Wat voor setup en monitor is geschikt voor IP camera?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dubblej15
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-04-2022
Beste medetweakers,

Ik ben opzoek naar twee monitoren om een security camera op aan te sluiten.

Bij het ouderlijk huis heb ik een Foscam security camera opgehangen die via een app te bekijken is.
De handigheid om dit snel te doen ontbreekt helaas bij mijn ouders.
Hierdoor hadden ze mij gevraagd of er niet twee monitoren geïnstalleerd konden worden zodat ze via de monitor konden bekijken wie er voor de deur staat.

Initieel dacht ik dat er een s-video port op die camera zat, maar dat zijn kabels voor "External RCA interface for two-way audio". Normaal gesproken kan ik meestal wel technische oplossingen bedenken, maar deze begon lastig te worden.

Online kan ik geen monitoren vinden die direct op een IP camera geconfigureerd kunnen worden. Hierdoor zat ik te denken aan om een Raspberry PI te gebruiken (ik heb er nog een Raspberry 2 liggen). Maar ik weet niet of iemand anders tips heeft een setup en monitor.

Het liefst heb ik een monitor die niet al te groot is en die snel aan en uitgeschakeld kan worden, omdat deze het grootste deel van de tijd zal uitstaan, maar wanneer nodig snel ingeschakeld zou kunnen worden. (niet een eeuwigheid bedrijfslogo's)

De volgende camera is geplaatst: Foscam FI9961EP-2.8MM

Zou graag hierover jullie advies hierover krijgen.

Alle reacties

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:16

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een Raspberry Pi lijkt me op zich een goede aanpak. Met Omxplayer kun je het één en ander scripten dat het een dom apparaat wordt: Je schakelt de Pi in en video begint vanzelf te spelen.

Iets anders dat ik me kan voorstellen is om het te integreren met de televisie: Hoe een afstandsbediening werkt snapt iedereen. Als je een Enigma2-ontvanger hebt kun je door een URL in een servicereferentie om te zetten en die referentie in de zenderlijst te zetten zo'n camera onder een nummer op de afstandsbediening zetten.

Maar ook met een smarttelevisie kun je waarschijnlijk wel het één en ander via de ingebouwde webbrowser en dan kijken of je daar een linkje op het startscherm voor kunt maken.