Aantal feedbackitems Arnoud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hey @arnoudwokke

Het is alweer een tijdje geleden dat ik ooit met je in gesprek ging over jouw schrijfstijl. Jouw stijl is de mijne niet en ik waardeer je kennis enorm maar af en toe lees ik dingen toch anders dan jij ze misschien bedoelt. En ik merk bij mij verwarring en soms een andere verwachting. Toevallig had ik van de week bij 3/4 artikelen achter elkaar dit gevoel. Ik heb een paar dagen gewacht maar ik merk het nog steeds. Wilde het dus toch even met je delen.

1.
geek: 'Overheidsorganisatie VS bouwde met hulp van Apple aangepaste iPod in 2...
Volgens de oud-Apple-medewerker wisten maar vier mensen binnen Apple van het project. Later had dat niet meer gekund: de gebruikte iPod van de vijfde generatie met 60GB harde schijf was de laatste zonder check of het besturingssysteem was aangepast.
Ik lees hier: het had later niet meer gekund dat maar vier mensen binnen Apple van het project wisten - later zouden dit meer mensen zijn. Het feit dat er zo'n check op is gekomen betekent m.i. niet automatisch dat dit niet meer kan. Waarom zou die check niet omzeild kunnen worden? Waarom zou er geen iPod gemaakt kunnen worden zonder checken?

Het bronartikel maakt hier ook geen vermelding van.
Only four people at Apple knew about this secret project. Me, the director of iPod Software, the vice president of the iPod Division, and the senior vice president of Hardware. None of us still work at Apple. There was no paper trail. All communication was in person.
Er is wel dit:
And it was the last iPod for which Apple didn’t digitally sign the operating system.
Er worden in het artikel aannames gedaan dat het wellicht niet meer mogelijk zou zijn maar een feit is dit niet.

In het artikel wordt het gebracht als feit, m.i.

2.
nieuws: Pro-versie Huawei-headset met ingebouwde usb-c-connector heeft langer...

De titel trekt naar mijn mening de verkeerde aandacht. Ik lees hier:
"Pro-versie Huawei-headset met ingebouwde usb-c-connector" (= ding) heeft langere accuduur. Dit in tegenstelling tot "Pro-versie Huawei-headset ZONDER ingebouwde usb-c-connector", die heeft géen langere accuduur.

Overigens is het ook onduidelijk "langer dan wat"? De niet-pro-versie, (met of zonder usb-connector).

Het is echter niet wat je volgens mij wilt zeggen. Beter zou m.i. zijn:
"Pro-versie Huawei-headset heeft ingebouwde usb-c-connector en langere accuduur"

En als je de accuduur zou willen tackelen "16 uur" i.p.v. "langere".

3.
nieuws: Android 11 laat camera-app van derden nooit openen vanuit andere apps

Laat ik beginnen te zeggen dat het mij zou helpen om aan te geven wat een intent is. Natuurlijk kun je dit opzoeken maar ze komen nu uit de lucht vallen en voor de minder ervaren Android-gebruikers (that's me) is het niet exact duidelijk wat de betekenis is van zo'n ding.

Inhoudelijk snap ik de volgende niet (dus niet zozeer tekstueel fout maar voor mij onvoldoende duidelijk adhv het artikel):

[qupte]Ontwikkelaars van camera-apps kunnen in hun code wel een app aanduiden die hun camera-app als optie mag geven, maar Android zal niet langer gebruikers laten kiezen uit alle camera-apps op een toestel.[/quote]
In dat geval zou elke ontwikkelaar van camera-apps toch zo'n beetje alle bekende apps als optie geven? In dat geval zou ik ergens een dump van de volledige app-store vandaan plukken en al die apps in mijn camera-app opnemen. TOch?

Of beperkt zich dit tot één app die hun camera-app als optie mag geven.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 16:13
1. Really? Het inbouwen van een check wijst natuurlijk niet op het weten van maar 4 personen. Het wijst erop dat achteraf geen wijzigingen aan het OS gedaan kunnen worden.

2. Staat toch in de tekst dat deze 24 IPV 16 uur mee gaat?

3. Klein puntje voor 'intents' maar uit de zin daarvoor blijkt het dat het een bepaald recht is wat een app moet hebben.
Ontwikkelaars van camera-apps kunnen in hun code wel een app aanduiden die hun camera-app als optie mag geven, maar Android zal niet langer gebruikers laten kiezen uit alle camera-apps op een toestel.
Eentje lijkt mij

Het leven is te kort om te testen