Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

De manier om plakkertje te verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd nogal bezig geweest om verschillende koelers te testen. Ellende waren steeds die irritante stukkies kauwgom die tegenwoordig bijna standaard op die dingen zitten. Ik heb vanalles geprobeerd om die shit er goed af te krijgen...krabben, alcohol, wasbenzine, etc.

Laatst kreeg ik een kast hier die onder de stickers had gezeten...ding zag er niet uit.

Toen zei een vriendin (tja, daar zijn ze vrouw voor ;-)):"Dat moet je met lampolie verwijderen! Tast plastic enzo niet aan zoals wasbenzine en aceton wel doen"

Ik dat op die kast geprobeert..en wat denk je..als sneeuw voor de zon!
Toen direct een koeler gepakt en daar met een doekje met lampolie overheen. Het was net stof wat je er afhaalde...zo gemakkelijk.

Dus jongens(en meisjes?): Lampolie!!!!

Verwijderd

THANX :) Now I can die happy :P

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

mooi om te weten :) binnenkort mn globalwin thingy erop zetten dus :) liever AS II ertussen :)

edit:

tiepvout

Verwijderd

FOUT, FOUT , FOUT!!!! |:( |:( |:(

GEBRUIK NOOIT EEN VETTIG GOEDJE OM LIJMRESTEN MEE TE VERWIJDEREN!!!
REDEN: HET METAAL IS VAN SPECIAAL POREUS MATRIAAL GEMAAKT OM ZIJN WARMTE GOED KWIJT TE KUNNEN!...DENK MAAR AAN EEN CYLINDER VAN EEN BROMMER.
....Al DIE MOOIE GAATJES ZIJN NU VERSTOPT EN GEVULD MET OLIE WAARDOOR JE CPU EVT. NOG SNELLER HEET WORDT.....DENK MAAR AAN FRITUURVET!

Er zijn middeltjes op de markt zonder VETTIGEZOOI!

Verwijderd

Topicstarter
En daarom stoppen ze ook olie in motoren...om hem warmer te laten worden |:(

Dit is echt de grootste lulkoek die ik in tijden gelezen heb....nooit aan gedacht dat, als je theorie klopt, olie heel goed warmte geleid...dus

Verwijderd

|:(...dit is nog stommer!...EEN CPU IS GEEN MOTER HOOR!....OLIE IS TEGEN SLIJTAGE WEET JE NOG WEL?!
Op donderdag 09 augustus 2001 15:16 schreef Tiga het volgende:

Dit is echt de grootste lulkoek die ik in tijden gelezen heb....nooit aan gedacht dat, als je theorie klopt, olie heel goed warmte geleid...dus

• Dennizz
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

ok wie komt met helderheid :) en als je eerst weghaald met lampenolie en dan ontvet met wasbenzine fzo ??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

He boeing, je CAPS zit vast. Tijd voor een nieuw keyboard?

Enne... die vogel maakt er een KAST mee schoon hoor, dus je verhaal valt wel mee.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

>:) O ja??..lees zijn laatste regels dan maar!!!!
Beetje opletten joh voor je wat schrijft!
Op donderdag 09 augustus 2001 15:40 schreef Koffie het volgende:
He boeing, je CAPS zit vast. Tijd voor een nieuw keyboard?

Enne... die vogel maakt er een KAST mee schoon hoor, dus je verhaal valt wel mee.

Verwijderd

Een koeler hoeft niet altijd op je CPU te zitten. Hij kan ook gewoon zo'n ding op een kast plakken. Wat maakt 't dan uit?
Op donderdag 09 augustus 2001 16:10 schreef boeing747400 het volgende:
>:) O ja??..lees zijn laatste regels dan maar!!!!
Beetje opletten joh voor je wat schrijft!
[..]
Edit: Kon 't niet laten: "beetje opletten voor je wat schrijft"! :)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-11 11:48
ooit gehoord van die gast die z'n hele mobo in de zonnebloemolie had gezet om hem te koelen. Dat deed ie zeker zodat ie lekker warm bleef. |:(

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 16:56 schreef ajampaniki het volgende:
ooit gehoord van die gast die z'n hele mobo in de zonnebloemolie had gezet om hem te koelen. Dat deed ie zeker zodat ie lekker warm bleef. |:(
precies heb ik ook gezien, zag er vet uit :)

Verwijderd

LOL >:)hehehe
Op donderdag 09 augustus 2001 17:10 schreef tva_goku het volgende:

[..]

precies heb ik ook gezien, zag er vet uit :)

Verwijderd

Ehmmm sinds wanneer zijn cylinders poreus dan, zit nog altijd een gehalde mantal in hoor. FF excuses aanbieden dacht ik zo.
Op donderdag 09 augustus 2001 15:16 schreef Tiga het volgende:

Verwijderd

't metaal van een koeler is niet poreus. Hooguit een beetje korrelig omdat het gewoon elcheapo aluminium is. Je lampenolie trekt dus echt niet in je metaal, en indien het dat wel deed, so what? Slechter dan lucht is het toch niet.

Het enige risico dat je loopt is dat er een laagje olie achterblijft. Dit kun je met wasbenzine of alcohol weghalen.

Enne, gedraag je eens wat minder als een 12-jarig jochie.

Verwijderd

Maar wat is er eigenliojk moeilijk aant weghalen van coolpasta of cool mtjes plakkertjes etc. je pakt een fohn en maakt de zooi warm, pakt een stukje stof of papier ( maakt mij et uit) en je haalt het er met 2 minuten helemaal vanaf.
Of trekt de warme lucht uit de fohn dan ineens in het metaal?? :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:06

Arno

PF5A

boeing747400, je bent bij deze een waarschuwing voor flamen rijker. Gelieve ook een beetje op de caps te letten

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 15:21 schreef boeing747400 het volgende:
|:(...dit is nog stommer!...EEN CPU IS GEEN MOTER HOOR!....OLIE IS TEGEN SLIJTAGE WEET JE NOG WEL?!
[..]
in een eerdere post vergeleek je dat wel zo! >:)

Verwijderd

Olie is niet alleen om slijtage van je motor tegen te gaan, maar zorgt ook voor koeling. :P

kan volgens mij dus helemaal geen kwaad

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 09 augustus 2001 15:13 schreef boeing747400 het volgende:

REDEN: HET METAAL IS VAN SPECIAAL POREUS MATRIAAL GEMAAKT OM ZIJN WARMTE GOED KWIJT TE KUNNEN!...DENK MAAR AAN EEN CYLINDER VAN EEN BROMMER.
....Al DIE MOOIE GAATJES ZIJN NU VERSTOPT EN GEVULD MET OLIE WAARDOOR JE CPU EVT. NOG SNELLER HEET WORDT.....DENK MAAR AAN FRITUURVET!

OI! erhh, een koeler is géén zelfsmerende lager ! Heatsinks poreus, waar haal je dat idee vandaan ?

En een cylinderwand is ook niet poreus, maar opzettelijk op een grove manier geschuurd om er richeltjes op aan te brengen waarop olie blijft hangen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Klopt, staat zelfs op de website van GlobalWIN

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op donderdag 09 augustus 2001 14:26 schreef _Dennizz_ het volgende:
edit:

tiepvout
Damn.....niet na gaan denken wat was het ook alweer?! typfout of type fout?! Damn...

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 18:19 schreef gerritblaat het volgende:

[..]

Damn.....niet na gaan denken wat was het ook alweer?! typfout of type fout?! Damn...
Doet hij toch extra lijkt me? :)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 09 augustus 2001 18:15 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Klopt, staat zelfs op de website van GlobalWIN
.. erhh, help me even dan, ik kan het hier niet vinden:

http://www.globalwin.com.tw/faqfile.html

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 18:12 schreef JumpStart het volgende:

En een cylinderwand is ook niet poreus, maar opzettelijk op een grove manier geschuurd om er richeltjes op aan te brengen waarop olie blijft hangen.
Een cilinderwand is gladder dan jouw eikel !!! :+

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 21:47 schreef TheBird het volgende:

[..]

Een cilinderwand is gladder dan jouw eikel !!! :+
onmogelijk >:)

Verwijderd

Cylinder wanden? We dwalen af!

Boeing: je kletst (klinkt hard, maar is waar)
poreus alu, is uitermate onbetaalbaar en wordt dus niet gebruikt in de luchtkoeling industrie voor PC's

Je zou het kunnen inzetten in je vloeistof-koel projecten, maar het blijft duur.

Olie slecht? Hoe weet jij dat uberhaubt? Olie is anders wel een van de meest gebruikte koelvloeistoffen naast water, omdat het zo lekker smeert!

Maar blaat nog maar even zo luid verder;

Flamen, daar maak je vrienden mee!

• GraasGast
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

Bullshit!!!

poreus alluminium?
poreus koper?
poreus staal?

knappe jongen die dat nuttig kan gebruiken, en al helemaal om warmte kwijt te kunnen |:(

• RUXperienced
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06-2024
* boeing747400 denkt dat Bros ook een metaal is...

Cylinderwanden zijn tegenwoordig toch zo glad mogelijk om frictie zoveel mogelijk te voorkomen.
En ik maak mn koelers altijd schoon met slaolie, gaat ook prima...

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 09:56
anti-sticker....

Verwijderd

Poreuze hersenen zul je bedoelen.

Mad cow disease.
Dit was trouwens de allereerste keer dat ik echt iemand zag denken dat wasbenzine plastic aan zou tasten :P

Maar stickers verwijder je ook aardig met peut/terpentine...
Maar dat stinkt, en dan gaat jeweet wel natuurlijk weer brullen dat het VET IS LET OP KIJK UIT...

>:)

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11 17:09

Ugh, yeah right, waarom deed men vroeger toen men dagen zijn cooler en cpu gelapt had, gewoon een druppeltje olie ertussen i.p.v. koelpasta? OMDAT HET NOG BETER GELEID!
(Caps zat opzettelijk vast >:) )

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Nou, opzich heeft boeing747400 wel gelijk. Waterstof migreert door metaal heen, dus het is wel poreus hoor!

Nah, 'k kan nog slapper lullen, maar dan moet ik gaan liegen.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:23 schreef DaBit het volgende:
Nou, opzich heeft boeing747400 wel gelijk. Waterstof migreert door metaal heen, dus het is wel poreus hoor!

Nah, 'k kan nog slapper lullen, maar dan moet ik gaan liegen.
LOL :o
Trouwens,
alle vaste stof verdampt. Niet echt snel, maar toch....

Verwijderd

:?
'k meen juist dat de atomen eerst uit het kristalrooster losmoeten om uberhaupt te kunnen verdampen. En daarvoor moeten de atomen toch een bepaalde kritische bewegingssnelheid hebben (lees: temperatuur). Of schiet mijn 5 HAVO natuurkunde kennis van 8 jaar oud nu te kort hiero?

Verwijderd

Mhh?

Nee, dit heeft meer met de regels van entropie te maken. Het ontsnappen van kerndeeltjes en verval van 'stabiele' atomen bestaat wel, maar is nauwelijks meetbaar / aantoonbaar. Vandaar dat ik het wel bij dat verhaal vind passen..
>:)

Verwijderd

Daar heb je helemaal gelijk in. We zijn dus ook nog gewoon ontopic bezig *kuch*

Verwijderd

*D

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:39 schreef Evil_Homer het volgende:

[..]

Ugh, yeah right, waarom deed men vroeger toen men dagen zijn cooler en cpu gelapt had, gewoon een druppeltje olie ertussen i.p.v. koelpasta? OMDAT HET NOG BETER GELEID!
(Caps zat opzettelijk vast >:) )
D'uhh, gebruik google.com eens en zoek op 'heat conductivity oil' en blaat dan pas verder.

Ik vond 1 verwijzing naar eigenschappen van motorolie:

http://www.caltex.com.au/prods/texathrm.html
Thermal and Physical Properties vs Temperature
100°C 200°C 300°C
Specific Heat, kJ/kg °C 2.12 2.50 2.87
Thermal Conductivity, W/m °C 0.126 0.119 0.112
Density at 15°C, kg/L 0.83 0.77 0.70
Arctic Silver heeft een warmtegeleiding van bijna 8 W/m °C. "Gewone" warmte pasta op basis van siliconen nog altijd ergens rond de 2 W/m °C.

(En het is waar dat cylinderwanden op een bepaalde manier geslepen worden waardoor er richeltjes in de wand komen, orde van grootte van microns, dus gladder dan mijn eikel ja. :P )

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 20:32
Goed. Ik had vanmiddag m'n heatsink ff van m'n proc. afgehaald en zag dat de pasta er **** op zat.. Dus ik naar de winkel (geen reclame maken :)) en koelpasta gekocht. De oude pasta heb ik (na het lezen van dit forum) met lampolie verwijdert (van cpu en heatsink) daarna ontvet met spiritus en vervolgens nieuwe pasta erop.. draait weer als een zonnetje ('t stinkt hier alleen naar spiritus nu :)) als ie toch nog kapoet gaat dan laat ik het wel ff weten :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Aluminium en koper heatsinks zijn wel poreus! Die dingen zuigen als een gek. Ik gebruik ze altijd ipv een spons, lekker afwassen met een blokje koper en jezelf schrobben met een alu heatsink in bad is gewoon zaaaaaaaaaaaaaaaaaaliiiiiiig :9

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 09 augustus 2001 18:00 schreef Traag het volgende:
boeing747400, je bent bij deze een waarschuwing voor flamen rijker. Gelieve ook een beetje op de caps te letten
en sindsdien hoorden wij niets meer van hem :D ;)

iStockphoto

Verwijderd

Voor het verwijderen van stickers e.d. kun je ook petroleumether gebruiken. (meurt een beetje maar werkt perfect) :P

/me haalt petroleumether altijd bij de ap*th**k om de hoek

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
hé, beetje ontopic blijven allemaal hè, maar bdankt voor de tip in ieder geval... die f*cking stickers gaan altijd nogal lastig van me kast...

If it ain't broke, fix it till it is...

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10 16:39

Maku

Derp

Jo ok maar op mijn werk halen we het gewoon weg met wasbenzine ( je bent nog geen 20 sec ermee bezig )

Van de coolers dan.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 16:34
Gebruik nooit spiritus, ja een mooie blauwe kleur, en wat denk je dat er overblijft na het schoonmaken??, juist een mooi blauw fijn filmpje.

Geloof je het niet, gooi maar wat spiritus op een washandje en maak daar een witte tafel of zoo mee schoon... ff wachten, dan in de zon kijken, of in het licht, jaaaaaaa, blauwe strepen en of een waas, en helemaal nog niet te spreken van dat washandje!

Daarom ook nooit electronica, of beter, audio en of visuele koppen (video) ontvetten!!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Hier een nog makkelijkere ik gebruik gewoon contact spray daarvoor en toedeloe is de pad dan !
Werkt ook goed tegen watervaste stiften op allerei spullen
gr

jakob (8>

Verwijderd

neekop :+ dikke lol...
Pagina: 1