Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:33
Dag allen,

Sinds een tijdje zit ik met het idee in mijn hoofd om een Elgate Stream Deck (mini) aan te schaffen.
Nu heb ik diverse bronnen geraadpleegd, (zoals de website van Elgato zelf en diverse YouTube video's)

Maar ik kan nergens vinden of ik een knop kan instellen die de microfoon van een lopend MS Teams gesprek kan muten, terwijl ik in een andere applicatie zit.
Het gebeurd me dus regelmatig dat ik een presentatie geef en dan even snel mijn microfoon wil muten (als er iemand anders aan het gesprek is) dan zit ik dus in PowerPoint (bijvoorbeeld) dan moet ik ALT+TAB doen om te switchen naar Teams om daar vervolgens CTRL+SHIFT+M te doen om de microfoon te muten (of unmuten)

Maar eigenlijk wil ik gewoon een vaste knop op het bureau die direct deze actie uitvoert maar dat ik wel in de andere applicatie blijf (ter illustratie Powerpoint)

Nu staat er op de website van Elgato wel iets geschreven over actions en het aan elkaar knopen van snelkoppelingen. Maar bovenstaande actie is niet wenselijk (ALT+TAB gevolgd door CTRL+SHIFT+M) omdat ik niet altijd maar één applicatie verwijderd ben van Teams. Soms zit ik in Visual Studio, terwijl ik daarnaast in Chrome zit en dan pas Teams,.,. dan gaat ALT+TAB ook niet meer werken want dan switcht ie tussen Visual Studio en Chrome.

Kan iemand, die zo'n Stream Deck heeft, mij uitsluitsel geven of iets dergelijks mogelijk is. 1 vaste knop die de microfoon van Teams mute/unmut ongeacht welke applicatie op dat moment zichtbaar is.

Alvast bedankt!

https://help.elgato.com/h...tream-Deck-System-Actions
https://help.elgato.com/h...eam-Deck-in-the-Workplace

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Niemand met een Streamdeck die dit even kan controlleren? haha ok dat had ik niet verwacht.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08 10:07
Nou je moet je afvragen of teams een mute functie heeft die je altijd aan kunt aanroepen.
Discord heeft dit bijvoorbeeld wel. Maakt niet uit welk programma je actief hebt, je kunt altijd met een toetsenbordcommando acties uitvoeren..

Hier staat dat de Steamdeck dit kan:
https://www.reddit.com/r/...ortcut_to_mute_my_mic_in/

(D.m.v. een system wide mute)

[ Voor 27% gewijzigd door rikhartman op 26-08-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Okay, nooit de nood van een streamdeck ingezien, maar je kan met teams met CTRL+SHIFT+M altijd mute togglen indien het teams venster actief is. Nou gok ik zo dat dat je evt. met een AutoIT macro vast dit zo voor elkaar kan krijgen door de windowtitle +keymacro te binden; dat is tenminste meestal hoe ik dit soort automation regel met keyboard macro's. Gok zo dat die streamdeck dat vast wel zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@rikhartman Goed punt
@Umbrah Dank voor het meedenken.. al snap ik niet zo goed wat je wilt zeggen.. maar dat is meer omdat ik niet weet wat een AutoIT macro is? Of wat je bedoelt met windowtitle+keymacro
En ik gok ook dat het allemaal wel kan.. maar ik wil het eigenlijk zeker weten alvorens ik meer dan 100 euro uitgeef aan een gadget. Vandaar dit topic. Lijkt me dat iemand met een StreamDeck dit toch wel makkelijk zou moeten kunnen testen toch?

Edit: @rikhartman kijk daar heb ik wat aan. Ik ga eens zoeken wat dat System Wide Mute dan doet.. niet dat ik straks zonder geluid zit :P hij hoeft alleen de microfoon te muten :+

Edit2: @Umbrah AutoIt gevonden https://www.autoitscript.com/site/ :P

Edit3: Oplossing gevonden
https://help.elgato.com/h...software%20you're%20using.

[ Voor 35% gewijzigd door DonJunior op 27-08-2020 15:31 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jestaaterop.nl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:16
Een beetje late reactie, maar zie dit topic toevallig. Voor het geval je het nog niet gevonden hebt, ik heb een methode gevonden die gebruik maakt van AutoHotkey en waarbij het Teams-venster niet actief hoeft te zijn. Als de code uitgevoerd wordt, wordt Teams geactiveerd, de sneltoets voor mute uitgevoerd en vervolgens wordt het venster dat eerder actief was weer geactiveerd.

code:
1
2
3
4
5
6
#HotkeyInterval 200
WinGet, active_id, ID, A
WinActivate, ahk_exe Teams.exe
Send ^+M
WinActivate, ahk_id %active_id%
return

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ik gebruik nu vooral de standaard 'Mute microphone' knop.. die 'system wide' de microfoon mute. Dat gaat prima. Maar dit stukje is wellicht interessant. Waar plaats je die code dan precies als ik vragen mag?
Want bijvoorbeeld het stoppen van een call moet je wel het scherm in focus hebben anders werkt het niet dus wellicht kan ik hier dan iets mee.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jestaaterop.nl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:16
Ik dacht toch echt dat ik gereageerd had, maar zie nu dat hij niet geplaatst is..
Uitleg over AutoHotkey vind je hier: https://www.autohotkey.com/docs/Tutorial.htm

Als je AutoHotkey geinstalleerd hebt, maak je een nieuw autohotkey-bestand aan in de verkenner (rechtsklikken > nieuw); die kun je bewerken in een texteditor en daarna dat bestand uitvoeren vanuit de Stream Deck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:25
De streamdeck is op dit moment zover uit ontwikkeld dat het bijna alles aankan.
Je mic aan en uit werkt het beste met Voicemeeter i.c.m streamdeck (voor aan/uit)
Met voicemeeter kun je ook nog de klank van je stem regelen ( hoger of iets meer bas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Von Henkel schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:11:
[..]
Je mic aan en uit werkt het beste met Voicemeeter[..]
Dit topic is al wel even oud eigenlijk..
Ik heb de Streamdeck (reguliere versie) ondertussen al even.
Ik gebruik sinds het begin 'Audio Devices - Toggle Mute' en die werkt eigenlijk altijd en snel.

[ Voor 22% gewijzigd door DonJunior op 26-07-2021 13:36 ]

*sowieso

Pagina: 1