Bijna identieke TV's maar prijsverschil

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Hallo,

Ik ben voor mijn ouders aan het kijken voor een nieuwe TV (oude is kapot).

Nu zag ik deze (optie A Samsung Series 6 QE43Q60TAS) van 649 (op sommige sites nog wat goedkoper)
- https://www.bol.com/nl/p/...wE#product_specifications

En deze (optie B Samsung QLED TV - QE43Q67TAS) van 799
- https://www.bol.com/nl/p/...wE#product_specifications

En deze (optie C SAMSUNG QLED 4K 43Q64T (2020)) ook van 799
- https://www.mediamarkt.nl...-43q64t-2020-1656853.html

Nu zie ik zelfs dat bij optie A (de goedkopere) er 100Hz staat ipv 50Hz.. tov van optie B/C, dat is toch onlogisch? Wat zie ik over het hoofd dat er verschil is? Allemaal zelfde model zo op t oog, zelfde grootte, allemaal QLED 4K/Ultra HD... sorry als ik een domme fout maak maar vandaar mijn vraag hier hoe dit kan..

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
IPV bo.,com linkjes had je ze ook even op Tweakers kunnen opzoeken en op vergelijken klikken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
99ruud99 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 01:10:
IPV bo.,com linkjes had je ze ook even op Tweakers kunnen opzoeken en op vergelijken klikken...
Dat heb ik gedaan maar wat het in Jip en Janneke taal nou inhoud het verschil tussen die drie kwam ik niet uit, vandaar mijn vraag hier. Los daarvan kon ik sommige dingen hier niet terugvinden (het 50Hz-100Hz) verhaal en klinkt het nog steeds onlogisch dat de goedkopere 100Hz heeft. Voor de rest zie ik amper verschil dus daarom mijn vraag hier of ik iets over het hoofd zie als leek :)

[ Voor 26% gewijzigd door Charie op 25-08-2020 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:04

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Er zijn voor TV verschillende types (net als heel veel andere electronica) omdat ze in verschillende landen worden verkocht dit kan verschil zijn met de TV tuner, WIFI (aantal kanalen, sterkte) ect ect en ook prijs in oosten van europa liggen de lonen lager dan kun je niet de zelfde prijzen als hier gaan vragen,

Er zijn dus verkopers die via bol.com verkopen deze tv's lekker goedkoop inkopen in bijvoorbeeld Hongarije en dan hier in Nederland verkopen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Laatst online: 25-07-2024
Samsung werkt niet met hertz toch? Misschien tegenwoordig wel maar ze hadden andere standaard ooit. Ik heb een "goedkope" UHD samsung uit 2017 55 inch en 100 hertz is het zeker wel dat kan je goed zien namelijk dat verschil. Het stond nergens in de specs. Was EUR 1500.

Op goedkopere TV's wordt bespaard op onderdelen zoals wifi, mijne ontvangt geen 5 ghz. Petit irritant indien je via netflix op je tv 4k afspeelt is dat soms een botteleneck als je wifi langzaam is en moet er een UTP kabel in om 4k aan te kunnen. Ook als je een appje wilt downloaden uit de samsung store moet je eerst door allerlei zooi van reclame heen is niet wat ik echt zou willen als ik mocht bepalen.

De eerste optie van TS heeft duidelijk dat het vergelijkbaar is met 100 hertz beeld. Verder heeft hij een optische uitgang. Die uitgang heeft voor mij veel betekent omdat de apps op de TV het geluid over de boxen van de TV liet gaan en dat is met 20 watt niet best. Via de optische uitgang kon ik het toch direct op de stereo aansluiten. Na wat advies van de lokale winkel om de hoek, topgozers, want de winkel was al failliet. Ik koop nu alleen nog maar bij dergelijke kleine winkels voor de service, dan maar wat meer betalen.

Bij een standaard tv krijgt deze geluid en beeld van je provider (zeg ziggo box) en die kan je zo op je stereo. De andere mediaspelers zitten ook tussen de tv en de stereo in. Maar wat als er met gebruik van app op de tv geluid uit de tv komt dat je naar de stereo wilt sturen? Bij de ziggo next was dit snel opgelost. Mn mediaspeler op de aux 2 kon ook zo op de TV en de stereo worden aangesloten. Niks geen gedoe.

Het geluid van de apps op de TV ging over de boxen van de TV, zonde heb je 4k beeld en slecht geluid en ik kwam er niet uit hoe ik de TV op de stereo direct kon aansluiten.

Of dit nog reeel is weet ik niet maar vond het hoofdpijn. Het geluid heeft me gek geïrriteerd want ik verstond er geen klap van tenzij ik hem keihard aanzette.

Dus check goed waar er bespaard wordt. De afstandbediening van samsung is lelijk en vergeleken met die van ziggo onwaardig.

Kan je op de USB ingangen een drive aansluiten? Mijn wd doet het wel maar een Mybook weigert hij. Dus alleen de losse schijven. Is irritant want de usb ingang is hoog en de drive bungelt tenzij ik langere kabel koop. De WD mybooks zijn veel groter en kunnen veel meer films op maar werkt niet. Een stick kan maar een beetje 4k film is al snel 14 gb.

Kan de TV ook andere codecs aan? Gemiddelde film mp4 heeft H264 maar kan die ook H265 aan en hoe zit het met de oudere extenties? Weet ik niet.

En het energielabel?

Misschien ben ik geen expert maar als enige ingelichte consument dreef het me tot wanhoop soms.

Streaming van apple naar Samsung lukt niet, dan heb je weer apparaatje nodig. pfffffff streamen via laptop kon wel maar is gedoe en vraag me af wat er met resolutie gebeurt.

[ Voor 17% gewijzigd door LucyLG op 25-08-2020 03:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond19792
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 23:28
Pas je op voor modellen welke bestemd zijn voor een andere markt dan de Nederlandse?

Ik heb via Bol.com maar bij een partner een Samsung gekocht anderhalf jaar geleden. De TV ging stuk en ik kon nergens garantie claimen. Dat was wel even een leermomentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Raymond19792 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 04:48:
Pas je op voor modellen welke bestemd zijn voor een andere markt dan de Nederlandse?

Ik heb via Bol.com maar bij een partner een Samsung gekocht anderhalf jaar geleden. De TV ging stuk en ik kon nergens garantie claimen. Dat was wel even een leermomentje.
Bij zowel bol.com als de partner aangeklopt?

@Charie ook de specificaties op de Samsung site (de bron) bekeken? Let op bij wie je koopt. Bij bol.com zou ik alleen direct bij ze bestellen niet via Plaza om kastjes en muren te omzeilen bij een probleem. Ook al zou je in je recht staan. De eerstelijns klantenservice (van de meeste organisaties) is niet de juiste gesprekspartner voor geschillen.

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 25-08-2020 05:01 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-07 12:34
Zou voor de Samsung Q64 gaan. Deze heeft local dimming techniek voor betere zwartwaarden dan de Q60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Q64T is een zilveren Q60T met metalen remote en de Q67T lijkt alleen van model/regionummer van de Q64T te verschillen. Kies de goedkoopste of ga voor de Q60R (voorloper) die nagenoeg identiek presteert.

[ Voor 74% gewijzigd door benbaba op 25-08-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:14
Raymond19792 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 04:48:

Ik heb via Bol.com maar bij een partner een Samsung gekocht anderhalf jaar geleden. De TV ging stuk en ik kon nergens garantie claimen.
De verkoper hoort wettelijk gezien gewoon garantie te geven:
- fabrieksgarantie (2 jaar)
- wettelijke garantie (recht op een deugdelijk product voor de te verwachten levensduur, afhankelijk van het aankoopbedrag)

Samsung Benelux zal in dat geval geen garantie geven, aangezien alleen de XXN modellen via hun gaan.
Verder worden alle Europese modellen (dus ook de XXN versies) in dezelfde fabrieken in Hongarije gemaakt. Het lijkt mij sterk dat op de software na heel veel verschillende onderdelen worden gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Peer_76 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:28:
[...]

De verkoper hoort wettelijk gezien gewoon garantie te geven:
- fabrieksgarantie (2 jaar)
- wettelijke garantie (recht op een deugdelijk product voor de te verwachten levensduur, afhankelijk van het aankoopbedrag)

Samsung Benelux zal in dat geval geen garantie geven, aangezien alleen de XXN modellen via hun gaan.
Verder worden alle Europese modellen (dus ook de XXN versies) in dezelfde fabrieken in Hongarije gemaakt. Het lijkt mij sterk dat op de software na heel veel verschillende onderdelen worden gebruikt.
De termijn is geen twee jaar in Nederland. Zoals je in je tweede punt aangeeft is dat ongeveer de regel. De cap op de aansprakelijkheid van verkoper staat in De Europese richtlijn maar is niet door de NL wetgever overgenomen. Van tv mag je verwachten dat hij langer dan 2 jaar meegaat. Misschien kleinere onderdelen zou je met 2 jaar wegkomen. Fabrieksgarantie is een extra iets. Niet verplicht maar het is aardig vd fabrikant.

De verkoper is hier aansprakelijk. Als fabriek niks doet.

[ Voor 6% gewijzigd door LucyLG op 25-08-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond19792
PcDealer schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 04:58:
[...]

Bij zowel bol.com als de partner aangeklopt?

@Charie ook de specificaties op de Samsung site (de bron) bekeken? Let op bij wie je koopt. Bij bol.com zou ik alleen direct bij ze bestellen niet via Plaza om kastjes en muren te omzeilen bij een probleem. Ook al zou je in je recht staan. De eerstelijns klantenservice (van de meeste organisaties) is niet de juiste gesprekspartner voor geschillen.
De 'partner' verkoopt inmiddels niet meer via Bol com en is niet meer bereikbaar. Bol.com wijst naar de partner natuurlijk. Samsung of het bedrijf welke de reparaties doet voor Samsung zegt dat ze met het modelnummer niets kunnen (op de factuur staat een Nederlands modelnummer en op de TV een andere, ik meen Hongaars).

Ik heb mn verlies genomen en een nieuwe TV gekocht. Wat mijn mening is over een dergelijke gang van zaken laat zich raden natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:14
Raymond19792 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:11:
Bol.com wijst naar de partner natuurlijk.
Ik vraag mij af hoe dit juridisch gezien in elkaar steekt.
De verkoper (die onbereikbaar is) is natuurlijk verantwoordelijk voor het product. Maar het product is via bol.com gekocht en betaald.
Volgens mij heeft bol.com een overeenkomst met deze partner, maar heeft de klant een overeenkomst met bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond19792
Ik denk dat je gelijk hebt maar ik wilde me geen tel ergeren aan de situatie zoals hij ontstaan was en heb de tv naar de milieustraat gebracht en een nieuwe gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Peer_76 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:20:
[...]

Ik vraag mij af hoe dit juridisch gezien in elkaar steekt.
De verkoper (die onbereikbaar is) is natuurlijk verantwoordelijk voor het product. Maar het product is via bol.com gekocht en betaald.
Volgens mij heeft bol.com een overeenkomst met deze partner, maar heeft de klant een overeenkomst met bol.com.
Bol.com heeft een enorme berg aan algemene voorwaarden maar dat wil niet zeggen dat ze hier onderuit komen. Mijn juridische interpretatie is dat ze verkoper zijn. De levering kan door ander bedrijf plaats vinden. Maar dat maakt diegene geen verkoper.

@Raymond19792 Waarom heb je het laten zitten? Wat kostte die TV? Wat was de schade? Waarom heb je hem weggegooid, je had zelfs nog kunnen verkopen aan een TV sjacheraar die bieden vaak nog wel wat voor onderdelen.

Wat zeggen ze zelf over de garantie, in de Bol voorwaarden?

Ik zou als jurist er geen genoegen mee nemen en zou een TV of ander goed ter hoogte van het schadebedrag of niet opnieuw bij ze bestellen, hopen dat betalen achteraf werkt, en dan verrekenen. Uiteraard nadat ze de claim hebben afgewezen, maar kan ook tijdens het geschil (ja dat durf ik wel indien ik weet dat ik sterk sta maar raad het hier niet iedereen aan zonder juridisch advies, kan ook fout aflopen als je dit niet goed aanpakt en als ik verlies betaal ik geen kosten advocaat). Verrekenen mag indien er sprake is van dezelfde rechtsverhouding (ze zullen het wel uitgesloten hebben in de voorwaarden maar nothing is written in stone.

Tsja dan zouden ze naar de rechter kunnen gaan maar ja dat is voor de een meer hoofdpijn dan de ander. Vraag is of ze het doen voor een klein bedrag terwijl ze weten dat ze fout zitten.

Ze zitten toch ook bij die thuiswinkel branche? Die hebben toch een geschillencommissie? Opties genoeg

[ Voor 3% gewijzigd door LucyLG op 25-08-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 18:35
LucyLG schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 03:30:
Samsung werkt niet met hertz toch? Misschien tegenwoordig wel maar ze hadden andere standaard ooit.
:? Natuurlijk werkt Samsung wel met Hz'en. Alleen verzinnen ze allerlei termen om te beweren dat hun software het nog veel soepeler maakt, waardoor je opeens '4200Hz Smooth Motion / Picture Quality Index / wat-ze-dan-ook-verzonnen-hebben' zou krijgen.

Maar vrijwel alle schermen zijn tegenwoordig 50Hz of 100Hz, ook die van Samsung.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 25-08-2020 20:01 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hahn schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:59:
[...]

:? Natuurlijk werkt Samsung wel met Hz'en. Alleen verzinnen ze allerlei termen om te beweren dat hun software het nog veel soepeler maakt, waardoor je opeens '4200Hz' zou krijgen.

Maar vrijwel alle schermen zijn tegenwoordig 50Hz of 100Hz, ook die van Samsung.
Ja ze gebruikten andere termen waardoor vergelijken lastig werd. irritant, stond nergens iets maar zal wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
LucyLG schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:01:
[...]

Ja ze gebruikten andere termen waardoor vergelijken lastig werd. irritant, stond nergens iets maar zal wel goed zijn.
Ze gebruiken extra termen, maar ze roepen alsnog overal "Hz". Maar dat maakt het verneukeratief, want 2100Hz of 4200Hz klinkt natuurlijk veel beter dan 100Hz, terwijl het scherm zelf uiteindelijk gewoon 100Hz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hahn schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:02:
[...]

Ze gebruiken extra termen, maar ze roepen alsnog overal "Hz". Maar dat maakt het verneukeratief, want 2100Hz of 4200Hz klinkt natuurlijk veel beter dan 100Hz, terwijl het scherm zelf uiteindelijk gewoon 100Hz is.
4200 hz vraag me af hoe dat eruit zou zien...Wat zegt de FPS over de hz trouwens. Gemiddelde film is tussen de 20 en 30 frames per second. Weet iemand dat?

EDIT: offtopic @hahn ik heb je een pb gestuurd mocht je mij dit willen uitleggen. Thanks, ik heb gegoogled hoor

[ Voor 10% gewijzigd door LucyLG op 25-08-2020 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
LucyLG schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:05:
[...]

4200 hz vraag me af hoe dat eruit zou zien...Wat zegt de FPS over de hz trouwens. Gemiddelde film is tussen de 20 en 30 frames per second. Weet iemand dat?
Daar staat Google echt vól mee, en lijkt me flink offtopic gaan in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hahn schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:07:
[...]

Daar staat Google echt vól mee, en lijkt me flink offtopic gaan in dit topic.
vandaar de PB...
Pagina: 1