Punch down tool voor Cat6a kabels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Ik heb al jaren een punch-down tool in bezit die ik door de jaren heen diverse keren gebruikt heb om, met name Cat5e, kabels in LSA stipts te bevestigen. In ons nieuwe huis heb ik nu voor het eerst Cat6a SFTP kabels getrokken. Dit zijn zeer stugge, dikke kabels en wat me opvalt is dat het punch-down tool niet goed lijkt te werken met de LSA strips in inbouwdozen (ik heb die van Berker, voor Cat6a) en het patch paneel dat ik gekocht heb (ook voor Cat 6a). Hij knipt soms het draadje niet af en duwt niet altijd het kabeltje helemaal in de strip. Zo heb ik al één inbouwdoos kapot weten te maken (toen ik probeerde de foutief gepunchte kabel eruit te halen) en een paar keer opnieuw moeten punchen.

In mijn zoektocht naar een nieuwe punch-down tool valt mij op dat er geen verschil lijkt te zijn in de kwaliteit of soort tang. Heeft hier iemand tips of ervaring met het punchen van Cat6a en welke punch-down tool je daarvoor gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

in mijn zoektocht naar een nieuwe punch-down tool valt mij op dat er geen verschil lijkt te zijn in de kwaliteit of soort tang.
Ik vind juist dat er erg veel verschil zit tussen de tangen van een paar euro (die er soms na een paar keer punchen al mee op houden) en een kwalitatief betere tang. Ik heb zelf een Krone welke prima werkt, deze

Krone LSA tang met sensor

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:48
Idd die van krone weekend perfect ook voor 6a.

Je hebt nu wss een goedkopere ? Die zijn lang niet zo stabiel en stevig waardoor je de kop schuin gaat duwen en hij dus niet goed docht of afsnijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Dank, ik heb die tang nu besteld. Heb inderdaad een goedkopere dus ik hoop dat het met deze tang nu wat soepeler gaat :-)