weet (of heeft) iemand hier een tooltje om een directory listing in een tekstfile te zetten, dus met lange bestandsnamen intakt?
Anoniem: 321
In good old dos: 
tree > file.txt
of
dir /s > file.txt
">" zorgt ervoor dat de output van het dos-commando in de erna gegeven txt-file terecht komt.
tree > file.txt
of
dir /s > file.txt
">" zorgt ervoor dat de output van het dos-commando in de erna gegeven txt-file terecht komt.
Jaja, hij is leuk, en kijk nou eens wat "good old dos" van je lange bestandsnamen overlaat .....
Met dos kan ik lezen en schrijven, had ik dus al geprobeerd
Met dos kan ik lezen en schrijven, had ik dus al geprobeerd
dir *. /s /a:d /b > c:\dir.txt en je krijgt een prachtig lijstje.
Wel vanuit een Dos Boxje doen
Wel vanuit een Dos Boxje doen
Anoniem: 277
het proggie wat ik daar voor gebruik is "directory printer"
dit is te vinden op verschillende shareware cd's
dit is te vinden op verschillende shareware cd's
Anoniem: 109
Ik heb daar zelf eens een Perl-scriptje voor gemaakt. Het print alleen de directories in alfabetische volgorde naar een bestand. Ik gebruik het nog steeds om inhoudsopgaves te maken van mijn Software-CD's.
Als je het wil hebben moet je me maar melen.
Als je het wil hebben moet je me maar melen.
Moet je op zoek gaan naar het programma expprint, kun je complete dir-listings mee generen, evt tab of kommagescheiden, inspringen van dirs, met of zonder bestandsnamen.
Verdomde handig.
Verdomde handig.
Saint: sorteren kan Dos ook. Geeft gewoon als commando op:
dir /o:gn /b /s /a > bestand.txt
Opties uitgelegd:
/o:gn sorteert eerst de dirs en dan de bestanden op alfabet. Je kan ook extensies erbij doen via /o:gne (of /o:gen als je eerst op extensie wil sorteren)
/b alleen bestandsnaam (lange naam onder windows)
/a alles, dus ook hidden en system files
/s inclusief subdirs.
Je kan trouwens ook die opties in een Environment Variabele (DIRCMD) zetten in je autoexec.bat. Vooral voor sorteren is dat handig. Bij mij staat er dus "SET DIRCMD=/o:gen" in. Dan worden die opties automatisch uitgevoerd als je "dir" intikt in een dosbox.
dir /o:gn /b /s /a > bestand.txt
Opties uitgelegd:
/o:gn sorteert eerst de dirs en dan de bestanden op alfabet. Je kan ook extensies erbij doen via /o:gne (of /o:gen als je eerst op extensie wil sorteren)
/b alleen bestandsnaam (lange naam onder windows)
/a alles, dus ook hidden en system files
/s inclusief subdirs.
Je kan trouwens ook die opties in een Environment Variabele (DIRCMD) zetten in je autoexec.bat. Vooral voor sorteren is dat handig. Bij mij staat er dus "SET DIRCMD=/o:gen" in. Dan worden die opties automatisch uitgevoerd als je "dir" intikt in een dosbox.
Anoniem: 109
Ik heb DOS al lang geleden verbannen... 
Dat Perl script heeft dus geen last van lange bestandsnamen, daarom noemde ik hem even.. DOS heeft dat schijnbaar wel.
Dat Perl script heeft dus geen last van lange bestandsnamen, daarom noemde ik hem even.. DOS heeft dat schijnbaar wel.
Anoniem: 211
Je kan het ook doen met ACDSee 2.x (is een rolmenu optie...
of:
in Windows command.com uitvoeren en dan tree /f (dat is voor de files) > bestandsnaam.txt
Ik krijg dan wel de lange bestandsnamen maar heb danook zoveel getweaked aan mijn windoos dat ik niet weet of dit iedereen lukt
of:
in Windows command.com uitvoeren en dan tree /f (dat is voor de files) > bestandsnaam.txt
Ik krijg dan wel de lange bestandsnamen maar heb danook zoveel getweaked aan mijn windoos dat ik niet weet of dit iedereen lukt
OK, expprint: http://www.reijerse.demon.nl/temp/expprint.zip
Geen geouwehoer met dos prompt en andere ongein
Haal hem snel neer.
Geen geouwehoer met dos prompt en andere ongein
Pagina: 1