Goedemiddag!
Ik wil mijn huidige PC upgraden om o.a. Cyberpunk 2077 te kunnen spelen en uiteraard andere spellen die in de nabije toekomst uit (kunnen) komen.
Ik hoef geen over de top PC.
- Overklokken ga ik niet doen.
- 4K resolutie is niet nodig. 1080p is in mijn geval voldoende.
- Ik hoef geen LED of matchende kleuren.
Mijn huidige PC ziet er als volgt uit:
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum prijs zal €1000 zijn. Het betreft de CPU, GPU, moederbord, werkgeheugen, opslag (SSD) en eventueel een CPU koeler indien dat nodig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De behuizing kan ik sowieso gebruiken en de voeding kan ik denk ik ook wel blijven gebruiken. Ik hoor het graag als dat niet het geval is.
Na wat navragen en controleren via de Pricewatch lijkt mij het volgende wel goed:
De STRIX variant van de videokaart lijkt mij heerlijk stil, echter heb ik daar geen goede verhalen of gehoord/gelezen dus vandaar deze kaart gekozen.
Of zal ik voor onderstaand moederbord gaan?:
Ik twijfel dus nog welk moederbord en/of videokaart ik moet nemen. Ook vraag ik me eigen dus af of mijn huidige voerding dit nieuwe systeem aan kan.
Bij voorbaat dank!
Ik wil mijn huidige PC upgraden om o.a. Cyberpunk 2077 te kunnen spelen en uiteraard andere spellen die in de nabije toekomst uit (kunnen) komen.
Ik hoef geen over de top PC.
- Overklokken ga ik niet doen.
- 4K resolutie is niet nodig. 1080p is in mijn geval voldoende.
- Ik hoef geen LED of matchende kleuren.
Mijn huidige PC ziet er als volgt uit:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 37,99 | € 37,99 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 100,87 | € 100,87 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 91,59 | € 91,59 |
| 1 | Optische drives | Samsung SH-224DB Zwart | € 37,93 | € 37,93 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 268,38 | ||
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum prijs zal €1000 zijn. Het betreft de CPU, GPU, moederbord, werkgeheugen, opslag (SSD) en eventueel een CPU koeler indien dat nodig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De behuizing kan ik sowieso gebruiken en de voeding kan ik denk ik ook wel blijven gebruiken. Ik hoor het graag als dat niet het geval is.
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 100,87 | € 100,87 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 0,- | € 0,- |
Na wat navragen en controleren via de Pricewatch lijkt mij het volgende wel goed:
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B450M Gaming | € 70,05 | € 70,05 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 398,01 | € 398,01 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 104,10 | € 104,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 798,06 | ||
De STRIX variant van de videokaart lijkt mij heerlijk stil, echter heb ik daar geen goede verhalen of gehoord/gelezen dus vandaar deze kaart gekozen.
Of zal ik voor onderstaand moederbord gaan?:
| 1 | Moederborden | MSI MPG X570 Gaming Plus | € 167,89 | € 167,89 |
Ik twijfel dus nog welk moederbord en/of videokaart ik moet nemen. Ook vraag ik me eigen dus af of mijn huidige voerding dit nieuwe systeem aan kan.
Bij voorbaat dank!