Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-10 16:20
Een vriendin van mij heeft een offerte voor een 6 panelen systeem met Growatt 2000 S omvormer. Heeft iemand die?

Maakt deze klik geluiden bij het aan en uitgaan?

Hoeveel geluid maakt de eventuele fan(s) bij normale temperaturen?

Ze slaapt uiteindelijk naast deze omvormer in de kamer ernaast en is bang voor eventueel geluid.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Iedere omvormer klikt bij aangaan en uitgaan.
En de omvormer is fanloos en passief.

Geen idee of deze geluid maakt tijdens produktie, maar mijn 3 SMA,s zijn muisstil. SMA 2.5 en 1.5.

De growatt is echter beter geschikt voor “maar” 6 panelen ivm Vmpp.

Wil je stilte kies dan micro omvormers.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Rafarion
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14
Ik heb deze hangen in een schuur:
  • Is fanloos, dus maakt geen continue geluid.
  • Zal wel klikken af en toe bij het in / op schakelen van de spanningen.
  • Mogelijk kan die geluid maken, lichtjes piepen bij bepaalde spanningen. Dit is namelijk bij veel omvormers in bepaalde frequentie bereik goed mogelijk. Zelf niet opgevallen, maar hangt in een schuur
@AUijtdehaag Wat hij verder melde over de micro-omvormers is een alternatieve zekere oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door Rafarion op 25-08-2020 08:05 ]

"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."

• kaasmakert
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-06 16:23
Ik heb een Growatt 3600 (vrijwel hetzelfde als de 2000) op zolder hangen, boven de slaapkamer.

Zoals al geschreven, als hij aanstaat maakt de omvormer absoluut geen enkel geluid. Er zitten geen fans in.
Ook maakt hij geen piepend of fluitend geluid wat je soms wel eens hoort bij dit soort elektronica.

Wat wel een probleem is, zijn de relais-kliks bij het opstarten. Elke dag bij het opstarten klikt hij zo'n 4 keer.
Ondanks dat onze (houten) zoldervloer goed geïsoleerd is en de omvormer met rubbers tegen de muur hangt, kan ik die kliks in bed goed horen.
Vooral in de zomer kan dat hinderlijk zijn, want dan springt hij al tegen 06.00 aan.

Ik zou dan ook zeker niet zomaar zo'n ding naast m'n bed willen hangen.
Een geluidsdempende kast eromheen bouwen zou een oplossing kunnen zijn, maar je moet oppassen dat de omvormer wel genoeg warmte kwijt kan.

All-Electric sinds 2018 | 7kW Panasonic Monoblock | 2x Marstek 5kWh thuisaccu | 11kWp PV

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:34
Ik heb hier een Growatt 2500s. Hangt op zolder en heb hem overdag nog nooit gehoord. Opstarten en afschakelen heb ik nooit kliks gehoord maar dan ben ik wel 1 of 2 verdiepingen lager met 1 deur ertussen.
Moet nog steeds een keer luisteren op zolder rond de afschakeltijd, maar is nog lastig te timen want gaat nog lang door op 2/3 watt.

• KaiTak
Dank, haar kennende moet ze voor micro omvormers gaan ivm hoger sensitiviteit.

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:18
KaiTak schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 07:36:
Een vriendin van mij heeft een offerte voor een 6 panelen systeem met Growatt 2000 S omvormer. Heeft iemand die?

Maakt deze klik geluiden bij het aan en uitgaan?

Hoeveel geluid maakt de eventuele fan(s) bij normale temperaturen?

Ze slaapt uiteindelijk naast deze omvormer in de kamer ernaast en is bang voor eventueel geluid.
Ik heb een Growatt 1500s welke je niet hoort, en twee stuks 3000s die een beetje coil whine achtige geluiden maken, maar dan moet je er wel op letten

Hoe de 2000s zich gedraagt is moeilijk te zeggen.

Ik denk niet dat je/ze er last van hebt als ze in de kamer ernaast hangen, doorgaans leveren de panelen niet op het moment dat je slaapt of gaat slapen. De klik bij het opstarten heb ik bij de Growatt's eerlijk gezegd nog nooit gehoord.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:14

Freakie1NL

Grote Baas

Wij hebben hem op de zolder/overloop hangen.

Nog nooit in de ochtend wakker en van geworden. Wel eens gasten gehad die op zolder sliepen, die hebben ook niets ooit gehoord.

Overdag bij een flinke zon kan je hem horen piepen, maar in vergelijking met een MV of CV is dat niet meer of minder. Of te wel normaal dagelijks geluid waar je geen last van zal hebben.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• KaiTak
Dank voor alle antwoorden.

Maar als er maar één klik te horen is... dan word het niks.

Dan maar wat meer geld uitgeven en zeker niet de komende 10 jaar moeten horen dat ze toch geluiden hoort en dat de omvormer klikt.

Met micro omvormers kan ze alleen spoken horen.

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kun je m ergens buiten kwijt? Meeste omvormers zijn daar voor gemaakt, beter om er nog wel een klein afdakje voor te voorzien.
Pagina: 1