Remote hoeveelheid data vakantiehuis zwitserland uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fprosman
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-08-2020
Ik heb een huis in zwitserland en daar heb ik van Sunrise een mobiele 4g+ wifi geinstalleerd.

Als ik in wifi bereik ben, is alles ok. Maar ik wil ook vanuit NL inzicht hebben op de wifi: hoeveel gb gebruikt wordt, ed

Hoe kan ik dat regelen?

Vervolgvraag: ik wil graag een slimme bel installeren die met Wifi connect en vervolgens op mijn telefoon S9 de beller zien. Welke slimme bel adviseurt men hier?

dank,
Franklin
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:57

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik vrees dat je geen vast IP-adres hebt met 4G. Dus een opening naar het control-panel van die Sunrise zal niet echt werken, plus dat ik vrees dat er bij de provider nog wel wat poorten geblokkeerd zullen zijn.

Mijn eerste gedachte.... Je wou misschien iets kunnen maken met een Raspberry PI die de boel meet en het aantal gebruikte dataverkeer naar jou toe pusht. Mogelijk kan PiHole het zelfs

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 25-08-2020 14:05 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@fprosman welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Wat voor hardware gebruik je allemaal?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen. Verder heb ik nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeqh
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-12-2024
Hoi Franklin,

Ik heb even gezocht op Google en kom uit bij de "Sunrise 4G+ WiFi Tower".
Het huidige model betreft een "Huawei B818 CPE 4G Router". Ik ga er even vanuit dat dit de router is die je ook in Zwitserland hebt staan. Het kan zijn dat je een iets ouder model hebt, maar de verschillen in de web interface zullen niet heel erg anders zijn.

Het is mogelijk om de statistieken van het dataverbruik op te vragen in de web interface.
Tools > Statistics
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGNiqy1sQlfGuZeWBR2GJ-WthaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWVPWJYRZffp688jZStTRCD8.jpg?f=fotoalbum_large

Er zijn echter een aantal zaken die je moet weten om remote in te kunnen loggen op de router.
Het publieke IP-adres (WAN IP) van de router. Het kan zijn dat je hier ook nog een specifieke poort moet opgeven, bijv. 100.101.231.70:443.

Natuurlijk heb je ook de inloggegevens van de web interface nodig.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.