Op zoek naar switch met PoE en SFP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:23
Kent iemand hier minimaal een switch die met POE 802.11af gevoed kan worden, met tenminste één SFP poort en tenminste twee RJ45 poorten? Er zijn een paar Mikrotik switches (waarvan ik er één heb), maar die doen alleen passive POE of je hebt direct de enorm grootte switches.

pricewatch: MikroTik RouterBOARD RB260GS Geen active POE
pricewatch: MikroTik FTC Eén RJ45 poort

pricewatch: MikroTik hEX S Voldoet maar is dan weer direct een router

Hebben mensen nog andere ideeën? Op Ali of andere niet pricewatch apparaten?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
CurlyMo schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:57:
Kent iemand hier een minimaal POE 802.11af switch met tenminste één SFP poort en tenminste twee RJ45 poorten? Er zijn een paar Mikrotik switches (waarvan ik er één heb), maar die doen alleen passive POE of je hebt direct de enorm grootte switches.

pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) Maar natuurlijk alleen interessant als je al in het UniFi systeem zit en ook stevig aan de prijs. En uiteraard geen echt compact apparaat zoals de "echte" consumenten switches, maar dan weer niet meteen een full size 19" ding.

Edit: @CurlyMo hieronder. Inderdaad, niet goed gelezen :X Je vraagt naar PoE gevoed, niet naar PoE out.

[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 24-08-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
RobertMe schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 23:06:
[...]

pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) Maar natuurlijk alleen interessant als je al in het UniFi systeem zit en ook stevig aan de prijs. En uiteraard geen echt compact apparaat zoals de "echte" consumenten switches, maar dan weer niet meteen een full size 19" ding.
Ik heb al een 24P POE+ switch hangen, dus dit is zwaar overkill. Daarnaast kan hij niet POE(+) gevoed worden. Dat is wel een eis. Daar was ik niet duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Misschien heb je wat aan een Aruba Instant On 1930 8G 2SFP.
Wel iets meer poorten dan je nodig hebt

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:51

Illusion

(the art of)

CurlyMo schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:57:
Kent iemand hier minimaal een switch die met POE 802.11af gevoed kan worden, met tenminste één SFP poort en tenminste twee RJ45 poorten? Er zijn een paar Mikrotik switches (waarvan ik er één heb), maar die doen alleen passive POE of je hebt direct de enorm grootte switches.

Mikrotik crs305? 1x rj45 802.3 at/af input. En 4x sfp+

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@Ben(V) volgens mij niet poe gevoed en een stuk duurder en onzuiniger dan de mikrotik router.

@Illusion ook een stuk duurder dan de mikrotik router.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 17:48

xleeuwx

developer Tweakers Elect
@CurlyMo en de SPF is een harde vereiste ? Anders kan een Unifi Flex namelijk ook:
https://eu.store.ui.com/c...ng/products/usw-flex-mini

En de grotere varianten kunnen niet gevoed worden door PoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
xleeuwx schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:02:
@CurlyMo en de SPF is een harde vereiste ? Anders kan een Unifi Flex namelijk ook:
https://eu.store.ui.com/c...ng/products/usw-flex-mini
Ja, want ik wil glasvezel omzetten naar RJ45 maar tevens het ding kunnen gebruiken als managed switch. Mijn huidige switch van Mikrotik kan niet active POE gevoed worden en mijn (AliExpress) POE splitter is niet stabiel genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door CurlyMo op 25-08-2020 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Eventueel kun je die switch combineren met een Rj45 naar SFP converter.
Zo iets.
https://www.uptimed.nl/pr...3m4gdqEAAYAiAAEgIm3vD_BwE

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11
CurlyMo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:04:
[...]

Ja, want ik wil glasvezel omzetten naar RJ45 maar tevens het ding kunnen gebruiken als managed switch. Mijn huidige switch van Mikrotik kan niet active POE gevoed worden en mijn (AliExpress) POE splitter is niet stabiel genoeg.
Ik denk dat je beter een eigen topic kunt openen eventueel met verzoek voor afsplitsing door een mod. Dit topic lijkt me nou niet bedoeld hele exotische wensen van een switch te gaan bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Miki schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:57:
[...]

Ik denk dat je beter een eigen topic kunt openen eventueel met verzoek voor afsplitsing door een mod. Dit topic lijkt me nou niet bedoeld hele exotische wensen van een switch te gaan bespreken.
Ik wilde het er ook niet lang over hebben. Maar de juiste switch zorgt wel voor de nette lan afwerking ;) Ik denk dat ik gewoon voor de pricewatch: MikroTik hEX S ga. Die doet alles wat ik zoek. Alleen is die wat te uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Voor zover ik weet voldoet de Cisco SG350-10P aan je eisen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5e86R2ssvFazEI68D5wK_qO4tk4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kDaReBXK7wz7xRM1KuPS0gAZ.jpg?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door MisteRMeesteR op 25-08-2020 11:14 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:27

lier

MikroTik nerd

CurlyMo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:03:
Ik wilde het er ook niet lang over hebben. Maar de juiste switch zorgt wel voor de nette lan afwerking ;) Ik denk dat ik gewoon voor de pricewatch: MikroTik hEX S ga. Die doet alles wat ik zoek. Alleen is die wat te uitgebreid.
Veel switches van MikroTik draaien (ook) RouterOS, hiermee is prima een switch te configureren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Klopt, maar opnieuw een stuk duurder en onzuiniger :)
lier schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:23:
[...]

Veel switches van MikroTik draaien (ook) RouterOS, hiermee is prima een switch te configureren.
Vanzelfsprekend. Ik heb nu ook MikroTik in gebruik. Het is alleen jammer om een apparaat te kopen dat je voor de helft niet gebruikt :)

Voordeel zou dan weer kunnen zijn dat wanneer ik onder de trein kom er tenminste één apparaatje is dat zorgt voor binnenkomend internet en DHCP e.d. Ik wilde mijn NAS eigenlijk als router in gaan zetten, maar dat maakt het wel weer minder gebruikersvriendelijk voor mijn partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

CurlyMo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:32:
[...]

Klopt, maar opnieuw een stuk duurder en onzuiniger :)
Hij is te voeden met één 802.3af link, dus een maximaal verbruik van 15.4W, zo onzuinig vind ik dat niet hoor ;)

En de prijs, tsja.. met de gestelde eisen komt een bepaalde prijs blijkbaar :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:36:
[...]

Hij is te voeden met één 802.3af link, dus een maximaal verbruik van 15.4W, zo onzuinig vind ik dat niet hoor ;)

En de prijs, tsja.. met de gestelde eisen komt een bepaalde prijs blijkbaar :)
Vergelen met de betreffende MikroTik router is dat toch bijna een factor 2 duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:03
CurlyMo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:32:
Vanzelfsprekend. Ik heb nu ook MikroTik in gebruik. Het is alleen jammer om een apparaat te kopen dat je voor de helft niet gebruikt :)
Dat is een luxeprobleem.

De markt voor non-enterprise hardware met SFP (en in mindere mate PoE) is enorm klein. Als dan ook nog blijkt dat Cisco 3x zo duur is dan weet je weer genoeg.

Één kanttekening: de originele hEX Gr3 kende een aantal jaar terug problemen die hem minder geschikt maakte als je veel l2-functies gebruikte (specifieker: vlan filtering werkte niet in hardware).

Die hEX S heeft dezelfde SoC. Als je VLANs gebruikt zou ik even controleren of ze dat inmiddels hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Thralas schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:27:
[...]
Die hEX S heeft dezelfde SoC. Als je VLANs gebruikt zou ik even controleren of ze dat inmiddels hebben opgelost.
Glasvezel is sowieso VLANs. Wat zou ik aan problemen moeten ondervinden met dit ding/

Ook las ik wat gedoe over de snelheid die dat ding aan kan ondanks dat hij als gigabit router wordt aangeprezen. Ik heb op dit moment een 500Mbit glasvezel lijn, dus is toch wel de minimale eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Je hebt voor 20 euro een TP-Link MC220L om van RJ45 naar SFP te komen (tot 1 Gigabit). Wel een los kastje dan helaas.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
!null schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:38:
Je hebt voor 20 euro een TP-Link MC220L om van RJ45 naar SFP te komen (tot 1 Gigabit). Wel een los kastje dan helaas.
Opnieuw doet het geen POE in.

Ik heb wel een nieuw apparaat gevonden dat eventueel voldoet, maar ik vind hem niet in de pricewatch:
https://mikrotik.com/product/gpen21

Snappen mensen een beetje wat dat ding nou doet? Kan het bijv. nu wel of niet als switch fungeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhkBLEL9iNEWnD7gEHezaiaqvNI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PyorxVSyaX9fmixFmo962MTl.jpg?f=fotoalbum_medium

Anders zo'n ding Icm bijvoorbeeld een TP-Link MC220L.

Zelf die dingen ook nog liggen heb ze gebruikt voor accespoints zonder poe waar ik geen 230v had. Werken echt als een tierelier.

Doen gewoon poe af en 1 gbit en dan 1 gbit uit +12v of +5v als je die variant neemt.

[ Voor 7% gewijzigd door Jan-man op 25-08-2020 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Daar heb ik er meerdere van, maar de (netwerk) verbinding is instabiel voor mijn specifieke pricewatch: MikroTik RB260GSP

En nogmaals, die media converters hebben maar één netwerk aansluiting, terwijl ik er tenminste twee wil.

Zou onderstaande ook werken op Mikrotik Passive POE?
pricewatch: Ubiquiti Instant 802.3af Indoor Gigabit PoE Converter - Outdoor (...

[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 25-08-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:46
Moet het perse gigabit poorten die twee ethernet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
plizz schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:05:
Moet het perse gigabit poorten die twee ethernet?
Ja

Pagina: 1