Big Mama schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:01:
[...]

. Zodra het contract is afgelopen is het 'exit Ziggo' (zelfs als alles vanaf nu perfect gaat).
Gewoon doen joh. Bij de buren is het gras inderdaad altijd veel groener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Mijn uitermate tevredenheid over Ziggo compenseert het verlies van hem wel :)

Maar goed, als er glas hier in de straat komt wil ik eigenlijk ook gelijk weg! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dit ligt aan je bank. Bij de non-B2B incasso's (zoals Ziggo dus doet) moet je in je bankportaal een maximum instellen per incasso en een maximum hoeveelheid incasso's per jaar. De klantenservice van je bank kan je aanwijzen waar je dit in je bankportaal kunt vinden.
Pagina: 1