Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-05 12:47
Ik ontdekte zojuist dat de batterij van mijn MacBook Pro 13" mid-2014 (aangeschaft begin 2015 bij apple) opgezwollen is. Achteraf gezien is dit waarschijnlijk al een paar maanden, omdat ik eigenlijk al sinds een paar maanden het aluminium over de tafel hoor schuiven, als ik mijn MacBook verschuif.

Meestal gebruik ik mijn MacBook echter met een extern scherm, waardoor dit mij niet eerder echt opgevallen is en de MacBook dus ook vaak aan de lader zit.

(conditie volgens systeeminformatie: Aantal cycli: 176
Conditie: Normaal
Maximumcapaciteit: 89% )

Weten jullie of hier toevallig een terugroepactie o.i.d. voor is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Y1IxIVKRAX9gWXki2ryJId50Vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/py9Bo6RI8tYiBZJaI2mbwpAp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-05 15:40

Mr Nielsson

Born at a very young age.

https://support.apple.com...okpro-battery-replacement

Hier even je SN invullen om te kijken of je in aanmerking komt

EDIT: deze is voor 2016/2017 modellen zie ik. Op de website zie je wel alle terugroepacties van Apple. Jouw apparaat staat er niet bij denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Mr Nielsson op 25-08-2020 14:46 ]

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Mr Nielsson schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:43:
https://support.apple.com...okpro-battery-replacement

Hier even je SN invullen om te kijken of je in aanmerking komt

EDIT: deze is voor 2016/2017 modellen zie ik. Op de website zie je wel alle terugroepacties van Apple. Jouw apparaat staat er niet bij denk ik.
Sowieso gelden reparatieprogramma's niet voor machines van meer dan 4 jaar oud.

Kwam ik ook achter bij mijn 2015 rMBP die last had van "staingate". Ding was twee maanden te oud
om gerepareerd te worden. Uiteindelijk met W5 doekjes de hele coating er maar afgepoetst, kan het
ding tenminste weer gebruikt worden.
dennisdennis12 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:41:
Ik ontdekte zojuist dat de batterij van mijn MacBook Pro 13" mid-2014 (aangeschaft begin 2015 bij apple) opgezwollen is. Achteraf gezien is dit waarschijnlijk al een paar maanden, omdat ik eigenlijk al sinds een paar maanden het aluminium over de tafel hoor schuiven, als ik mijn MacBook verschuif.

(conditie volgens systeeminformatie: Aantal cycli: 176
Conditie: Normaal
Maximumcapaciteit: 89% )

Weten jullie of hier toevallig een terugroepactie o.i.d. voor is?
Helaas gelden acties niet zoals gezegd voor machines van meer dan 4 jaar oud. Als de accu echt opgezwollen is, zal-ie vervangen moeten worden. Informeer bij Apple even wat zo'n geintje kost en of dat je waard is voor deze machine.

I reject your reality and substitute my own

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:42
nelizmastr schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:02:
[...]

Helaas gelden acties niet zoals gezegd voor machines van meer dan 4 jaar oud. Als de accu echt opgezwollen is, zal-ie vervangen moeten worden. Informeer bij Apple even wat zo'n geintje kost en of dat je waard is voor deze machine.
Hier staan alle prijzen: https://support.apple.com/nl-nl/mac/repair/service

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:34
https://support.apple.com/nl-nl/HT201624

De Macbook is inmiddels 'Vintage', dus service is bij Apple zelf niet meer mogelijk. Wellicht zoeken naar een derde partij of het vervangen van de accu het nog waard is?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• niels1093
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:59
Geronimous schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:24:

De Macbook is inmiddels 'Vintage', dus service is bij Apple zelf niet meer mogelijk. Wellicht zoeken naar een derde partij of het vervangen van de accu het nog waard is?
Ik heb onlangs nog een accu voor een 2013 laten vervangen bij Apple. indien de Topcase nog leverbaar is kan apple deze nog vervangen.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als ik deze post mag geloven, is een opgezwollen batterij gevaarlijk en hoort dat normaal niet voor te komen. Als je altijd de meegeleverde lader hebt gebruikt, zou ik bij de verkoper aankloppen. Die mag het dan gratis voor je verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-05 12:47
Ik ben het er zeker mee eens dat het niet hoort te gebeuren; ik heb het ook nog nooit meegemaakt bij een ander apparaat. Zeker omdat ik deze laptop altijd geladen heb met de originele oplader en omdat apple aangeeft een geavanceerd batterijmanagement te gebruiken zou dit eigenlijk niet moeten kunnen gebeuren.

Inmiddels ligt de laptop bij het apple reparatiecentrum, waar hij voor 280 euro volledig hersteld wordt (inclusief nieuwe topcase). Dat bedrag is naar mijn mening redelijk coulant, en ik ga dus ook niet de moeite nemen om een discussie te starten met apple (de verkopende partij).

Dan kan ik er denk ik nog een paar jaar mee doen, zodat ik hem kan vervangen wanneer apple overgegaan is op hun eigen cpu's. Ik wil nu namelijk geen nieuwe intel mac meer aanschaffen, met het risico op veel kortere ondersteuning.
Pagina: 1