Goedemorgen,
De Growatt 3000 omvormer in ons nieuwbouwhuis probeert soms wel de hele ochtend/avond, zonder succes, op te starten. Het gaat ongeveer zo:
Je hoort hierdoor dus het relais ongeveer elke 3 minuten schakelen/tikken en dat soms wel de hele ochtend/avond lang. Dit lijkt mij geen gezonde situatie?
Het bedraagt 12 panelen die over 2 strings binnenkomen.
Als het vol zon is dan werkt alles gewoon naar behoren.
Weet iemand hoe ik dit tikken op zou kunnen lossen? Of dat zoiets wellicht binnen de garantie van installatie valt?
Als jullie nog meer gegevens nodig hebben dan hoor ik het graag! Bedankt voor de hulp alvast
Hier trouwens nog een log van een half-bewolkte dag:
/f/image/1dXh8WDrBzp9mH9OKAkqV4de.png?f=fotoalbum_large)
Edit:
Bij deze de grafieken van de MPPT1 en 2 voltage:
De Growatt 3000 omvormer in ons nieuwbouwhuis probeert soms wel de hele ochtend/avond, zonder succes, op te starten. Het gaat ongeveer zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Connect in 180s .. Connect in 00s - tik tik - tik tik Connect OK ... Connect in 180s etc. |
Je hoort hierdoor dus het relais ongeveer elke 3 minuten schakelen/tikken en dat soms wel de hele ochtend/avond lang. Dit lijkt mij geen gezonde situatie?
Het bedraagt 12 panelen die over 2 strings binnenkomen.
Als het vol zon is dan werkt alles gewoon naar behoren.
Weet iemand hoe ik dit tikken op zou kunnen lossen? Of dat zoiets wellicht binnen de garantie van installatie valt?
Als jullie nog meer gegevens nodig hebben dan hoor ik het graag! Bedankt voor de hulp alvast
Hier trouwens nog een log van een half-bewolkte dag:
/f/image/1dXh8WDrBzp9mH9OKAkqV4de.png?f=fotoalbum_large)
Edit:
Bij deze de grafieken van de MPPT1 en 2 voltage:
/f/image/F9s8zVQBfgpsqDx1XSduXGok.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Flipsaus op 25-08-2020 10:10 ]