iMac retina 4K 2017 gebruiken als monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightblue
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-03-2021
De ene website zegt dat het wel kan en de andere niet dus ik ben benieuwd wat nou waar is.

Kan ik mijn iMac retina 4K 2017 gebruiken als externe monitor voor een Macbook of voor een Windows laptop (van m'n werk)?

Hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Kijk eens hier; https://support.apple.com/nl-nl/HT204592 misschien heb je er wat aan.

Edit: Ik zie dat jouw model er niet tussen staat. Helaas!
De nieuwe iMacs van 2017 ondersteunen geen Doelbeeldscherm. Met deze functie was het mogelijk om iMacs te gebruiken als display voor een andere Mac. Die kon je aansluiten via een Mini Display Port of Thunderbolt. Op de iMacs die tussen 2009 en 2014 verschenen kan het wel.

[ Voor 67% gewijzigd door LichtBruisend op 25-08-2020 12:35 . Reden: Edit op reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2017 staat niet op de lijst. Ik denk dat je input niet genoeg bandbreedte heeft voor 4k/5k 60hz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lightblue
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-03-2021
Is een oud artikel.
LichtBruisend schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:33:
Kijk eens hier; https://support.apple.com/nl-nl/HT204592 misschien heb je er wat aan.

Edit: Ik zie dat jouw model er niet tussen staat. Helaas!

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 11:38

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@lightblue Nee.

Wat wel eventueel zou kunnen is Teamviewer, maar dan mag het natuurlijk grafisch niet te veeleisend zijn anders krijg je lag.

Andere optie is om MacOS op een externe SSD te zetten zoals bijvoorbeeld een Samsung T5 of T7.

Dan kan je dus altijd extern booten op zowel de iMac als Macbook.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greatsword schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:28:
@lightblue Nee.

Wat wel eventueel zou kunnen is Teamviewer, maar dan mag het natuurlijk grafisch niet te veeleisend zijn anders krijg je lag.

Andere optie is om MacOS op een externe SSD te zetten zoals bijvoorbeeld een Samsung T5 of T7.

Dan kan je dus altijd extern booten op zowel de iMac als Macbook.
in TS: Of voor een Windows laptop van mn werk.

Dat wordt hem niet. En altijd een externe disk aan je macbook moeten meesleuren, ik moet er niet aan denken. Zit je dan lekker op de bank met een ssd in je nek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Verwijderd Deze zit anders heerlijk op de bank en genoeg ruimte voor accessoires ;)

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/712PGZf3wnL._AC_SL1500_.jpg

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1