Op donderdag 09 augustus 2001 16:29 schreef slacksoff het volgende:
[..]
ok meneer uhm toink
ik lees niet 1 bericht over ene plex die kapot gaat, ik zie de nieuwste slecht gereviewed worden, ik hoor van mensen in mn omgeving dat hun plexen kapot gaan of dat ze bepaalde dingen niet willen [clonecd bijvoorbeeld], en nu zie ik idd hier ook weer een bericht van een kapotte. [waarvan ik en anderen altijd heilig overtuigd waren dat die dingen nog als pluspunt hadden dat ze 2 of 3 jaar garantie hadden..]
nu dan.. vertel mij eens die uitvalsPERCENTAGES dan? bewijs op zn minst eens dat ze zo ZIJN zoals jij het zegt.. ik heb nog geen uitvalsPERCENTAGE gezien hoor.
en mag ik ook weten wat beter inhoud? degelijker valt er zo te zien niet onder want je zegt beter "en" degelijker.. ik ben benieuwd.
De nieuwste wordt op 1 plaats slecht gereviewed en daarom schrijf jij de vorige modellen ook maar meteen af als zijnde storingsgevoelig?? Die nieuwe is misschien op 1 site slecht gereviewed en als er werkelijk een probleem ZOU zijn, dan wordt dat door Plex meteen bijgewerkt dmv firmware-updates (die service waarvoor je zo veel betaalt).
En die incompatibiliteit icm Clonecd mbt diverse CD's omslaat een overeenkomst tussen Plextor en een aantal productenten. De nieuwe Plextors weigeren deze cd's goed te lezen omdat ze een speciale beveiliging hebben waar Plextor aan meewerkt.
Dat jij er heilig van overtuigd bent dat die dingen 2 of 3 jaar garantie zouden hebben getuigt van onwetendheid want dat is niet zo. Alleen CDROM-drives na een bepaalde periode geproduceerd hebben 2 jaar garantie.
En wat die uitvalspercentages betreft.... laten we het er hierop houden: ik heb meer Plextors in m'n vingers gehad dan dat jij

er ooit zal hebben, en ik zie er ZELDEN een die ECHT defect is. 9 van de 10 keer is het een code 6 gevalletje: USER ERROR.
Sinds Plextor IDE-rewriters is gaan maken kopen steeds meer leken, die niet weten hoe ze hun pc fatsoenlijk moeten installeren, een Plextor drive. Het gaat hiet puur om het vakgebied wat Plextor bestrijkt. Ze hebben de IDE-drives opgenomen in hun assorti en nemen daarmee ook een hoop leken op die vaak niet weten hoe ze met een pc om moeten gaan.
Bijv. mensen die via 4-in-1 drivers installeren op een BX-bord (komt voor!)
/Edit: Voordat 'things get hot'

wil ik even zeggen dat ik pas geleden m'n Plex 16/10/40 heb weggedaan en een Philips 12/8/32 Seamless (=BP variant) heb gekocht (en er dus 275 gulden aan over heb gehouden.) en ik merk voor mijn bezigheden bijna geen verschil behalve dan die snelheid. Dus of dat prijsverschil nog steeds de moeite is, is een discutabel punt, dat ben ik met je eens. Dat zal de populariteit van Lite-on ook wel verklaren.