Vraag

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik zoek een?
vervanging voor mijn Nokia 9. De camera daarvan is sen frustratie geworden, omdat deze constant bevriest.

Wat is je budget?
Zo min mogelijk, maar dat is niet realistisch bij mijn camera wens. Aangezien mijn abonnement nog tot eind april loopt, zal ik hem los gaan kopen. Eigenlijk vind ik 500,- echt wel zat, maar als het meer is wil ik wel 100,-/200,- hoger gaan.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik internet heel veel, maar ik maak ook veel foto's. Vandaar de frustratie met de Nokia

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung Galaxy S20(+) Die lijken me zeker bij mij te passen, maar de prijs vind ik best pittig. Andere opties hoor ik graag, maar ook meningen over de Samsung.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het zou fijn zijn als de batterij enigszins redelijk meegaat en het geheugen redelijk is en uit te breiden.

Beste antwoord (via michellep77 op 24-08-2020 16:51)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Pixel telefoons staan bekent om hun goede foto's, maar de 3a en 4a zijn wel trager in de verwerking. Met beweging, baby foto's wil je eigenlijk dat het gelijk werkt en altijd werkt. Daarbij gaat het met baby foto's ook nog eens om momenten dat je het niet nog even kan doen zoals poseren op een vakantie foto.

Kijk je naar de top, kom je eigenlijk automatisch uit bij iPhone, Samsung S serie of Huawei P30/P40 Pro.
Huawei is denk ik de beste qua foto's, maar niet per se point en shoot, want de echt goede foto's eisen instellen. Daarbij speelt de VS ban een rol, dus een risico.
iPhone, in de basis niets mis mee, maar komende van Android is het een aardige overstap en verlies je wat vrijheden/mogelijkheden want Apple weet beter wat goed voor je is dan jij. Groei je ermee op, zul je het niet zo gauw merken, maar ben je anders gewend, kun je niet blij zijn. Plus technologisch loopt het een paar generaties achter op Android door gebrek aan concurrentie.
Samsung S serie, is eigenlijk wat Nokia was voor het smartfoon tijdperk, gewoon het meest verkocht in deze contreien, hoesjes, reparatie, ondersteuning, kennis en kunde is overal. Daarbij zijn er maandelijks beveiligingsupdates, tegenwoordig 3 versie upgrades. VoWIfi, VoLTE werkt allemaal officieel ondersteund. 5G idem (vanaf S20).

Xiaomi, Realme, Oppo, Poco, Lenovo, OnePlus, Pixel, HTC, Nokia, Motorola, Sony, zijn allemaal toestellen die gewoon prima zijn, maar eigenlijk overal wel wat op inleveren. Heb je tijd en zin, kun je je helemaal uitleven, en gaat er iets fout met een upgrade/update, of iets met instellingen, of software, fix je het met software van derden zoals Gcam voor foto's, of een Xiaomi.eu custom rom oplossen. Of er is gebrek aan kennis en kunde voor ondersteuning door weinig verkopen, of officieel niet verkrijgbaar hier in Nederland, of duur voor wat je ervoor krijgt, of niet mooi, of plastic, of hoesjes moet je uit China halen, of bepaalde banden worden niet ondersteund, of...

Lang verhaal kort, er zijn veel meer toestellen waar je plezier aan kunt beleven, maar daar moet je vaak wat meer moeite voor doen. Echter als de prijs geen issue is, is de Samsung S serie een toestel wat je blind kunt uitkiezen en weet dat het altijd en overal werkt.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:45
oke, camera moet niet bevriezen...
ik heb nog wel een oude samsung galaxy s4, nog nooit gehad dat de camera app bevriest, nieuwe batterij kostte 2 maanden geleden 10 euro.

alle gekheid op een stokje: wat zijn je eisen?

• michellep77
Het zou fijn zijn als de batterij enigszins redelijk meegaat en het geheugen redelijk is en uit te breiden.
En goede (zo goed mogelijke) camera

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:09

SomerenV

It's something!

Zelfs goedkopere toestellen hebben tegenwoordig een prima camera. Ik heb nu de Oppo A72 en die schiet prima plaatjes.

Zelfs RAW + Lightroom op de telefoon gaat erg lekker. Dit komt overigens van een fotograaf af :+

Dus ja, wat definieert een goede camera? Waar moet het aan voldoen? Waar gebruik je de foto's voor?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• michellep77
Ik maak veel foto's van mijn dochter en in februari komt daar een baby bij.
De foto's gebruik ik vnl voor in foto boeken. Niet direct om enorm te vergroten.

Mijn Nokia maakt, als die werkt dan, vind ik erg goede foto's, dus dat wil ik minimaal hetzelfde hebben.

Liefst met zo min mogelijk nabewerken (hooguit wat qua bokeh/diepte)

Ook maak ik veel foto's van bewegende objecten, een rennende, springende dochter, maar ook mijn paard.

Die foto's vind ik met de Nokia overigens slecht.

• swhnld
michellep77 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 09:21:
Ik maak veel foto's van mijn dochter en in februari komt daar een baby bij.
De foto's gebruik ik vnl voor in foto boeken. Niet direct om enorm te vergroten.

Mijn Nokia maakt, als die werkt dan, vind ik erg goede foto's, dus dat wil ik minimaal hetzelfde hebben.

Liefst met zo min mogelijk nabewerken (hooguit wat qua bokeh/diepte)

Ook maak ik veel foto's van bewegende objecten, een rennende, springende dochter, maar ook mijn paard.

Die foto's vind ik met de Nokia overigens slecht.
Heb je al geprobeerd de Nokia een reset te geven naar de fabrieksinstellingen? Soms na een software upgrade gaat er iets mis in een telefoon en los je dat daarmee op, heb je een reserve toestel.

Samsung S20+ is een prima toestel. Denk een van de beste die je kunt kopen die het "gewoon goed doet". foto's zijn gewoon goed uit de testen voor point en shoot. Ondersteuning is net opgerekt met een extra Android versie upgrade, dus zeker 4 jaar dat die mee kan.

• michellep77
Heb hem idd al teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ook alle foto's verwijderd, dus zo leeg mogelijk gemaakt. Batterij was hierna wel weer ok, maar camera blijft bevriezen.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:45
Heb je zelf ook maar iets anders gevonden dan een S20 (+)?
Er staan hoop reviews over beste camera smartphone...

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Als je goede accuduur en camera wilt, kan je ff kijken naar de Xiaomi Mi Note 10, die is niet zo heel duur, maar komt prima overeen met je wensen lijkt me.

• michellep77
@99ruud99
Ik heb geloof ik al 20 jr Nokia, dat de meeste merken mij eigenlijk 'onbekend' zijn. Behalve Samsung haha Vandaar mijn vraag ook naar andere goede& betrouwbare merken.

Er is nu zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

@Potenscia
Ik ga die eens bekijken/opzoeken.

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:40

Zenyatta

Tsjakka!

Ben zelf altijd erg te spreken geweest over de camera van de Nexus 4, Nexus 5X, Pixel 2 en Pixel 3a. Als je het geen bezwaar vindt dat er geen ultragroothoek in zit, is de 4a wellicht een idee. Zie ook nieuws: Foto toont vermoedelijk achterkant Pixel 5 en Pixel 4a 5G.

De Pixel 3a is tegenwoordig goed betaalbaar en de Pixel 4a belooft ook niet al te duur te worden. Zou heel ruim binnen je budget passen.

The answer is 42.

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
Pixel telefoons staan bekent om hun goede foto's, maar de 3a en 4a zijn wel trager in de verwerking. Met beweging, baby foto's wil je eigenlijk dat het gelijk werkt en altijd werkt. Daarbij gaat het met baby foto's ook nog eens om momenten dat je het niet nog even kan doen zoals poseren op een vakantie foto.

Kijk je naar de top, kom je eigenlijk automatisch uit bij iPhone, Samsung S serie of Huawei P30/P40 Pro.
Huawei is denk ik de beste qua foto's, maar niet per se point en shoot, want de echt goede foto's eisen instellen. Daarbij speelt de VS ban een rol, dus een risico.
iPhone, in de basis niets mis mee, maar komende van Android is het een aardige overstap en verlies je wat vrijheden/mogelijkheden want Apple weet beter wat goed voor je is dan jij. Groei je ermee op, zul je het niet zo gauw merken, maar ben je anders gewend, kun je niet blij zijn. Plus technologisch loopt het een paar generaties achter op Android door gebrek aan concurrentie.
Samsung S serie, is eigenlijk wat Nokia was voor het smartfoon tijdperk, gewoon het meest verkocht in deze contreien, hoesjes, reparatie, ondersteuning, kennis en kunde is overal. Daarbij zijn er maandelijks beveiligingsupdates, tegenwoordig 3 versie upgrades. VoWIfi, VoLTE werkt allemaal officieel ondersteund. 5G idem (vanaf S20).

Xiaomi, Realme, Oppo, Poco, Lenovo, OnePlus, Pixel, HTC, Nokia, Motorola, Sony, zijn allemaal toestellen die gewoon prima zijn, maar eigenlijk overal wel wat op inleveren. Heb je tijd en zin, kun je je helemaal uitleven, en gaat er iets fout met een upgrade/update, of iets met instellingen, of software, fix je het met software van derden zoals Gcam voor foto's, of een Xiaomi.eu custom rom oplossen. Of er is gebrek aan kennis en kunde voor ondersteuning door weinig verkopen, of officieel niet verkrijgbaar hier in Nederland, of duur voor wat je ervoor krijgt, of niet mooi, of plastic, of hoesjes moet je uit China halen, of bepaalde banden worden niet ondersteund, of...

Lang verhaal kort, er zijn veel meer toestellen waar je plezier aan kunt beleven, maar daar moet je vaak wat meer moeite voor doen. Echter als de prijs geen issue is, is de Samsung S serie een toestel wat je blind kunt uitkiezen en weet dat het altijd en overal werkt.

• michellep77
@swhnld

Bedankt voor je zeer uitgebreide antwoord. Eigenlijk deels een bevestiging van wat ik zelf ook dacht.

Huawei weet ik idd niet of ik het aandurf qua gedoe rondom dat merk.

Ik 'wil' idd gewoon een goede telefoon, naja eigenlijk camera. Beste zou nog zijn een losse camera te kopen, maar ja, die heb je weer niet altijd bij de hand.

Ik meen dat er vaak in september weer nieuwe releases uitkomen? Misschien dat de prijzen van de S serie nog iets zullen dalen? #hoopdoetleven

Ik denk wel dat de S20(+) zeker te verkiezen is boven de S10(+) serie?

Iedereen overigens bedankt voor jullie input steeds!

• swhnld
michellep77 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:55:
Ik denk wel dat de S20(+) zeker te verkiezen is boven de S10(+) serie?
S20 serie met 5G is wel de toekomst, maar prijsverschil telt echt ook wel mee, en de S20 zonder 5G kan ook.
De S10+ is 600 Euro, S20+ 850 kost Euro.
https://tweakers.net/pric...;1288434;1505810;1511990/
En een vergelijk:
https://www.tele2.nl/mobi...-samsung-galaxy-s10-plus/
Je zou nog kunnen kijken of je het toestel bij een abonnement kunt doen (en dan in 1 keer betalen).

Wanneer je tijd hebt komen er zeker nog wel acties rondom black friday, sinterklaas, etc. Houd Samsung.com/nl in de gaten voor 100 Euro retour acties.

• michellep77
5g zou ik wel aandurven dat niet te doen voor nu. Mijn abonnement loopt tot 21 april, dus duurt nog even voor ik kan verlengen helaas en wil met een baby gewoon gegarandeerd zijn van een betrouwbare telefoon.

Ik ga eea in de gaten houden! Bedankt voor je tips.

Zou jij de + aanraden boven de gewone 20?

• swhnld
michellep77 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:40:
5g zou ik wel aandurven dat niet te doen voor nu. Mijn abonnement loopt tot 21 april, dus duurt nog even voor ik kan verlengen helaas en wil met een baby gewoon gegarandeerd zijn van een betrouwbare telefoon.

Ik ga eea in de gaten houden! Bedankt voor je tips.

Zou jij de + aanraden boven de gewone 20?
Ja, zeker als je bij de S10 kijkt met weinig prijsverschil. De + heeft echt de betere camera setup.

• michellep77
Dus de 20+ is wel echt de beste, dan de 20 en dan 10+

Om even kort door de bocht te zeggen.

• swhnld
michellep77 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:48:
Dus de 20+ is wel echt de beste, dan de 20 en dan 10+

Om even kort door de bocht te zeggen.
Ja, dat klopt.