Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MauriceBouwens
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 03-05-2021
Hallo allemaal,

Ik ben pas verhuisd en wil nu zonnepanelen aanschaffen.
Het verbruik in mijn vorige woning was ongeveer 3700 kWh per jaar
In mijn nieuwe woning verwacht ik meer te gaan gebruiken. Dit komt door een andere kookplaat, extra koelkast, wens een airco en terrasheater te plaatsen. Verder meer halogeen verlichting aanwezig.
Hoeveel het verbruik extra is weet ik niet. Ik ga er gemakshalve uit dat ik ca 5000 kWh ga verbruiken.

Mijn plat dak is ca 6x10m. In het oosten staan zeer hoge bomen waardoor mijn dak pas om 10.00u geen lastg meer heeft van de schaduw van deze bomen. vanuit het zuiden heb ik last van schaduw van een schoorsteen van de buren en van mijn eigen schoorsteen. Verder heb ik geen last van schaduw op mijn dak.
Dit lijkt mij reden om te kiezen voor een parallel systeem.

Ik heb meerdere offertes opgevraagd waarbij ik mijn keuze tot de volgende 2 aanbiedingen heb teruggebracht.

1.
16x Longi 350FB Mono 25 jaar product garantie
SolarEdge SE4000-HD
SE370 optimizers
€ 6.259,50 Excl. BTW dus na BTW teruggave

2.
Canadian 325 12 jaar product garantie
SolarEdge SE-5000 - HD wave
SE370 Optimizers
€ 5.850,00 Excl. BTW dus na BTW teruggave

Mijn vragen:
- Is in opgave 1 de omvormer niet te licht
- Is in opgave 2 de omvormer niet te zwaar?
- Wat is het prijsverschil tussen beide omvormers
- Is het mogelijk om het aantal panelen later uit te breiden mocht ik meer nodig hebben
- Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt

Grtz Maurice

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
België of Nederland?

Officieel mogen die 350 Wp Longi's niet met P370 optimisers omdat de kortsluitstroom net een fractie hoger is dan 11A. Hij hoort er P401 optimisers bij te doen.

Het prijsverschil kun je zelf toch wel even opzoeken in een webshop?

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)