Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-05 14:04
Mijn vraag
Op mijn computer blijft office 365 maar steeds vragen om een wachtwoord.
Dit gebeurt na 1 a 2 uur of na opnieuw opstarten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 365
Windows 10 1909
HP ProBook 650 G5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Office opnieuw installeren
Office online herstellen
Referentiebeheer in Windows office referenties verwijderd

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Zou handig zijn als je vertelde welk wachtwoord. Je windows wachtwoord? Je domain wachtwoord? 't Wachtwoord van je NAS? Je WiFi wachtwoord?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
Het gaat om wachtwoord van outlook, word, excel, teams, onedrive etc.
PC is niet gekoppeld aan een domein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10
Heb je misschien app passwords aan staan welke je moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
nee geen app passwords gewoon standaard wachtwoord wat ik ook gebruik voor inloggen online op portal.office.com voor sharepoint.

Dit hebben mijn overige collega's namelijk ook (een wachtwoord voor inloggen online en outlook)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 11:12
Wachtwoord al gereset via de Admin portal?
2FA aangezet toevallig?
Iets op je telefoon zoals een agenda-app of iets waar nog het oude wachtwoord in staat?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
Ik kan wel gewoon inloggen krijg ook geen foutcode alleen na 2 uur moet ik weer opnieuw inloggen.
Nu gaat het wel een tijdje goed, vanaf 8 uur melding nog niet weer gehad. misschien wel opgelost.

2FA hebben we niet ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rt6nUBbwYNtfs1jELeoXZzfgYeg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3ehNz8yFtCipFGL3UonJvBSq.png?f=user_large
Deze heb ik toegevoegd in Windows referentiebeheer en het lijkt goed te gaan voor nu.
er stond namelijk eerst MicrosoftOffice15_Data:SSPI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 13:59
Hier hetzelfde probleem. Na slaapstand / herstart dienen alle accounts opnieuw te worden aangemeld (in Outlook, Office365 mailaccounts)
Vanalles al gedaan, tot aan nieuwe profiel aanmaken en herinstallatie laptop. @zzendon , heb jij een werkende oplossing gevonden?

- hardware always changes.. -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Jester schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:02:
Vanalles al gedaan, tot aan nieuwe profiel aanmaken en herinstallatie laptop. @zzendon , heb jij een werkende oplossing gevonden?
zzendon in "Office 365 blijft vragen om wachtwoord" suggereert dat het daarna goed ging. Referentiebeheer = Credential manager (in Windows).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
Nee, probleem blijft hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
Hier ook al pc opnieuw geïnstalleerd maar probleeem blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wireshark draaien, kijken naar welke server ie verbindt als om wachtwoord gevraagd wordt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:22
Staat er toevallig Skype For Business op de probleem PC? Ik krijg vrij regelmatig dit soort klachten en het enige dat lijkt te helpen is alle referenties naar O365 inc Skype for Business te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
Ja Skype for business staat op de pc maar niet aan.
heb alle referenties al verwijderd maar maakte niks uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Check ook of er misschien andere OFF365-achtige accounts proberen in te loggen, zoals een prive Hotmail-adres. MS gaat niet zo goed om met meer dan 1 account hebben. Als je bijv ook privé Hotmail-adres gebruikt, doe dat dan in een andere browser dan de normale (bv Firefox als je normaliter Edge gebruikt, of Chrome als je normaal Firefox gebruikt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
In mijn geval gaat het om een werkplek waarop 2 Hosted Exchange accounts actief zijn die van twee verschillende bedrijven zijn. Een met MFA, een zonder. Heb na de reïnstall al gelaten om Gmail opnieuw in Outlook toe te voegen.

De herinstallatie heeft overigens niet geholpen...

[ Voor 10% gewijzigd door Jester op 11-09-2020 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick_Marvel
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-05 15:43
Ik heb hetzelfde probleem, Outlook blijft met enige regelmaat vragen en Onedrive wil met opstarten niet verbinden. Ik denk dus dat het een Office Accounts probleem is. Bij mij is het ontstaan vermoed ik toen ik iets uit Windows Store wilde downloaden. Ik moest inloggen met een account, en dat leverde een extra login op. Die Store login zag ik vervolgens terugkomen in Office.

Een paar dingen die je zou kunnen doen:
1. Zoek in je Windows control panel onder "accounts" naar "access work or school" en "email & accounts" en ruim alles op wat je niet direct nodig hebt. Herstart je PC.
2. Ga naar Outlook en File/Office account en kijk hoe je nu bent aangemeld. Mocht daar nog een zwervende account staan die je niet herkent of nodig hebt, klik dan 'switch account', selecteer die en 'sign out'. Je houdt dan 1 account over die je selecteert
3. Verder heb ik alle niet gebruikte mail profielen opgeruimd (control panel, mail, show profiles).[/li]
4. En ik heb een Office herstel gedraaid.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_Marvel
Update: mijn eerdere pogingen hebben niet geholpen. Enkele andere apps beginnen ook om password te vragen. Bijv een map op mijn NAS en Mailstore. Heb het idee dat mijn Credential Manager de weg kwijt is. Heb zojuist een backup van andere pc erop teruggezet (meeste credentials zijn namelijk netwerk, en niet pc afhankelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
De instructies die je had gegeven helpen bij mij ook niet.

Wel heb ik het uitgevoerd en vraagt Office etc. hier minder vaak om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_Marvel
Update: nu ik een backup van de Credentials Manager van mijn laptop op mijn PC heb teruggezet ging het deze middag verder een paar uur goed. Geen password vragen meer. Vanavond mijn PC weer gestart, en helaas kwam de vraag weer om een pw wanneer ik outlook start. Als ik niks invoer maakt outlook geen contact en kan ik er niks mee. Ik heb dit een paar keer herhaald, outlook sluiten/starten, telkens die vraag om pw (voor de test even niks ingevoerd).
Remote desktop naar mijn zakelijke PC, Mailstore, en OneDrive vertonen ook soortgelijk gedrag. Ook die starten opeens met vraag om pw.
Tenslotte heb ik die backup van de Credentials Manager afkomstig van mijn laptop opnieuw geïmporteerd. Om te testen of hier iets mee is. Daarmee is het probleem gelijk verholpen en start Outlook weer zonder pw vraag. Het ziet ernaar uit dat de Credentials Manager bij mij een probleem heeft en na enige tijd niet meer goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick_Marvel
Nog even als afsluiter (wat mij betreft): er wordt op diverse websites melding gemaakt dat Windows 10 update 2004 dit probleem met Credentials Manager veroorzaakt (zie Born Tech, en Windows Latest). Ik zie zo gauw geen easy fix, behalve afwachten op de volgende W10 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
Gelukkig komt de oktober update er zo aan.

Hopelijk is het dan gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
@Nick_Marvel , als er geen backup van die credential manager is, is dit dan op een of andere manier te faken? Alles instellen, backup maken en dan terug zetten? En maak jij gebruik van een Microsoft account op je laptop of een local account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_Marvel
Sorry voor een late reactie. In antwoord op de vraag of je een Credential Manager backup kunt faken: vlgs mij is het zo dat je van elke PC waarop je werkt met jouw Outlook, Teams, Office, Remote desktop etc gewoon die Credentials kunt back-uppen en naar een andere PC kunt restoren. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je ALLE credentials vervangt als je die importeert op je probleem PC. Wel even checken dus of er geen credentials bij staan die je niet wilt kwijtraken (voor alle volledigheid toch even melden).
Overigens, goed nieuws. Ik heb op mijn probleem PC een nieuwe account aangemaakt. Vervolgens gewoon aan de slag gegaan met Outlook, Office etc en guess what. Het probleem is niet meeverhuisd. Alles werkt naar behoren. Inmiddels ook mijn documenten meeverhuisd, als het goed blijft gaan ruim ik binnenkort mijn oude account op. Hopelijk is en blijft het probleem zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
Dat is mooi om te horen.
Ik wacht je reactie nog even af en dan ga ik dat ook doen (nieuw account aanmaken)

Of ik wacht nog even op 20H2 update en kijk of het probleem dan niet mee gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
Na de update naar 20H2 bleef het probleem zich voordoen.
Heb nu een extra account er op aangemaakt.
documenten etcl. overgezet, oude account verwijderd en sinds dien nergens meer last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoens
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-12-2020
Loop ook tegen dit probleem aan. Hoe en in wel programma hebben jullie een nieuwe account aangemaakt.
Hopelijk kan ik dan op deze manier dit probleem dan ook oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-05 20:18

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Toevallig was ik vanmorgen bij een klant waar Outlook regelmatig weer om het wachtwoord vroeg. Na wat zoeken kwam ik bij ZDNet uit. Bij deze klant stond in de taskscheduler dus inderdaad die "HP Customer blabla", die uitgeschakeld, pc stuk of 10x opnieuw opgestart en geen vraag van Outlook meer gezien.
ckoens schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:05:
Loop ook tegen dit probleem aan. Hoe en in wel programma hebben jullie een nieuwe account aangemaakt.
Hopelijk kan ik dan op deze manier dit probleem dan ook oplossen :)
Een nieuw Windows-account gok ik ;)

[ Voor 27% gewijzigd door FlipFluitketel op 04-12-2020 19:47 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
Ja nieuw windows-account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
Komt bij anderen helaas ook voor, ook met 20H2. Zijn er nog nettere oplossingen dan nieuw windows account aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
Nog niet dat ik weet.
Misschien andere mensen een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@zzendon Heb je mijn link bekeken?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
zie het net pas.
Lijkt me een oplossing.

Maar mijn probleem is al verholpen. dus weet niet of het de oplossing werkt (lijkt mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-05 14:51
of in het register enable adal toevoegen

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
Hebben jullie dit probleem nog vaker onder ogen gehad? Ik kwam deze post tegen bij Microsoft, in mijn geval is die taak helaas niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
Nee tot op heden heb ik het probleem nog niet vaker onder ogen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
nieuws: Microsoft zegt fix te hebben voor wachtwoordprobleem Windows 10 versi...
Dus nog even geduld (of een nieuw gebruikersaccount aanmaken) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzendon
Dat is maar net wat jullie willen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 19:06
Heb dit probleem ook bij aantal pc's.

Reeds herinstallatie toestel gedaan, clean install, nieuwe office365 toegevoegd, maar probleem kwam terug.

Meestal is het op een toestel met meerdere office365 accounts. Office is laatste versie.

Zeer vervelend voor toestellen waar in de outlook 10 accounts zitten.

Probleem doet zich ook voor bij Chrome/Edge waar de user op "onderbroken" komt te staan.
Idd zowel op 2004 als op 20H2

De HP customer software etc ook al allemaal eraf gegooid. Zeer vervelend. Rare is, soms werkt dit goed, kan je 10x reboot doen om dan plots na 2 dagen weer hetzelfde voor te hebben.
Pagina: 1