Probleem Remote desktop na update win 7 naar win10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHHK
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-02-2022
Ik heb mijn windows 7 home premium laten upgraden naar Win 10 home premium en nu is de remote desktopverbinding naar mijn werk (windows 10 pro) ineens veel slechter geworden.

In Windows 7 ging alles heel snel en nu gaat alles schokkerig. Met name als ik grafisch wat zwaardere acties uitvoer in het 3D-tekenpakket, wordt de verbinding verbroken en na +/-10sec weer hervat. Bij win 7 werkte het vloeiend.

heeft iemand een idee? aan de omstandigheden thuis is niks gewijzigd. Zelfde netwerk, zelfde laptop, alleen een update van win 7 --> win 10.

ik heb overal op internet gezocht en meer mensen hebben hier last van, alleen is de oorzaak (en oplossing) mij niet duidelijk. Ook andere collega's van mij hebben er last van.

ik baal hier erg van, omdat thuiswerken hierdoor erg lastig wordt.

Beste antwoord (via JHHK op 24-08-2020 15:39)

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:55
Heb je al je drivers al bijgewerkt of geheel opnieuw geïnstalleerd?

Anders zijn er nog wel wat opties om te proberen, zoals
https://superuser.com/que...p-intermittently-freezing

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt als een probleem in je thuisnetwerk. Je hebt een stabiele verbinding nodig om remote desktop te kunnen gebruiken. Kleine onderbrekingen kunnen zeker voor dit soort problemen zorgen.

Wat heb je zoal gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:26
Ik neem even aan dat je RDP gewoon netjes enabled hebt en dat je de firewall hebt verteld dat hij RDP door moet laten.

Twee andere dingen zijn minder voor de hand liggend.
1. Als je custom scaling aan hebt staan dan moet je dat uitzetten, dat werkt heel slecht over RDP
2. Als je geen Ipv6 gebruik zet het dan uit in je device settings van je adapter.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHHK
Ik heb aan het thuisnetwerk geen wijzigingen aangebracht ,aangezien dit met windows 7 vlekkeloos verliep tot ik een paar weken geleden geupgrade ben naar windows 10. Dus aan het netwerk kan het volgens mij niet liggen. Het lijkt of de PC de hoeveelheid data die via RDP binnenkomt niet meer zo snel kan verwerken.

verder werken filmpjes e.d. vanaf internet prima (34Mbps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHHK schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:51:
Ik heb aan het thuisnetwerk geen wijzigingen aangebracht ,aangezien dit met windows 7 vlekkeloos verliep tot ik een paar weken geleden geupgrade ben naar windows 10. Dus aan het netwerk kan het volgens mij niet liggen. Het lijkt of de PC de hoeveelheid data die via RDP binnenkomt niet meer zo snel kan verwerken.

Hopelijk kun je het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHHK
Is het mogelijk dat het komt doordat ik Windows 10 home heb, i.p.v. pro? aangezien windows opgeeft dat RDP alleen beschikbaar is op PRO.

Mogelijk zit het dan wel in de home versie, maar meer als voorproefje of zoiets...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:55
Heb je al je drivers al bijgewerkt of geheel opnieuw geïnstalleerd?

Anders zijn er nog wel wat opties om te proberen, zoals
https://superuser.com/que...p-intermittently-freezing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:26
JHHK schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:51:

In Home versies zit uiteraard geen RDP, maar dan wordt je verhaal wel erg vreemd, want je zegt niet dat het niet werkt, maar dat het slechter werkt.
Als er geen RDP in zit dan werkt het natuurlijk helemaal niet

De custom scaling werkt onder windows 10 heel anders en dat heeft namelijk precies tot gevolg dat er veel meer data over die RDP verbinding gaat.
En Ipv6 zat volgens mij helemaal nog niet in Windows 7 en in Windows 10 standaard en levert op allerlei gebied problemen op als het niet gebruikt wordt.

En wat fimpjes over het internet er mee te maken hebben snap ik niet, je hebt het toch over een RDP verbinding?

Ik zou zeggen controleer het gewoon even.

[ Voor 16% gewijzigd door Ben(V) op 24-08-2020 13:16 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Windows 7 met oude RDP client deed geen UDP, Windows 10 doet dat standaard wel.

UDP > geen ACK pakketten > slechte verbinding > hangende / haperende RDP sessies > check je interne netwerk en internet verbinding of neem contact op met de systeembeheerder van het werk voor verdere stappen om te onderzoeken waarom dit probleem er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

JHHK schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:11:
Is het mogelijk dat het komt doordat ik Windows 10 home heb, i.p.v. pro? aangezien windows opgeeft dat RDP alleen beschikbaar is op PRO.

Mogelijk zit het dan wel in de home versie, maar meer als voorproefje of zoiets...
De RDP client zit in alle Windows versies. De RDP server zit niet in Windows Home.
Jij gebruikt alleen de client. Dus nee, dat kan het probleem niet zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Wat zie je in Taakbeheer als je de RDP verbinding open hebt staan?
Staat er misschien iets te downloaden in de achtergrond (Windows Updates???)
Staat je CPU/RAM misschien constant tegen de 100% aan?

verder zie ik ook geen statistieken van de internetsnelheid tijdens een RDP.
En welke snelheid heb je thuis? Hoeveel Mbit is dit? (check eventueel met www.fast.com).

Er zijn momenteel te veel zaken die nog niet duidelijk zijn om te bepalen wat het issue is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHHK
N.a.v. de opmerking en link van Eric.1 (hoe kun je antwoorden op een bericht??) heb ik deze site geraadpleegd en het register aangepast:

https://amionrails.wordpr...zes-disconnection-in-rdp/

Ik heb vanmiddag nog geen problemen weer gehad. ik houd het in de gaten.

bedankt voor de hulp!
Pagina: 1