Ik heb een woning uit 2004 met een opbouw die bij verkoop als optie erbij is gekocht. De opbouw ligt op het zuiden en er is bijna geen schaduw van andere objecten. Het dak van de opbouw is vrij simpel: daarvan gaan we het dak vervangen, isoleren en zonnepanelen leggen.
Echter, aan de zijkant van de opbouw heb ik ook nog een ruimte van 1,5m x 8m richting het oosten. Het probleem is dat in de middag de schaduw van de opbouw op de zonnepanelen terecht komt.
Kunnen jullie inschatten of, ondanks de schaduw van de opbouw, zonnepanelen aan de zijkant van de opbouw de moeite waard is? Wat kan ik verwachten qua opbrengst?
Foto van situatie:
Echter, aan de zijkant van de opbouw heb ik ook nog een ruimte van 1,5m x 8m richting het oosten. Het probleem is dat in de middag de schaduw van de opbouw op de zonnepanelen terecht komt.
Kunnen jullie inschatten of, ondanks de schaduw van de opbouw, zonnepanelen aan de zijkant van de opbouw de moeite waard is? Wat kan ik verwachten qua opbrengst?
Foto van situatie:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hYNUL62lPmiyFCcNosLehoE9.jpg?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door banaliteit op 24-08-2020 17:33 ]