Zwarte vlekken oksels kleding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:13
Ik heb vaak dat ik in mijn shirts na verloop van tijd zwarte vlekken krijg onder de oksels. Nu is dit niet zo'n fris gezicht en daardoor schrijf je uiteindelijk ook de kleding er op af. Ik gebruik deodorant van Nivea, type invisible black & white, welke vlekvorming zou moeten helpen voorkomen. Daarnaast is het zo dat als je zoekt op 'zwarte vlekken kleding oksels'google, het voornamelijk results zijn voor gele vlekken.

Vragen
1) Zijn deze zwarte vlekken afkomstig van zweet, of van de gebruikte deodorant? Of een reactie tussen?
2) Hoe kan ik deze vlekken verwijderen? Met de normale was gaan ze er niet uit.

Dank! :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Zwarte vlekken, dat moet dan toch een reactie ergens mee zijn.

Wat voor shirts hebben we het over, en heb je er toevallig regelmatig een trui oid overheen? Daar kan het natuurlijk ook vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Geen idee waar het van komt, maar ik gebruik Sanex for men en heb nooit last van vlekken, ook niet in witte shirts.

https://www.sanex.nl/prod...sensitive-deodorant-spray

[ Voor 51% gewijzigd door Ernemmer op 24-08-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Anoniem: 472287 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:25:
Zwarte vlekken, dat moet dan toch een reactie ergens mee zijn.
Dat lijkt mij ook, alleen kom er weinig over tegen. Meeste gaat over witte vlekken in zwarte kleding (dat lijkt me verse deo wat een witte waas achterlaat), of gele vlekken in witte kleding.
Wat voor shirts hebben we het over, en heb je er toevallig regelmatig een trui oid overheen? Daar kan het natuurlijk ook vandaan komen.
Ik heb het over gekleurde poloshirts. Blauw, groen, grijs.. Ik heb daar niets over aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:54

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Met witte shirts van de hema etc heb ik hier ook vaak last van. Met mijn overige (en anders gekleurde) shirts nergens last van. mogelijk heeft het te maken met de samenstelling van je shirts?

Trek daardoor eigenlijk nooit een wit shirt meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

Shunt

Boe

Wellicht een open duur maar je wast je shirts wel voldoende en laat niet het zweet nog een half jaar er in staan?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Het is een beetje symptoombestrijding maar is een anti-transpirant dan niet beter dan een deodorant?
Anti-transpiranten bevatten aluminiumzouten die de hoeveelheid zweet verminderen en ervoor zorgen dat je oksels droog blijven, zodat onaangeame geurtjes geen kans krijgen.

Deodoranten bevatten geen aluminiumzouten die de transpiratie tegengaan, maar wel actieve ingrediënten die ongewenste geurtjes bestrijden.
Bron

Try SCE to Aux

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20

Standeman

Prutser 1e klasse

Zit er misschien zilver(-verbinding) in je deodorant? Volgens mij wordt dat zwart bij oxidatie.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57

kraats

Ik rol

Herkenbaar, heb zelf een aantal shirts die bijna niet meer te dragen zijn vanwege dit soort vlekken. Ze zijn ontstaan door de (anti-transpirant)deo die ik toen gebruikte. Alleen meer grove middelen (heel kort thinner er op en meteen uitspoelen voor de stof aangetast wordt) kan ik de vlekken er redelijk uit krijgen.
Nu gebruik ik een anti-transpirant roller, wat ik na gebruik eerst goed laat drogen, dan even goed afvegen met een handdoek en daarna gewone deo op. Vooral dat laten drogen deed ik blijkbaar niet goed genoeg bij de vorige deo

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Had ik ook. Sinds ik Nivea for Men deo-roller (er zijn 2 soorten) gebruik.. geen last meer van. Daarnaast vaker even je shirt verschonen op de dag.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik heb met name geel (geel / groen) vlekvorming (bij witte shirts onder m'n overhemd) bij de oksel. Dat is helaas gewoon een reactie van de deo (Rexona) en zweet. Zwartre vlekken heb ik nooit echt gehad, wel wat donkere vlekken in normale shirts. Vaak bij "oudere" shirts die ik al enkele jaren draag, dus wellicht een te grote ophoping van de geel (groen / geel) vlekvorming. Maar op zich ook niks mee, om zo nu en dan een nieuw shirt te komen.

Na hoeveel tijd ontstaat zo'n vlek bij jou? Is dat na 2x dragen al? Of gebeurd het na 20x dragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:04
Als je savonds doucht zou je volgens mij ook de volgende volgorde kunnen proberen; douchen, afdrogen, deo, naar bed.

Deo zou lang genoeg werkzaam moeten blijven, en dit voorkomt dat je met niet droge oksels je shirt aan doet? Of deo spuit met je shirt aan...waar ik me vaak schuldig aan maak, kan me voorstellen dat dat ook niet bevordelijk is voor de shirts ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Wellicht wat talkpoeder onder je oksels smeren, of met een aluin je oksels insmeren?

Je kan aluin ook gewoon bij de kruidvat halen, maar zo'n speciale roller is wellicht wat makkelijker

[ Voor 92% gewijzigd door Turdie op 24-08-2020 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 20:55

PB-powell

Mr. Laziness

Wat @BastaRhymez ook zegt, hoe snel ontstaan de zwarte vlekken? Je zou ook kunnen overwegen om een maandje over te stappen op een andere deodorant en kijken wat voor effect dat heeft.
Ik heb zelf last van de bekende gele vlekken, maar alleen in de echt oudere shirts.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik gebruik de vrouwelijke variant van die black and white deo van Nivea... en heb in een paar tshirts hetzelfde.. :/ zou het aan de deo liggen?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Vlekken ontstaan niet na 3 keer gelukkig, maar daar gaat wel een tijdje overheen, half jaar / jaar gok ik. Polo's draag ik voornamelijk in voorjaar/zomer (april t/m sep/okt) of bij een warme indoor activiteit. Ik douche in principe altijd 's ochtends (enkele keer 's avonds na sporten) en daarna spuit ik deo op. Daarna kleed ik me aan.

Wat ik zonde vind is dat het bij een aantal polo's een beetje dé reden is om de polo nu af te schrijven. Als ik het kan voorkomen of kan verwijderen zou dat natuurlijk prettig zijn. Al is wat nieuws natuurlijk ook niet verkeerd :)

Edit: de deo welke ik nu gebruik:
https://www.nivea.nl/prod...ay-40059004562670061.html
Bescherming tegen witte strepen op zwarte kleding en vermindert het ontstaan van gele vlekken op witte kleding

[ Voor 20% gewijzigd door NoepZor op 24-08-2020 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:57

SuBBaSS

-has Ryzen

NoepZor schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:49:
Vlekken ontstaan niet na 3 keer gelukkig, maar daar gaat wel een tijdje overheen, half jaar / jaar gok ik. Polo's draag ik voornamelijk in voorjaar/zomer (april t/m sep/okt) of bij een warme indoor activiteit. Ik douche in principe altijd 's ochtends (enkele keer 's avonds na sporten) en daarna spuit ik deo op. Daarna kleed ik me aan.

Wat ik zonde vind is dat het bij een aantal polo's een beetje dé reden is om de polo nu af te schrijven. Als ik het kan voorkomen of kan verwijderen zou dat natuurlijk prettig zijn. Al is wat nieuws natuurlijk ook niet verkeerd :)

Edit: de deo welke ik nu gebruik:
https://www.nivea.nl/prod...ay-40059004562670061.html

[...]
Ik had hier ook last van en heb mbv. het oude vertrouwde ossengal dit soort vlekken er weer uitgekregen.
(Niet per se zwart, maar ik gebruik zelf veel l'oreal men expert deo's en die hebben ook allerlei toevoegingen).

Voordat het de normale was in gaat even goed schrobben met een blok ossengal en daarna gewoon mee in de was.
(Eventueel kleding even laten weken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Kan mij helemaal bij @SuBBaSS aansluiten. Ik had ook last van zwarte vlekken en met ossengal heb ik die weg gekregen.

Voor de gele vlekken in mijn witte overhemden deed dit echter niets, die heb ik met sterk verdunde chloorbleek weer wit gekregen. Kijk wel uit dat je niet te veel bleek gebruikt en het niet te lang laat zitten, want dan kan je het overhemd definitief weggooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dank jullie allemaal voor de reacties! :) Ik ga eens wat ossengal scoren van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:33
Dat je de vlekken eruit kan krijgen is mooi maar nog niet echt “normaal” dat je die vlekken krijgt, toch? Je zou eens een natuurlijke deodorant kunnen proberen. Zelf gebruik ik de deosticks van We Love The Planet nu ruim een half jaar en die bevallen erg goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ik had dit ook en ik heb van alles geprobeerd om ze schoon te krijgen, in eerste instantie zonder resultaat. Maar de oplossing bleek achteraf simpel te zijn. Het punt is dat het een combinatie van vlekken is.

Eerst heb je een eiwitlaag. Die voelt soms ook een beetje hard aan en die zit als een beschermend schild over de echte vlek en dat is wat de vlek zo hardnekkig maakt. De eiwitlaag kun je makkelijk verwijderen door de shirts een nachtje in een emmer warm water met daarin een vaatwastablet te zetten. Het 'schildje' is dan weg maar de verkleuring zit er nog.

Geen idee wat die verkleuring nu precies is. Maar die kun je vervolgens weer weg krijgen door het weer een nachtje in een emmer warm water met daarin een kopje (let op, dat is gevoelsmatig best veel) soda erin opgelost te laten staan.

Met deze twee dingen heb ik shirts die echt bijna zwart waren weer zo goed als wit gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yucon op 25-08-2020 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24

bonzz.netninja

Niente baffi

Is het niet gewoon het ‘weer’ dat in je kleding trekt? Hoe was je? Laat je kleding te lang ongewassen en nat opgefrommelt liggen of misschien te lang in de wasmachine laten zitten?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:23
Ik heb goede ervaringen voor in ieder geval de gele vlekken met de HG spray "zweet & deovlekken verwijderaar", 2x wassen bij extreme gevallen en de vlekken zijn nauwelijks nog zichtbaar. Heeft aardig wat overhemden gered voor een 2e leven.Wellicht is dat een poging waard. Is toevallig in de aanbieding bij de Etos zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:12
Nachtje laten weken in Vanish Oxi Action? Werkt bij mij altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:57
Yucon schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:09:
Ik had dit ook en ik heb van alles geprobeerd om ze schoon te krijgen, in eerste instantie zonder resultaat. Maar de oplossing bleek achteraf simpel te zijn. Het punt is dat het een combinatie van vlekken is.

Eerst heb je een eiwitlaag. Die voelt soms ook een beetje hard aan en die zit als een beschermend schild over de echte vlek en dat is wat de vlek zo hardnekkig maakt. De eiwitlaag kun je makkelijk verwijderen door de shirts een nachtje in een emmer warm water met daarin een vaatwastablet te zetten. Het 'schildje' is dan weg maar de verkleuring zit er nog.

Geen idee wat die verkleuring nu precies is. Maar die kun je vervolgens weer weg krijgen door het weer een nachtje in een emmer warm water met daarin een kopje (let op, dat is gevoelsmatig best veel) soda erin opgelost te laten staan.

Met deze twee dingen heb ik shirts die echt bijna zwart waren weer zo goed als wit gekregen.
Hmm interessant! Werkt dit ook bij shirts die na een tijdje niet meer fris ruiken? Ik heb één oksel die extra transpireert en daar gaan m'n shirts altijd 'nat' op na een tijdje, en daardoor gooi ik ze snel weg. Dit is misschien wel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

spokje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

Hmm interessant! Werkt dit ook bij shirts die na een tijdje niet meer fris ruiken? Ik heb één oksel die extra transpireert en daar gaan m'n shirts altijd 'nat' op na een tijdje, en daardoor gooi ik ze snel weg. Dit is misschien wel het proberen waard.
Zeker doen, wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:10
Hm, misschien geen oplossing voor je specifieke probleem, maar misschien werkt het ook wel. Ik heb zelf wel eens last van witte shirts die gelige vlekken krijgen en bij het kleinste druppeltje zweet al enorm stinken. Dat komt doordat de 30/40 graden was niet voldoende is om de bacteriën te doden. Dus af en toe gooi ik ze in 60 graden en dan ruiken ze weer fris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

vickypollard schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:01:
Hm, misschien geen oplossing voor je specifieke probleem, maar misschien werkt het ook wel. Ik heb zelf wel eens last van witte shirts die gelige vlekken krijgen en bij het kleinste druppeltje zweet al enorm stinken. Dat komt doordat de 30/40 graden was niet voldoende is om de bacteriën te doden. Dus af en toe gooi ik ze in 60 graden en dan ruiken ze weer fris.
Heb je er toevallig op dit moment eentje liggen? Ik ben namelijk wel benieuwd wat er gebeurt als je de vlek insmeert met desinfectiealcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:10
Yucon schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:45:
[...]

Heb je er toevallig op dit moment eentje liggen? Ik ben namelijk wel benieuwd wat er gebeurt als je de vlek insmeert met desinfectiealcohol.
Op dit moment niet. Ook geen desinfectiealcohol trouwens :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
Mijns inziens ligt dit aan de deordorant. Ik heb echt jaren deodorant rollers gehad (weet niet meer zeker welk merk het was) maar ik zou gokken op Rexona. En mijn shirts hadden na verloop van tijd allemaal harde vieze vlekken in de oksels, best goor. Die vlekken bleven ook naar ruiken hoe je het ook gewassen had, leek wel lijm of zo. Ik gebruik nu Dove deodorant (ben vrouw) en ik heb nu echt geen enkel shirt waar ook maar iets aan te zien is aan de oksels. Ik zou eens wisselen van deodorant. Overigens heeft mijn vriend precies hetzelfde aan de hand gehad met mannen deodorant na eens wisselen van merk ook geen last meer.

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 15:47
Ik had dit ook, kreeg het ook niet meer weg, met wat voor waskuur dan ook. Mijn schoonzus kwam, na een wanhopig appje van mevr Minneyar in de fam app, met de opmerking dat het aan aluminiumzouten ligt. Sindsdien gebruik ik Sanex Zero deo's, en heb ik er ook daadwerkelijk geen last meer van. Ik heb echter niet gezocht naar een wetenschappelijke verklaring :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:36

The_Worst

Unox

Het ligt inderdaad aan de deodorant. Het aluminium dat reageert samen met je huidvet en het zweet tot een smerige harde vlekken in de oksels.

Aluminiumloze deodorant voorkomt dit.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Omdat ik ook best een hoop shirts heb weggegooid wegens dit euvel heb ik er ook weer eens op gegoogled. En kennelijk werkt zuiveringszout plus azijn dus. Nog niet geprobeerd overigens.

Dat het iets met aluminium te maken had wist ik, maar aluminiumvrije deo is lastig te vinden dus dank voor die sanex tip ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Jheroun op 27-08-2020 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Minneyar schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:30:
Ik had dit ook, kreeg het ook niet meer weg, met wat voor waskuur dan ook. Mijn schoonzus kwam, na een wanhopig appje van mevr Minneyar in de fam app, met de opmerking dat het aan aluminiumzouten ligt. Sindsdien gebruik ik Sanex Zero deo's, en heb ik er ook daadwerkelijk geen last meer van. Ik heb echter niet gezocht naar een wetenschappelijke verklaring :P.
Aluminium zouten die oxideren misschien in samenspel met de zouten in je zweet. Overigens zou ik vooral aanraden minder deo te gebruiken. Overdaad schaad. Nu zweet ik zelf vooral via mijn hoofd en daar is niks tegen te doen, soms lullig als je druppelt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:38
Frogmen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:47:
[...]

Aluminium zouten die oxideren misschien in samenspel met de zouten in je zweet. Overigens zou ik vooral aanraden minder deo te gebruiken. Overdaad schaad. Nu zweet ik zelf vooral via mijn hoofd en daar is niks tegen te doen, soms lullig als je druppelt.
Smeer dit eens op je (voor)hoofd.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Dacht het niet, transpiratie is ook temperatuur regulering en zeker je hersens wil je koel houden, het stinkt niet en ik vraag niemand het op te likken. Overigens stinkt zweet bij de meeste gezonde mensen niet, voeding en gezondheid hebben veel invloed. Persoonlijk vindt ik iemand met een Axe walm niet prettig in de buurt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• chaoscontrol
Frogmen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:08:
[...]

Dacht het niet, transpiratie is ook temperatuur regulering en zeker je hersens wil je koel houden, het stinkt niet en ik vraag niemand het op te likken. Overigens stinkt zweet bij de meeste gezonde mensen niet, voeding en gezondheid hebben veel invloed. Persoonlijk vindt ik iemand met een Axe walm niet prettig in de buurt.
Lol, ik wilde alleen helpen dat je niet voorschut loopt. De koeling van je hersenen gaat gelukkig niet via het zweet op je hoofd, al lijkt het wel een beetje overhit daar nu bij jou. :Y)

• Frogmen
  • Niet online
chaoscontrol schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:09:
[...]

Lol, ik wilde alleen helpen dat je niet voorschut loopt. De koeling van je hersenen gaat gelukkig niet via het zweet op je hoofd, al lijkt het wel een beetje overhit daar nu bij jou. :Y)
Oh hoe dan wel? Verder heb ik er nog nooit door voor schut gelopen maar misschien ben ik dan ook gewoon oud. ;)

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:56
Frogmen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

Oh hoe dan wel? Verder heb ik er nog nooit door voor schut gelopen maar misschien ben ik dan ook gewoon oud. ;)
Voeten en handen laten de meeste warmte los. Anyway koelt zweet je lichaam ook af, maar dat komt door verdamping. Geen idee hoeveel warmte je hersenen afgeven aan je voorhoofd :9~
soms lullig als je druppelt.
Dat is dan inprincipe overmatig zweten omdat het eigelijk zou moeten verdampen om effectief te koelen. Maar zoals je al zegt, als het je niks kan schelen hoef je er ook niks aan te doen!

T.Net Creality 3D Printer Discord

• chaoscontrol
Frogmen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Ik heb die tip vaker aan mensen gegeven i.v.m. overmatig zweten en die waren er heel blij mee. Het blijkt dat het soms toch ongemakkelijk is om overmatig te zweten wanneer je dat niet wilt. Bijv. een sollicitatiegesprek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Een kanttekening is wel op z'n plaats. Dit lijkt echt wondermiddel want het is goedkoop en de meeste mensen zijn na 1x gebruik voor een dag of 2 volledig van zweetproblemen af. Alleen werkt het maar een aantal keer achter elkaar en dan verliest het ineens z'n werking. Gedoseerd gebruiken dus voor situaties waar je echt niet met natte oksels wil zitten.

Voor okselzweet bestaat er ook zoiets als een miradry behandeling. Deze schakelt zweetkliertjes permanent uit. Ik heb het 2 maanden geleden laten doen en hoewel je het definietieve resultaat pas na 3-4 maanden hebt ben ik er tot nu erg tevreden over. Voorheen kende ik alleen botox en dat zag ik niet zitten omdat het maar tijdelijk is, maar er is dus ook een permanent alternatief. Kost 1500-3000 euro en wordt niet vergoed.

Niet om het topic te kapen, maar ik wilde het graag even noemen omdat het blijkbaar niet heel bekend is en veel mensen denken dat botox de enige mogelijke verbetering is. Terwijl dat maar een matige optie is.

[ Voor 9% gewijzigd door Yucon op 29-08-2020 09:14 ]

Pagina: 1