Audio oplossing PC + Xbox?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-06 16:21
Beste mensen,

Mijn bureau setup bestond eerst uit mijn laptop, TV en de daarop aangesloten Xbox console. Ik ben nu terug naar een desktop setup met een leuke 27 inch monitor, dus ik heb de TV opgeruimd en de PC en Xbox op de monitor aangesloten. Daarnaast een leuke speaker met subwoofer set aangesloten naar mijn PC.

Je ziet hem nu aankomen wat ik totaal niet in de gaten had, als ik wil spelen met de Xbox gebeurt dat nu zonder geluid :+ Wat is in mijn geval nou een (makkelijke) oplossing dat ik wel geluid krijg tijdens het spelen van de Xbox?

• Westland1940
Kan dit topic misschien verplaatst worden naar de gaming gedeelte van het forum zodat mensen het zien die misschien de zelfde set-up hebben?

Mijn PC gebruikt Logitech Z313 speakers, deze heeft geen extra aansluitingen als dat uit maakt. Dus de Xbox kan daar niet op. Ik zag dat je bijvoorbeeld een koptelefoon kan aansluiten aan je controller maar ik speel liever zonder. Misschien iets van een Soundbar kopen die aan de Xbox kan?

Graag hoor ik verdere oplossingen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Westland1940 op 27-08-2020 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Is nu zowel je PC als je Xbox aangesloten aan dezelfde 27 inch monitor? Zo ja, heeft die geen audio-out? Dan kan je het geluid op je PC en xbox via de monitor sturen, en daar sluit je dan weer je speakers op aan.
Moest dat niet het geval zijn, zijn er nog wel apparaatjes die dat kunnen doen voor je, dat heet een "HDMI audio extractor".

Android developer & dürüm-liefhebber

• Westland1940
Ja, mijn PC en Xbox zitten allebei op de 27 inch monitor. Die monitor heeft geen audio ports. Toevallig zat ik al een langere tijd te kijken naar een andere uitvoering van die monitor, die heeft 1 x Analog 2.0 audio line out (3.5mm jack), is dat de gene die ik zou moeten hebben?

Dus wat jij bedoelt is dat ik mijn speaker set kan aansluiten aan de monitor in plaats de PC, en dan heeft mijn PC en Xbox het geluid via de monitor?

Edit: Gedaan wat Mavamaarten zei, werkt perfect! Heb nu audio op me PC en Xbox via de monitor :)

[ Voor 10% gewijzigd door Westland1940 op 28-08-2020 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Westland1940 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:12:
Ja, mijn PC en Xbox zitten allebei op de 27 inch monitor. Die monitor heeft geen audio ports. Toevallig zat ik al een langere tijd te kijken naar een andere uitvoering van die monitor, die heeft 1 x Analog 2.0 audio line out (3.5mm jack), is dat de gene die ik zou moeten hebben?

Dus wat jij bedoelt is dat ik mijn speaker set kan aansluiten aan de monitor in plaats de PC, en dan heeft mijn PC en Xbox het geluid via de monitor?
Klopt! Dan moet je ook niet liggen prutsen wanneer je van bron wisselt, je speakers geven dan gewoon het geluid voor wat er op het scherm getoond wordt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 11:55
Ik had een tijd lang een JDSlabs source switcher om tussen verschillende computers te switchen maar nu dat ik thuis werk en er een derde computer bij is gekomen had ik een passieve Rolls mx42 voor mijn koptelefoon versterken gezet waardoor ik nu 4 stereo bronnen kan mixen op 1 koptelefoon / speaker set.
Pagina: 1