Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Real time bestanden sync NAS > netwerkmap (webdav)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26
Ik werk op een mac, met windows via parallels.
De bestanden die ik aanmaak, bewerk en opsla, staan telkens (en alleen) op de NAS. (bestanden 300KB - 4 MB)

Via Hyper backup op de NAS, maak ik wekelijks een (nieuwe) back-up van deze gedeelde map via webdav op mijn stack account.
Nu wil ik een fail safe methode om daarnaast een real time sync te doen van mijn NAS 'werk'map naar een map op stack. Tot nu toe gebeurde dat op degoo, maar die zijn -wat mij betreft- onbetrouwbaar gebleken en zijn nu massaal accounts aan het sluiten.

Zoekend naar een alternatief dus.

Via cloundsync op NAS is dit echter niet mogelijk.
Ik heb toen rsync geactiveerd en dan geprobeerd via Shared Folder sync, maar ook dit krijg ik niet voor elkaar. Je kunt niet als doel verbinden met stack storage.
Nu kan ik wel wat software installeren op de mac bijvoorbeeld, om zo de twee netwerkmappen met elkaar te syncen, maar dan is dat proces weer afhankelijk van de software op de mac, en ik moet er niet aan denken dat iets fout gaat, of de verkeerde kant op syncet natuurlijk.

Ik zie op de NAS vast iets over het hoofd hoe dit toch voor elkaar te krijgen. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 24-08-2020 09:54 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Alle reacties

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26
Het is gelukt *O*. met Synology Cloud Sync

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.