Hi Tweakers,
Graag zou ik eens een documentaire maken. Hiertoe heb ik al enkele cursussen genomen en nu wordt het langzaamaan tijd om zelf iets te bezitten en gewoon vlieguren te maken. Ik ben gewend om met van die ferme bakbeesten te werken, maar zoek iets kleiners dat óók goede video's maakt.
Wat is je budget?
€1000 incl. accessoires, zoals bv. een tas en statief.
Wat wil je voor apparatuur kopen?
Een goede, all-round, Full HD videocamera met SD-slots. Idealiter heeft de camera een goede beeldsensor, meerdere focuspoints, een aansluiting voor extern geluid en een grote lens. Ik heb geen merkvoorkeur.
Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
Ik wil beginnen met kleine filmpjes, reportages, interviews etc. Snel uit de rugzak om ook op locatie vlot beelden te kunnen schieten.
Wil je foto's maken of filmen?
Filmen is het belangrijkst.
Heb je nu al relevante apparatuur in bezit?
Nee, enkel geschikte geheugenkaartjes.
Heb je verder nog specifieke eisen?
Nee, hiervoor weet ik nog te weinig.
Ik kwam bv deze scherpe deal tegen, maar dat lijkt me dan weer net iets te min: ik heb geen vlogwens. Tegelijkertijd kan ik dus niet overzien of dit een goede camera is voor datgene wat ik wil doen.
Hopelijk hebben jullie goede suggesties.
Hartelijke groeten en bij voorbaat dank,
Leemputten
Graag zou ik eens een documentaire maken. Hiertoe heb ik al enkele cursussen genomen en nu wordt het langzaamaan tijd om zelf iets te bezitten en gewoon vlieguren te maken. Ik ben gewend om met van die ferme bakbeesten te werken, maar zoek iets kleiners dat óók goede video's maakt.
Wat is je budget?
€1000 incl. accessoires, zoals bv. een tas en statief.
Wat wil je voor apparatuur kopen?
Een goede, all-round, Full HD videocamera met SD-slots. Idealiter heeft de camera een goede beeldsensor, meerdere focuspoints, een aansluiting voor extern geluid en een grote lens. Ik heb geen merkvoorkeur.
Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
Ik wil beginnen met kleine filmpjes, reportages, interviews etc. Snel uit de rugzak om ook op locatie vlot beelden te kunnen schieten.
Wil je foto's maken of filmen?
Filmen is het belangrijkst.
Heb je nu al relevante apparatuur in bezit?
Nee, enkel geschikte geheugenkaartjes.
Heb je verder nog specifieke eisen?
Nee, hiervoor weet ik nog te weinig.
Ik kwam bv deze scherpe deal tegen, maar dat lijkt me dan weer net iets te min: ik heb geen vlogwens. Tegelijkertijd kan ik dus niet overzien of dit een goede camera is voor datgene wat ik wil doen.
Hopelijk hebben jullie goede suggesties.
Hartelijke groeten en bij voorbaat dank,
Leemputten