Toon posts:

IR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn moederbord zitten twee of drie pinnetjes waarop je een plugje kan aansluiten, er staat IR bij ofzo. Kun je hiervoor een los IR zender/ontvangertje kopen en kun je dan met je pc je stereo/tv bedienen en kun je andersom met een willekeurige afstandsbediening de pc zo instellen dat ie als je bijvoorbeeld op de playtoets van de videoafstandsbediening dat ie dan het startmenu opent ofzo? of dat het gelijk staat aan de cd speler starten? Leg ik het te moeilij kuit? Als iemand het weer mag ie het mij vertellen, ook naam van eventueel IR programmeer programmaatje dan als het kan! MVG, Bamboebeer

Verwijderd

Volgens mij is het een verbindings-in-uitgang, waarmee je met een hoge snelheid tussen twee computers kunt communiceren, het fijne weet ik er niet van.

Probeer even met de search op IR te zoeken, ik denk dat je er dan wel uit komt.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat de computer niet met afstandsbediening te besturen is (could be wrong ofcourse)

Wel kan ik met tv-kaart met IR besturen, maar dat gaat met een PS/2-achtig plugje.

Verwijderd

Topicstarter
Tja maar je zou zeggen het IR oog kijkt alleen maar en dan kun je de pc vertellen wat ie moet doen zodra ie een bepaalde lichtcodering ziet, lijkt mij... :s

Verwijderd

Ik heb even rondgekeken en volgens mij zijn er best veel mogelijkheden met de IR-poort (ook afstandbediening).

Ik raad je aan om gewoon even bij de compu-boer te informeren wat de mogelijkheden zijn.

Zoekoptie "infrarood" levert veel info op.

Verwijderd

dat plugje (IrDa) heeft 5 pootjes!

In de nieuwsgropepen nl.electronica enz enz.
Is daar heel veel over te vinden.
:9