Netwerk issue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OML
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-09-2020
Mijn vraag
Mijn internet valt weg hoe los ik dit op?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Devolo Magic 2 en Telenet router

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na mijn Telenet router zit mijn eerste bakje van devolo.
Dit is verbonden met UTp kabel.
Steeds s avonds vanaf 9 of 10 uur val mijn internet weg, en dit voor een aantal uur.
Als ik de utp kabel uittrek en rechtstreeks in mijnlaptop steek, heb ik internet.
Het is dus de devolo die plots het internet niet meer doorlaat, zowel via lan als WiFi.

Tegen morgens is het tot nu toe steeds weer opgelost, om s avonds weer hetzelfde probleem te hebben.
Bakjes al uitgetrokken maar zonder merkbaar resultaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 12:51
OML schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 01:29:
Mijn vraag
Mijn internet valt weg hoe los ik dit op?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Devolo Magic 2 en Telenet router

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na mijn Telenet router zit mijn eerste bakje van devolo.
Dit is verbonden met UTp kabel.
Steeds s avonds vanaf 9 of 10 uur val mijn internet weg, en dit voor een aantal uur.
Als ik de utp kabel uittrek en rechtstreeks in mijnlaptop steek, heb ik internet.
Het is dus de devolo die plots het internet niet meer doorlaat, zowel via lan als WiFi.

Tegen morgens is het tot nu toe steeds weer opgelost, om s avonds weer hetzelfde probleem te hebben.
Bakjes al uitgetrokken maar zonder merkbaar resultaat.
Is de Devolo up to date? Doe je op je netwerk dagelijks iets tussen 21-22uur die je normaal niet doet? En verder wat heb je zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Powerline is nu eenmaal onbetrouwbaar.
Het elektriciteit net kan van allerlei storingen bevatten die deze problemen veroorzaken.
Ook kan het zomaar tijden prima werken en dan zonder aanwijsbare reden problemen geven.

Is meestal weinig aan te doen tenzij je in huis een link kunt leggen tussen het tijdstip en bijvoorbeeld een apparaat dat aan gaat, maar meestal komt het gewoon van buiten.

Lijstje met connecties op volgorde van betrouwbaarheid.
1. Utp kabel
2. Utp kabel
3. Netwerk over coax m.b.v. moca setje
4. Wifi
5.
6.
7.Powerline

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02

lier

MikroTik nerd

Op basis van de informatie die je nu geeft lijkt het erop dat er iets elektrisch(?) is dat 's avonds voor interferentie zorgt. Heb je misschien een lamp op een tijdklok zitten? De (vaat)wasmachine die rond die tijd aan gaat? In jouw situatie zou ik dat als eerste controleren.

Maar zoals @Ben(V) al terecht opmerkt...powerline kan heel onvoorspelbaar zijn. Dus als je de kans hebt om gewoon netwerkkabel te trekken...altijd doen. Dat is altijd de investering en moeite waard!

Eerst het probleem, dan de oplossing