(Logitech) Toetsenbord om mee te nemen in rugzak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 16:38
I.v.m. de huidige corona situatie en dus hygiëne, en het feit dat ik als ondernemer toch veel bij klanten bezig ben (soms 8 uur bij dezelfde klant), ben ik eigenlijk opzoek naar een eigen toetsenbord en muis die ik makkelijk mee kan nemen in mijn rugzak (Case Logic RBP-315). Incl een case zou natuurlijk ideaal zijn, echter heb ik deze nog niet gevonden.

Ik zoek een?
Toetsenbord die meegenomen kan worden in een laptop, waar ook 8 uur lang plezierig op gewerkt kan worden.

Wat is je budget?
Budget maakt niks uit. Goedkoop is duurkoop naar mijn mening. En aangezien het een investering is in mijzelf, heb ik geen budget in gedachte.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Logitech heeft mijn voorkeur, echter andere duurdere merken sta ik ook voor open.

Wie heeft tips of eigen ervaringen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:12
Lees CAA beleid puntje 3. Eigen onderzoek is vereist.

Tip: Check de afmetingen van je rugzak en maak een filter aan met de afmetingen in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44
Vrijwel alle merken hebben "60%" toetsenborden, waarbij het numpad gedeelte is weggelaten.
Die zijn een stuk compacter om mee te nemen op reis.
Persoonlijk zou ik voor een mechanische gaan.
Zoals bijvoorbeeld deze: https://mechanicalkeyboar...x.php?l=product_list&c=28

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
GarBaGe schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:14:
Vrijwel alle merken hebben "60%" toetsenborden, waarbij het numpad gedeelte is weggelaten.
Die zijn een stuk compacter om mee te nemen op reis.
Persoonlijk zou ik voor een mechanische gaan.
Zoals bijvoorbeeld deze: https://mechanicalkeyboar...x.php?l=product_list&c=28
Wat is het voordeel dan van een mechanische? Deze zijn vooral veel dikker als ik ze zo bekijk, wat qua meenemen het alweer wat moeilijker maakt lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:47
Is vooral fijn als je er daadwerkelijk 8 uur op typt, omdat je de toetsen niet aanslaat, maar al vanaf halverwege reageert de toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 16:03
Ik neem elke dag dat ik naar kantoor ga (tegenwoordig niet zoveel natuurlijk) dit toetsenbord mee:
pricewatch: Ducky One DKON1687 PBT keycap TKL MX Red US

Heel erg tevreden van, en er zijn handige sleeves te vinden waarin je het toetsenbord kan steken.
Mits zo een sleeve kan je eigenlijk elk toetsenbord dat je graag gebruikt meenemen, zolang je er zorg van draagt.

Ik hou ook de plastieken bescherming erop als ik het meeneem, om de druk van de toetsen weg te halen.

Kan je misschien aangeven welk toetsenbord je nu gebruikt, en of je iets gelijkaardig zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Houbie schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:22:
Ik neem elke dag dat ik naar kantoor ga (tegenwoordig niet zoveel natuurlijk) dit toetsenbord mee:
pricewatch: Ducky One DKON1687 PBT keycap TKL MX Red US

Heel erg tevreden van, en er zijn handige sleeves te vinden waarin je het toetsenbord kan steken.
Mits zo een sleeve kan je eigenlijk elk toetsenbord dat je graag gebruikt meenemen, zolang je er zorg van draagt.

Ik hou ook de plastieken bescherming erop als ik het meeneem, om de druk van de toetsen weg te halen.

Kan je misschien aangeven welk toetsenbord je nu gebruikt, en of je iets gelijkaardig zoekt?
Ik maak op dit moment op mijn thuis kantoor gebruik van https://tweakers.net/toet...k710_p256428/vergelijken/

Die bevalt qua typen wel fijn. Ik heb nog geen ervaring met een mechanisch toetsenbord. Sowieso ben ik een voorstander van iets zonder draad. Ik heb geen ervaring met Ducky One, is dit een goed merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 16:03
Hey,

Mij lijkt me de stap naar een mechanisch toetsenbord iets dat je niet zomaar moet maken, dit moet een weloverwogen keuze zijn. Het typen is helemaal anders, en het geluid ook.

Ik heb bijvoorbeeld thuis dit toetsenbord:
pricewatch: Das Keyboard 4 Ultimate MX Blue (Qwerty US)
maar ik neem dit niet mee naar het werk, omdat blue switches te luid zijn.

Mijn advies zou zijn: neem het toetsenbord dat je thuis gebruikt eens mee naar het werk. Kijk of dit bevalt. Indien ja, koop iets gelijkaardig, eventueel een draadloze variant. Indien niet, probeer wat andere toetsenborden, en bepaal wat jou ligt.

Wij kunnen niet echt tips geven qua toetsenbord denk ik, dit is iets heel persoonlijk.

Mvg

Simon
Pagina: 1