Airflow pc case ~€75

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samuel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-08 21:49
Mijn vraag:

Ik ga een pc bouwen en heb daarvoor een case nodig natuurlijk. Nu houdt ik van RGB en wil ik dat mijn case in ieder geval wat RGB-fans heeft. Maar tegenwoordig zijn die cases vanaf de voorkant van glas, dat de airflow belemmerd. Ik wil graag goede airflow en dat het niet te warm wordt in mijn pc. Budget is ongeveer 70 maximaal 75 euro. (77 ofzo mag ook hoor ;) )

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik gebruik een ATX moederbord, dus niet een Micro-ATX kast graag :)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Origineel zou ik gaan voor de pricewatch: Antec NX600 maar omdat die dus een glazen voorkant had, dacht ik dat de airflow minder zou zijn (of is deze gewoon degelijk?)

Omdat ik dacht dat de airflow minder was begon ik te kijken naar de pricewatch: SilentiumPC Regnum RG6V EVO TG ARGB . Deze had een mesh frontpanel en lijkt mij dan beter voor airflow? De pricewatch: Antec NX600 heeft wel mijn voorkeur qua looks, maar als die andere echt een stuk beter is in alles koel houden, is dat ook prima.

!! Als iemand nog suggesties heeft voor een andere case zijn die MEER dan welkom!

Alvast bedankt allen!

Samuel

Beste antwoord (via Samuel op 26-08-2020 16:43)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een mesh is beter voor de airflow, dat laat lucht door, glas niet. Maar veel van die kasten hebben geperforeerde zijkanten waardoor er ook lucht naar binnengetrokken wordt. Maar mijn vermoeden is dat daar wel minder lucht doorheen gaat (simpelweg omdat de oppervlakte daarvan minder is).

Maar ook met een glazen paneel heb je in de regel genoeg airflow, tenzij je er hele hete hardware in gaat duwen. Maar als je een gangbare single CPU / single GPU setup erin duwt, dan is het allemaal niet zo heel spannen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:17
Welke cpu en videokaart komen er in dan dat je denkt dat het te warm gaat worden?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een mesh is beter voor de airflow, dat laat lucht door, glas niet. Maar veel van die kasten hebben geperforeerde zijkanten waardoor er ook lucht naar binnengetrokken wordt. Maar mijn vermoeden is dat daar wel minder lucht doorheen gaat (simpelweg omdat de oppervlakte daarvan minder is).

Maar ook met een glazen paneel heb je in de regel genoeg airflow, tenzij je er hele hete hardware in gaat duwen. Maar als je een gangbare single CPU / single GPU setup erin duwt, dan is het allemaal niet zo heel spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samuel
Uszka schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:11:
Welke cpu en videokaart komen er in dan dat je denkt dat het te warm gaat worden?
Niet iets high end ofzo. Een Ryzen 5 3600 met een RX 5600 XT.

Samuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samuel
TERW_DAN schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:17:

Ryzen 5 3600 met RX 5600 XT... niet heel spannend lijkt mij. Dus zou goed moeten gaan lijkt mij met de Antec.
Later was ik van plan op de bovenste laag nog wat fans te plaatsen sowieso.

Samuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
als je zowel mesh als RGB wil zijn er rond dat budget wel een paar opties:
pricewatch: Cooler Master MasterBox MB511 ARGB
pricewatch: MSI MAG FORGE 100R
pricewatch: DeepCool Matrexx 55 Mesh ADD-RGB 4F

hopelijk zit er iets tussen wat aansluit op je smaak. zo niet, dan is er in de pricewach nog wel meer te vinden. en daarbuiten zijn ook nog wel plekken met veel cases die niet in de pricewatch staan, met name casekings en overclockers UK (leveren beiden ook naar NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samuel
Tmk84 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:12:
als je zowel mesh als RGB wil zijn er rond dat budget wel een paar opties:
pricewatch: Cooler Master MasterBox MB511 ARGB
pricewatch: MSI MAG FORGE 100R
pricewatch: DeepCool Matrexx 55 Mesh ADD-RGB 4F

hopelijk zit er iets tussen wat aansluit op je smaak. zo niet, dan is er in de pricewach nog wel meer te vinden. en daarbuiten zijn ook nog wel plekken met veel cases die niet in de pricewatch staan, met name casekings en overclockers UK (leveren beiden ook naar NL).
Thanks voor de moeite die je hebt genomen, maar ben vergeten topic te sluiten. Heb de componenten al besteld :) komen morgen binnen.

Samuel

Pagina: 1