PLEXTOR-brander kapot :( wat te doen

Pagina: 1
Acties:

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-04 14:34
Mijn 8432 plextor IDE brander heeft vandaar helemaal de geest gegeven.

BIOS herkent hem niet meer een lampje gaat ook niet meer aan

PLEXTOR.be gemaild ( 5X)

zei zeggen dat ik geen garantie meer heb, wat klopt wat hij is 1 jaar en 9 maanden oud.

Nu mag je toch van plextor verwachten dat die langer dan dit meegaat. Dat was juist de reden dat ik een PLEXTOR heb gekocht. Ik heb er denkt ik maximaal 150 cd's meer gebrand ( no lie)

Wat te doen.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vrees zachtjes huilen :'(

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik dacht dat Plextor 3 jaar garantie gaf?

Siditamentis astuentis pactum.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Lite-on kopen >:)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:27

Convoy

g44p

jammer hoor, is niets meer aan te doen

Verwijderd

dat wordt een nieuwe, probeer hem anders nog eens in een ander systeem te hangen.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
NOU... kunnen we hiermee nou de leugens uit de werld helpen dat plextor betere kwaliteit heeft dan de andere merken.. gewoon even goed dus en gaat even snel kapot.

en wat is er aan de hand met hun garantie? ik dacht dat ze 2 of 3 jaar gaven? of was dat nog niet zo met jouw brander.

ik erger me er elke keer weer aan dat mensen zeggen dat ze plextors kopen omdat die betere kwaliteit ofzo zouden hebben of om hun goede garantie.

uhm.. lullig voor je. dit is niet bedoelt als grote haha in je gezicht ofzo. tis erg kut als er een stukje [dure] hardware kapot gaat.

• Belial_666
Ik dacht dat je van z'n produkt mag verwachten dat het langer mee gaat dan 1.5 jaar.

Ik dacht ook dat de consumentenbond een uitspraak had gedaan dat ook wanner de garantie was vervallen je toch nog rechten hebt.

maw als je een wasmachine koopt met 1 jaar garantie en hij gaat na 2 jaar kapot dan heb je toch nog rechten omdat je mag verwachten dat eeen wasmachine langer dan 2 jaar meer gaat.

Weet iemanfd hiet iets van ?

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Remedie: Vanaf nu op www.postbank.nl een PC-verzekering afsluiten voor Fl. 4,50 per maand, en voortaan heb je geen problemen meer. ;)

Mijn verhaal: mijn 2-jaar oude Philips CDD3600 (2-speed fikker) ging een maand geleden dood. Ik had echter vorig jaar deze verzekering al afgesloten. Nieuwwaarde van mijn brander was Fl. 315,-.

Ik heb een schadeformulier ingevuld, en eergisteren werd er Fl. 240,- op mijn giro bijgeschreven! Ik had al een Lite-On 12x10x40-fikker gekocht ondertussen voor Fl. 249,- (wereldding!)...

Ik heb nu dus voor een tientje een 12-speed fikker!

Eigen risico voor elke gebeurtenis is Fl. 75,- maar daar is overheen te komen... :)

Ik kan dus iedereen zo'n verzekering aanraden, je hele PC is dan verzekerd voor dit soort ongein.. ;)

Ik heb overigens geen aandelen Postbank ofzo, gewoon tevreden met hun produkt.. ;)

... en oranje! :P

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
ja dat hoort eigenlijk nie bij een plextor! das jammer maar volgens mij kun je er ook nix meer mee doen. het enige wat nog leuk en fun is, is hem van een 50 meter hoog gebouw afgooien.

jammer maar helaas....

mzl

• Belial_666
WAt is er met mijn garantie ????

ER IS NIX MET MIJN GARANTIE

dat is het hem juist

ik heb maaar 1 jaar gerantie.

een voor een beetje soepelheid hoef je niet bij plextor te zijn. :r

• slacksoff
  • Nu online
Op donderdag 09 augustus 2001 14:24 schreef Go0s het volgende:
ja dat hoort eigenlijk nie bij een plextor!
jeez. en waarom zou dat niet bij en plextor horen en bij andere merken wel? kan iemand mij nou eens een keer uitleggen waarom plextor zo superieur is en waarom iedereen denkt dat een plextor brander nooit kapot gaat, zichzelf repareert, en het bedrijf garantie verleent als het al verlopen is?

Verwijderd

Ik heb net de voorwaarden van plextor erbij genomen. Ik weet niet of mijn volgende cd writer een plextor wordt.

http://www.plextor.be/Nederlands/technical/conditions.html

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op donderdag 09 augustus 2001 14:28 schreef slacksoff het volgende:

[..]

jeez. en waarom zou dat niet bij en plextor horen en bij andere merken wel? kan iemand mij nou eens een keer uitleggen waarom plextor zo superieur is en waarom iedereen denkt dat een plextor brander nooit kapot gaat, zichzelf repareert, en het bedrijf garantie verleent als het al verlopen is?
]

nou misschien omdat het best duur is en dan verw8 je ook een goeie cd writer.

Verwijderd

Als je voorwaarden zoals hierboven ff door leest, dan kun je lezen dat bij reperatie binnen garantie, ze je gewoon een ander gerepareerd ding kunnen sturen. Nou lekker veel branduren=draaiuren en de bijhorende slijtage die je eigen misschien niet had.
Nee, niet zoals het hoort.
:(

• Murtceps
  • Laatst online: 23-03-2024
Die voorwaarden zijn bij heel veel bedrijven hetzelfde of slechter. Dus daar zie ik geen probleem.

Verwijderd

heb altijd plextors gehad maar mijn volgende wordt echt een lite-on, writer gaat toch maar 1 jaar mee en dan neem ik altijd weer een snellere :) en lite-on is net zo goed als plextor of welk merk dan ook.

• slacksoff
  • Nu online
noouuu go0s. zo makkelijk werkt dat niet hoor :) als ik hier lite-ons ga verkopen voor 2x de normale prijs zijn ze ook niet beter dan de anderen die in de schappen liggen.

maareuh.. laten we [vooral ik] hier geen plex VS rest van de wereld topic van maken :7

• Murtceps
  • Laatst online: 23-03-2024
Ja, dat plex VS de rest vind ik ook onzin. :P
Je betaald bij Plex gewoon een beetje meer voor de naam. Net zoals je doet bij andere grote merken zoals, Nike, Sony, Levi's enz...
Gaat iedereen nu dus ook Aristona spul kopen omdat het goedkoper is? |:(

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 11:07

MnM

ik heb net ff met plextor gebeld (ben wederverkoper dus heb regelmatig met plextor te maken)

ik verbaasde me er nogal over dat er op de site dan 2 jaar , dan 1 jaar, dan weer parts & labour, en dan weer collect en return garantie staat.

na een telefoontje ben ik hier achter gekomen:
alle cd-rom spelers hebben dus 2 jaar garantie (zijn er alleen in SCSI)

en alle CD-RW drives hebben 1 jaar garantie, behalve hun huidige topmodel de 24x10x40A omdat deze net nieuw is.

verders hebben wel alle drives collect en return.

dit zou dus in moeten houden dat over een bepaalde tijd de 24*10*40a drives ook terug vallen naar de 1 jaar periode, en hen topmodel dan dus weer 2 jaar heeft.

volgens plextor hangt dus dus ook van je serienummer af of je 1 of 2 jaar garantie hebt.

• Toink
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 14:16 schreef slacksoff het volgende:
NOU... kunnen we hiermee nou de leugens uit de werld helpen dat plextor betere kwaliteit heeft dan de andere merken.. gewoon even goed dus en gaat even snel kapot.

en wat is er aan de hand met hun garantie? ik dacht dat ze 2 of 3 jaar gaven? of was dat nog niet zo met jouw brander.

ik erger me er elke keer weer aan dat mensen zeggen dat ze plextors kopen omdat die betere kwaliteit ofzo zouden hebben of om hun goede garantie.

uhm.. lullig voor je. dit is niet bedoelt als grote haha in je gezicht ofzo. tis erg kut als er een stukje [dure] hardware kapot gaat.
Wat een no-brain opmerking maak jij zeg. Je leest 1 bericht over een plextor die na bijna 2 jaar overlijdt en meteen begin je van dit soort onzin te spuien.

Plextors ZIJN beter en degelijker. Dat blijkt uit de uitvalsPERCENTAGES en niet uit incidentele pechgevallen die je altijd houdt.

• Toink
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 14:34 schreef JcaG het volgende:
Als je voorwaarden zoals hierboven ff door leest, dan kun je lezen dat bij reperatie binnen garantie, ze je gewoon een ander gerepareerd ding kunnen sturen. Nou lekker veel branduren=draaiuren en de bijhorende slijtage die je eigen misschien niet had.
Nee, niet zoals het hoort.
:(
Nog een no-brain opmerking. Bij Plextor kunnen ze uitlezen hoeveel zo'n schrijver gebruikt is net zoals bij Iiyama monitoren. Daar hebben ze apparatuur voor om het uit te lezen.

En een vervangend product MAG zolang het van gelijkwaardige kwaliteit is. Daar houdt Plextor zich toch aan?!

Bij zo'n schrijver heb je een JAAR lang support op een vervangend product van gelijkwaardige kwaliteit. Leg mij dan maar eens uit waarom Plextor jou een NIEUWE drive zou moeten geven als de jouwe na 11 maanden onherstelbaar blijkt?

• Belial_666
Plextors ZIJN beter en degelijker. Dat blijkt uit de uitvalsPERCENTAGES en niet uit incidentele pechgevallen die je altijd houdt.
[/quote]

Dus mag je als dan toch nog uitvallen service verwachten ?? of niet

• Toink
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 14:10 schreef Death het volgende:
Mijn 8432 plextor IDE brander heeft vandaar helemaal de geest gegeven.

BIOS herkent hem niet meer een lampje gaat ook niet meer aan
Maar nu even om jou te helpen: Volgens mij heeft de voeding van die Plex het gewoon begeven. Je zou kunnen informeren wat een nieuw voedingscircuit kost in zo'n Plextor.

Je hoeft een apparaat niet meteen 100% af te schrijven na een jaar. Een defect Asus P2B-s moederbord kun je vaak voor 30 dollar laten repareren terwijl veel mensen het gewoon weggooien als het na 2 jaar kapot gaat. Het BLIJVEN dure dingen. Dus waarom niet even informeren naar een reparatieprijs voor een dergelijk probleem?

Het kan best zijn dat Plextor daar vaste tarieven voor hanteert en 20 dollar rekent voor een nieuwe voeding incl. handling.

Succes iig.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Misschien een domme opmerking maar ....

wat je natuurlijk kan doen is informeren wat een reparatie eventueel zou kosten. Misschien is het ding voor een schappelijk prijsje te repareren. En je kan altijd afspreken dat de totale reparatie niet boven een bepaald bedrag mag komen.

Ik zou nog es bellen. Dat kan nooit kwaad

• Toink
  • Niet online
Dus mag je als dan toch nog uitvallen service verwachten ?? of niet
Nee, dan heb je gewoon pech. Dat KAN gebeuren. Een duur hoge-kwaliteitsapparaat heeft een lagere kans op uitval. Als dat dan toch gebeurt, dan heb je gewoon extra veel pech gehad. Jammer.

En als Plextor na 1 jaar en 9 maanden nog garantie moet geven kunnen ze net zo goed 2 jaar standaard maken. De grens moet ergens liggen hoor.

Bovendien blijft Plextor een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling. Als het om een hardwarefout gaat die veroorzaakt wordt door een slecht ontwerp kun je de kosten claimen, maar gezien het uitvalspercentage van die dingen is dat helemaal niet zo.

Dus: DIT IS GEWOON PECH. ;(

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
toen mijn brander niet veel meer deed heb ik hem helemaal opengehaald en het stof bij de lens etc weggeblazen (zover het er zat) nu draait hij weer als een zonnetje!!!

*smiles* denk alleen niet dat DAT bij jou zal werken..
misschien die connectoren even checken?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op donderdag 09 augustus 2001 14:14 schreef Bobbert het volgende:
Lite-on kopen >:)
Hmmm.....vind ik toch een mindere opmerking :r :r hoor, moet ik eens proberen als die van jou stuk gaat!!!!

• slacksoff
  • Nu online
Op donderdag 09 augustus 2001 16:04 schreef Toink het volgende:

Wat een no-brain opmerking maak jij zeg. Je leest 1 bericht over een plextor die na bijna 2 jaar overlijdt en meteen begin je van dit soort onzin te spuien.

ok meneer uhm toink :D

ik lees niet 1 bericht over ene plex die kapot gaat, ik zie de nieuwste slecht gereviewed worden, ik hoor van mensen in mn omgeving dat hun plexen kapot gaan of dat ze bepaalde dingen niet willen [clonecd bijvoorbeeld], en nu zie ik idd hier ook weer een bericht van een kapotte. [waarvan ik en anderen altijd heilig overtuigd waren dat die dingen nog als pluspunt hadden dat ze 2 of 3 jaar garantie hadden..]

nu dan.. vertel mij eens die uitvalsPERCENTAGES dan? bewijs op zn minst eens dat ze zo ZIJN zoals jij het zegt.. ik heb nog geen uitvalsPERCENTAGE gezien hoor.

en mag ik ook weten wat beter inhoud? degelijker valt er zo te zien niet onder want je zegt beter "en" degelijker.. ik ben benieuwd.

• Toink
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 16:29 schreef slacksoff het volgende:

[..]

ok meneer uhm toink :D

ik lees niet 1 bericht over ene plex die kapot gaat, ik zie de nieuwste slecht gereviewed worden, ik hoor van mensen in mn omgeving dat hun plexen kapot gaan of dat ze bepaalde dingen niet willen [clonecd bijvoorbeeld], en nu zie ik idd hier ook weer een bericht van een kapotte. [waarvan ik en anderen altijd heilig overtuigd waren dat die dingen nog als pluspunt hadden dat ze 2 of 3 jaar garantie hadden..]

nu dan.. vertel mij eens die uitvalsPERCENTAGES dan? bewijs op zn minst eens dat ze zo ZIJN zoals jij het zegt.. ik heb nog geen uitvalsPERCENTAGE gezien hoor.

en mag ik ook weten wat beter inhoud? degelijker valt er zo te zien niet onder want je zegt beter "en" degelijker.. ik ben benieuwd.
De nieuwste wordt op 1 plaats slecht gereviewed en daarom schrijf jij de vorige modellen ook maar meteen af als zijnde storingsgevoelig?? Die nieuwe is misschien op 1 site slecht gereviewed en als er werkelijk een probleem ZOU zijn, dan wordt dat door Plex meteen bijgewerkt dmv firmware-updates (die service waarvoor je zo veel betaalt).

En die incompatibiliteit icm Clonecd mbt diverse CD's omslaat een overeenkomst tussen Plextor en een aantal productenten. De nieuwe Plextors weigeren deze cd's goed te lezen omdat ze een speciale beveiliging hebben waar Plextor aan meewerkt.

Dat jij er heilig van overtuigd bent dat die dingen 2 of 3 jaar garantie zouden hebben getuigt van onwetendheid want dat is niet zo. Alleen CDROM-drives na een bepaalde periode geproduceerd hebben 2 jaar garantie.

En wat die uitvalspercentages betreft.... laten we het er hierop houden: ik heb meer Plextors in m'n vingers gehad dan dat jij :) er ooit zal hebben, en ik zie er ZELDEN een die ECHT defect is. 9 van de 10 keer is het een code 6 gevalletje: USER ERROR. :)

Sinds Plextor IDE-rewriters is gaan maken kopen steeds meer leken, die niet weten hoe ze hun pc fatsoenlijk moeten installeren, een Plextor drive. Het gaat hiet puur om het vakgebied wat Plextor bestrijkt. Ze hebben de IDE-drives opgenomen in hun assorti en nemen daarmee ook een hoop leken op die vaak niet weten hoe ze met een pc om moeten gaan.

Bijv. mensen die via 4-in-1 drivers installeren op een BX-bord (komt voor!) |:(

/Edit: Voordat 'things get hot' ;) wil ik even zeggen dat ik pas geleden m'n Plex 16/10/40 heb weggedaan en een Philips 12/8/32 Seamless (=BP variant) heb gekocht (en er dus 275 gulden aan over heb gehouden.) en ik merk voor mijn bezigheden bijna geen verschil behalve dan die snelheid. Dus of dat prijsverschil nog steeds de moeite is, is een discutabel punt, dat ben ik met je eens. Dat zal de populariteit van Lite-on ook wel verklaren.

• slacksoff
  • Nu online
uhhh ok :)

ik zit me dus meestal meer te ergeren aan mensen die dus een plex kopen om de naam en zeggen dat ze zo goed zijn zonder dat ze oooooit iets anders hebben geprobeert. daarom maar ene plex kopen "just to be safe" ofzo.

jij hebt er kennelijk wel ervaring mee dus je hebt iig een eigen menig er over. ik zie veel mensen maar een plex kopen omdat ze niet beter weten [en dus niet even research doen] ... hetzelfde verhaal in mn hoofd dat we steeds horen met intel-amd 3com-realtek en hier dus plex-lite-on [of ander merk]

Verwijderd

Als een Plextor het begeeft zit veel mensen maar te zeuren, vaak mensen die zelf geen Plextor hebben.

Als een Lite-on het begeeft hoor je niks. Of gaan die branders niet kapot? Of mogen die branders wel kapot gaan, omdat ze zo goedkoop zijn?

Ik zelf ben een Plextor-gebruiker, omdat ze altijd heel goed getest zijn, en niet omdat de naam Plextor er op staat. Dus niet zeuren Lite-on-gebruikers.

• slacksoff
  • Nu online
lol nu ben ik aan het zeuren? ik zeg alleen maar dat [zelfs] plextor niet onfeilbaar is.

natuurlijk gaan lite-on's kapot. ook vast wel meer dan plexen [gehoord van een kenner :p]

uhm.. en mogen ze kapot gaan omdat ze goedkoper zijn? nee eignelijk niet he? maar aangezien je [iig een tijdje terug] voor 1 plex 2 andere branders kon kopen zou je bijna zeggen van wel.

uhm ik vind die lite-ons ook een beetje ge-hyped hier maar laten we daar nou maar niet over beginnen :)

uhh SAMSUNG!!!! w000t :+

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 16:26
Lite-on vs Plextor dat is hetzelfde als AMD vs Intel.
Zelf heb ik een lite-on ;)

Maar je betaald voor amd ook minder, net als bij lite-on

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Ik heb een Complex-je 12x10 IDE, en bevalt me prima.
Waarom ik deze gekocht heb, omdat dit de eerste brander was met BURNproof.
En dat was bij mij de doorslag van de aankoop.
En idd, omdat er zeer goede reviews van verschenen.

And The Only One

Verwijderd

Ik heb vandaag een ding geleerd. ik zal in het vervolg de garantie bepalingen beter door lezen. Ik vind het van de zotte dat als mijn plex binnen de garantie kapot gaat ik een reperatie model van een ander kan krijgen. Of het nu mogelijk is niet om uit te lezen hoveel dat ding gedraaid heeft. Wat ik niet geloof en ook zelf niet later kan controleren. Ik verwacht gewoon de door mij gekocht apparaat gemaakt weer terug. Aangezien dit voor plex te veel werk is voor mij geen plex meer, zoek wel een ander merk die werkt naar mijn standaart.

Verwijderd

Wat een irritante discussie over Plextor vs de rest. Mijn PlexWriter 8/20 doet het na 2,5 jaar nog net zo goed als in het begin en geloof mij die heeft al heel wat te verduren gehad. Daarnaast heb ik nog een UltraPlex 40max die het na 2 jaar wel wat moeilijker krijgt maar het nog steeds doet. Als ik kijk naar mijn eigen gebruik (en dat is intensief) dan kan ik zeggen dat Plextor een goed merk is waarbij je idd voor de naam betaalt, maar die naam zal toch ergens vandaan komen. Je kunt natuurlijk altijd pech hebben. Maar he, als troost kan ik je vertellen dat mijn vorige brander er na precies 1 jaar en 5 dagen mee ophield. Weg garantie.....

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Weet je zeker dat ie kapot is??
Check ff alle snoertjes, en als je een andere CD-Rom aan de kabel hebt hangen, die ook ff checken

Suc6

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 17:53 schreef slacksoff het volgende:
lol nu ben ik aan het zeuren? ik zeg alleen maar dat [zelfs] plextor niet onfeilbaar is.

natuurlijk gaan lite-on's kapot. ook vast wel meer dan plexen [gehoord van een kenner :p]

uhm.. en mogen ze kapot gaan omdat ze goedkoper zijn? nee eignelijk niet he? maar aangezien je [iig een tijdje terug] voor 1 plex 2 andere branders kon kopen zou je bijna zeggen van wel.

uhm ik vind die lite-ons ook een beetje ge-hyped hier maar laten we daar nou maar niet over beginnen :)

uhh SAMSUNG!!!! w000t :+
Slacksoff ik bedoel jou niet, maar al die voor- en tegenstanders van een bepaald merk, en de daar uit voortkomende "merkenoorlog".
Of het nu Plextor, Lite-on, Sony, HP, etc. is.

Verwijderd

Ik heb ook een plexy 8432a en die was ook naar 11 manden kapot gegaan en ik heb een splinter nieuwe gekrijgen dus ben zeer tevreden met de service van plextor.be
binnen 1 week ophalen en een nieuwe gratis en voor nix

• Belial_666
Ok even het probleem verduidelijken:

even gecopied uit mailtje naar PLEXTOR
09/08/2001 Added Problem :

The drive does not function at all

08/08/2001 Added Problem:

The drive wil not burn any CD's at all.

06/08/2001 Problem:

The CD drive seems to choke on the CD. It tries to read the CD but fails thereby making a loud clicking noise. ( as if the CD is stuck in a sort of way). When this happens I have to eject and try again

En wat de reparatie betreft

125 EURO omdat ding te laten repareren plus nog de verzend kosten :(

BTW als ik hem zelf wil fixen waar moet ik dan naar kijken op letten ??

Thx

• slacksoff
  • Nu online
hmmm haal hem voor de lol eens helemaal uit elkaar en zet hem weer in elkaar [en kijk ondertussen of je nog wat vaags tegen komt]

heb ik ook gedaan toen mn 36x aopen vaag ging doen.. ff opengehaald, schoongemaakt en weer in elkaar. you never know.
Pagina: 1