Ubuntu splitscreen verhouding instellen met shortcut

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zoek naar een manier om vensters met ongelijke breedte gemaximaliseerd weer te geven naast elkaar, zonder dat ik hiervoor handmatig de breedte van beide vensters moet aanpassen. Met (Super + ←) en (Super + →) is een venster op de linker- of rechterhelft van het scherm te plaatsen. Echter gebeurt dit altijd met een 50/50 breedteverhouding. Stel dat ik 70/30 wil, hoe doe ik dat dan het handigst?

Randvoorwaarden:
- Moet met toetsenbord ingesteld kunnen worden, geen muisnavigatie door menu's.
- Zo min mogelijk toetsaanslagen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ubuntu 18.04 LTS(binnenkort upgrade naar 20.04 LTS)

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Met (Alt + F8) kun je de venstergrootte aanpassen. Dat werkt helaas alleen als het venster niet gemaximaliseerd is. Als ik met (Super + ←) en (Super + →) twee vensters gesplitst plaats dan ziet Ubuntu deze beide vensters als gemaximaliseerd waardoor de resize sneltoets geen effect heeft. Zelfs als (Alt + F8) wel zo werken dan is er nog steeds het probleem dat als ik de breedte van het venster links vergroot dan verkleint de breedte van het venster rechts niet automatisch mee.

Ik zoek dus een short-cut die de standaard 50/50 verhouding kan wijzigen naar 60/40, 70/30, 80/20, enz.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt alsof je juist naar een tiling window manager zoals xmonad aan het kijken bent.

Commandline FTW | Tweakt met mate