Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Mijn vraag
Vandaag is deze monitor aangekomen. Zeer leuk scherm. Ik vroeg me echter af of ik met de usb hub mijn keyboard+muis kan aansluiten op het scherm, en deze peripherals gebruiken voor zowel mijn pc als laptop, afhankelijk wie aanstaat op dat moment. De monitor is steeds aangesloten op de pc, maar ik wil graag de laptop van het werk aansluiten en met hetzelfde keyboard+mouse kunnen verderwerken.
Is het een idee om dit te proberen via een displayport to usb-c cable? De laptop heeft alleszins ubs-c.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Inventaris

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
je bent op zoek naar een KVM switch

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ik weet dat een KVM hetzelfde doet maar ik vroeg me gewoon af of ik hetzelfde kan simuleren met de voorziene usb hub en de displayport 1.4. Met een KVM switch heb ik er opnieuw een bakje bij en dat is niet de bedoeling.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:00
Inloggen via RDP op je laptop?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dupee
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-12-2020
Microsoft garageband installeren op beide systemen, dan kan je met je hoofd pc alle randapparatuur overnemen die ook deze software hebben, wel binnen hetzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Is garageband niet eerder voor audioproductie?
let wel: de pc staat niet op als ik op de laptop en het scherm werk.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dupee
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-12-2020
Nee garageband is een tool waarbij je toetsenbord en muis meerdere apparaten kan besturen, dus mocht je bijvoorbeeld een laptop naast je pc hebben staan dan kan je met het toetsenbord en muis van je PC ook de laptop besturen, je laptop wordt dan een soort van 2e scherm. Maar helaas is dit inderdaad niet van toepassing in jou situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult toch iets als een USBswitch of KVMswitch moeten pakken.

Het USBprotocol is niet gemaakt om iets anders te doen dan een verbinding tussen 1 host en 1 device. Dus je kunt niet een muis hebben, die data naar 2 hosts stuurt. Met zo'n switch kun je dus makkelijk schakelen, maar dat is inderdaad wel weer een extra apparaatje eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 21:22

ikt

Ik heb een soortgelijke situatie. Mijn toetsenbord en muis zijn verbonden door de USB hub van mijn monitor aan de PC - en die is met een DP kabel verbonden met de PC.

Wanneer ik werk, ligt mijn laptop op de PC. PC staat uit. Laptop hangt aan HDMI, dus de monitor switcht vanzelf naar de actieve verbinding. Het USB-kabeltje voor de hub prik ik om naar de laptop (en ook mijn audio kabel).

Is zo'n 10 seconden zooi ompluggen :)
Pagina: 1