Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 08:52
Tijdens mijn verbouwingen wil ik van de gelegenheid gebruik maken om ineens wat domotica toe te voegen ook. Ik heb geen zin/tijd (I know Tweaker onwaardig) om maanden te programmeren en dan de enige van het gezin te zijn die er enigszins mee overweg kan, dus had ik zitten kijken naar zo een Fibaro systeem.

Ik ben momenteel nieuwe ramen aan het installeren, en zou hiervoor de Walli Roller Shutter schakelaars willen gebruiken.
Echter kun je, indien je Fibaro HomeCenter nog niet geconfigureerd/aangekocht of tijdelijk offline is, dan middels die drukknop de rolluiken bedienen?
Met andere woorden, niet smart dan, maar gewoon manueel?

Beste antwoord (via Destn op 24-08-2020 18:39)

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 14:52
Al gekeken naar Shelly 2.5? Werkt op WiFi en behoeft geen hub. Overigens zijn zowel de fibaro roller shutter en shelly 2.5 handmatig te bedienen middels de fysieke schakelaars, ook offline.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 14:52
Al gekeken naar Shelly 2.5? Werkt op WiFi en behoeft geen hub. Overigens zijn zowel de fibaro roller shutter en shelly 2.5 handmatig te bedienen middels de fysieke schakelaars, ook offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:19
Ik verwacht dat de fibaro zonder zwave controller niet gaat werken.
Bij het aanmelden op een controller kan je deze namelijk callibreren en de eventuele knoppen (pulse oid) instellen., daarna werkt deze ook offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 08:52
Ondertussen 5 Shelly's 2.5 geïnstalleerd, werkt super en is een stuk goedkoper dan Fibaro wat momenteel met de verbouwingen wel goed uitkomt. Misschien komt de Fibaro (of iets anders) er ooit nog wel.

Thx voor de tip.